Czytając nasze wpisy na pewno dostrzegasz wiele zalet z zastosowania Marketing Automation (MA). W zależności od preferencji, należy dostosować narzędzia do automatyzacji do Twojej branży i wybrać odpowiedni system. W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat platformy iPresso i przekonasz się, dlaczego powinieneś wykorzystać ją w Twojej firmie.
Klika słów o naszej platformie
MA to nie tylko automatyczna wysyłka maili, jak sądzą niektórzy. To komunikowanie się z użytkownikami poprzez różne kanały w odpowiednim czasie, a także segmentowanie i personalizowanie treści, by jak najlepiej dopasować ją do odbiorcy. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego klienta, jesteś w stanie zwiększyć konwersje na Twojej stronie oraz sprzedawać więcej. Platforma iPresso została specjalnie zaprojektowana pod kątem Context-based Marketing Automation, odpowiadając na potrzeby użytkowników. Dashboard startowy z najważniejszymi informacjami, prosty kreator, umożliwiający wysyłkę wiadomości różnymi kanałami komunikacji, czy też wygodne narzędzia analityczne to tylko niektóre z funkcji iPresso.
Narzędzia dostosowane do Twojej branży
Wiemy, jak ważny jest dobór odpowiednich elementów w zależności od prowadzonego biznesu, dlatego w iPresso mamy specjalne wersje dedykowane dla różnych sektorów:
- E-commerce – automatyzacja marketingu ma szerokie zastosowanie dla sklepów internetowych. Pozwala komunikować się z klientami, dopasowywać reklamy konkretnych produktów do użytkownika, a także w prosty i czytelny sposób analizować wyniki kampanii. Raporty RFM umożliwiają precyzyjną segmentację, poprzez pomiar czasu ostatniej transakcji, częstotliwości, a także wydawania pieniędzy podczas zakupów. Specjalnie dedykowany dashboard prezentuje najbardziej istotne informacje dla e-commerce.
- Finanse – iPresso może być wykorzystane przez marketerów banków, ubezpieczycieli, firmy pożyczkowe oraz inwestycyjne. Powiadomienia SMS pozwolą przypomnieć w odpowiednim momencie o nowej ofercie np. wygodnej i szybkiej pożyczce. Prosty kreator pozwoli na stworzenie wielokanałowych scenariuszy, często wykorzystywanych w sektorze finansowym. Dzięki komunikacji wielokanałowej dotrzesz do każdego klienta, a raporty z kampanii będziesz mieć zawsze pod ręką w naszym systemie.
- FMCG – Marketing Automation zaciera granice między sprzedażą on-line i off-line, co jest niezwykle istotne w ostatnich latach. Tworzenie programów lojalnościowych, generowanie unikalnych kodów w e-Couponingu, zbieranie danych o kontaktach, by lepiej dostosowywać do nich określone wiadomości, a także tworzenie landing pages z formularzami, to tylko niektóre przykłady wykorzystania iPresso w branży FMCG.
- Media & Entertainment – komunikacja z klientem nigdy nie była tak prosta i skuteczna, jak z zastosowaniem MA. Najnowsze filmy można reklamować poprzez spersonalizowane pop-upy (specjalnie zaprojektowane na Smart TV) czy wiadomości mail, które wyświetlą odpowiednie propozycje dla danego użytkownika. Krótkie informacje pozwolą przypomnieć odbiorcy, kiedy będzie kolejny sezon jego ulubionego serialu, a także zachęcać do obejrzenia innych wideo o podobnej tematyce. Wykorzystaj kryteria produktowe, aby dotrzeć do konkretnych grup i poinformować o zbliżającym się terminie zakończenia subskrypcji, zareklamować pakiety poszerzające ofertę wybraną przez klienta, a nawet zachęcić byłych subskrybentów do powrotu.
- Turystyka – chcesz poinformować klientów Twojego biura podróży o przedsprzedaży wycieczek w nowe miejsca? Widzisz, że użytkownik nie zarezerwował lotu, chociaż był aktywny na stronie i wykazywał zainteresowanie? A może chcesz wysłać wiadomość z podziękowaniem dla osoby, która właśnie wynajęła pokój w Twoim hotelu? Specjalna wersja iPresso Travel jest dla Ciebie!
- Edukacja – prowadząc różnego rodzaju szkolenia czy kursy (np. językowe) na pewno wiesz, jak ważna jest komunikacja dostosowana do każdego klienta. Z iPresso stworzysz scenariusze, pozwalające na wykonanie wielu czynności w zależności od zachowania konkretnego użytkownika. Ktoś jest niezdecydowany i ma wątpliwości, czy skorzystać z Twoich usług? Materiały dodatkowe przesłane na maila czy spersonalizowany kod rabatowy na pewno zachęcą nowe osoby.
Unikalne funkcjonalności, tworzone z myślą o Tobie
Twoi klienci mają różne potrzeby, dlatego na bieżąco wprowadzamy nowe narzędzia, które przydają się w różnych branżach. To sprawia, że iPresso daje Ci przewagę technologiczną i zwiększa zaangażowanie oraz lojalność Twoich użytkowników.
- Integracja z WhatsApp – ten najpopularniejszy na świecie komunikator pozwala kompleksowo obsługiwać odbiorcę, dając możliwość odpowiedzi np. poprzez wybranie odpowiedniej opcji przy pytaniu. Wyższy poziom personalizacji oraz dostarczalności różnego rodzaju informacji (np. zdjęć czy krótkich ankiet) sprawia, że klient znacznie bardziej zaciekawi się Twoją ofertą, co przełoży się na wyższą konwersję i sprzedaż.
- Reakcje na porzucone koszyki – przerwane procesy na stronie nie będą już spędzać Ci snu z powiek! Dzięki wysyłce w czasie rzeczywistym oraz segmentacji i personalizacji wiadomości możesz stworzyć scenariusz z określonymi akcjami, np. pop-pem na stronie głównej z produktem, którego nie zakupiła konkretna osoba, czy też SMS-em z kodem rabatowym, przyciągającym potencjalnego klienta.
- Precyzyjna komunikacja z wykorzystaniem GeoPunktów – teraz dotarcie do klientów lokalnych sklepów jest niezwykle proste. Stwórz własną bazę konkretnych punktów na mapie (np. sklepów), aby komunikować się z odbiorcami w bardziej spersonalizowany sposób i powiadamiać o promocjach w najbliższej placówce stacjonarnej.
- Real Time Marketing z iPresso Satellite – chcesz dostosować kampanie marketingowe do niezależnych czynników zewnętrznych? Teraz to możliwe! Z iPresso Satellite wyślesz wiadomości przy określonej pogodzie czy kursie walut. To niezwykle przydatne rozwiązanie, kiedy planujesz reklamę np. nowej kolekcji jesiennej. System automatycznie dopasuje wysyłkę na podstawie pogody w AccuWeather i informacje otrzymają tylko Ci, u których obecnie pada deszcz. Innym możesz zamiast tego wysłać SMS o promocjach na letnie akcesoria, które na pewno dużo bardziej ich zaciekawią.
- Zarządzaj wieloma danymi w Feed Managerze – przechowuj wszystkie informacje o produktach w jednym miejscu oraz wykorzystuj je w kampaniach marketingowych. Dzięki pobieraniu danych z różnych źródeł i automatycznemu odświeżaniu masz pewność, że klient otrzyma reklamę dostępnych rzeczy, wraz ze spersonalizowaną rekomendacją.
- Zaprezentuj swoje towary czy usługi, wykorzystując ramki rekomendacji – pobierając aktualny feed (czyli dane produktowe z różnych źródeł) oraz dopasowując ofertę do zachowań użytkowników stworzysz ramki, proponujące produkty dobrane do indywidualnych preferencji. Przykładowo klientowi, który kupił u Ciebie książkę o tematyce kryminalnej, pojawi się ramka rekomendacji innych tytułów z tej samej serii. Pamiętaj, że możesz w ten sposób pokazać również usługi (np. pakiety ubezpieczeń), a nawet dodatkowe materiały i porady.
Podsumowanie
Z naszą platformą iPresso poprawisz komunikację z klientem oraz dopasujesz treść i formę wiadomości dzięki zróżnicowanym narzędziom i wygodnym opcjom. Wiele lat doświadczenia i wybór iPresso przez liderów różnych branż pokazuje, jak ważna jest wzajemna współpraca i zaufanie oraz indywidualne dostosowanie oferty.
Jeśli zastanawiasz się, jakie rozwiązania mogą być potrzebne w Twojej firmie, skontaktuj się z nami! Nasz zespół jest zawsze gotowy do pomocy i chętnie odpowie na wszystkie pytania!
Przetestuj platformę iPresso już dziś. Rozpocznij 30-dniowy okres próbny i sprawdź, które narzędzia MA są niezbędne w Twojej firmie.
Kliknij tutaj i załóż darmowe konto TRIAL iPresso!
Odpowiedz