Zastosowanie Marketing Automation niesie wiele korzyści dla pracowników. Nie tylko ułatwia pracę, ale również skraca czas na wykonywanie obowiązków i ogranicza możliwość popełnienia błędów. W tym artykule pokażemy, że odpowiednio wykorzystana automatyzacja marketingu znacząco zwiększa produktywność zespołu.
W jaki sposób MA oddziałuje na Twój zespół
Wielu przedsiębiorców sądzi, że automatyzacja marketingu może być używana wyłącznie do komunikacji z klientem. W rzeczywistości Marketing Automation posiada wiele funkcji przydatnych wewnątrz organizacji. Czy wiedziałeś, że z jej wykorzystaniem możesz wysłać pracownikom informacje o szkoleniach, a nawet lepiej zarządzać projektami? Przykładów zastosowania MA wewnątrz firmy jest dużo więcej:
- Komunikacja z pracownikami na najwyższym poziomie – niezależnie od prowadzonego biznesu, zespół powinien na bieżąco przekazywać sobie informacje odnośnie wykonywanych prac, a dzięki automatyzacji można wybrać osoby (lub segmenty np. wyłącznie z pracownikami działu marketingu) i przekazać im odpowiednią wiadomość.
- Każdy ma głos, czyli twórz ankiety dla zespołu – masz wątpliwości, czy nowe udogodnienia przydają się zespołowi? Chcesz poprawić pracę w firmie? Formularze rozesłane do pracowników, pozwolą na wyrażenie opinii i przekazanie pomysłów, przydatnych do dalszego funkcjonowania i rozwijania się firmy.
- Powitanie nowego pracownika – z MA możesz w łatwy sposób przygotować spersonalizowaną wiadomość mail (np. z imieniem nowego pracownika oraz nazwą jego stanowiska), a także przeprowadzić onboarding i dostarczyć wszystkich potrzebnych materiałów. W ten sposób już od pierwszych dni pracy dana osoba nie będzie czuła się zagubiona i z łatwością odnajdzie się w swoich obowiązkach.
Jakie narzędzia automatyzacji marketingu poprawiają pracę w firmie
Użycie MA do komunikacji z klientem również przyczynia się do poprawy produktywności w zespole. Czasami wpływ jest odczuwalny dopiero po kilku miesiącach czy latach, innym razem efekty są widoczne niemal od razu. Jest wiele narzędzi, ułatwiających pracę:
- Scenariusze Marketing Automation redukują powtarzalne czynności, wykonywane ręcznie – zamiast wysyłać za każdym razem ręcznie wiadomości, a potem do każdego, kto nie odczytał maila, dawać przypomnienie, wystarczy stworzyć w iPresso odpowiedni scenariusz. Pracownicy, którzy będą się tym zajmować, nie muszą sami kontrolować ilości wysyłek i pilnować godziny, bo system zrobi to za nich. To oczywiście prosty przykład działania, ale scenariusze mają wiele możliwości i możesz stworzyć nawet bardzo rozbudowane schematy. Przez to zespół oszczędzi czas, a dodatkowo ograniczy ryzyko pomyłki.
- Zamiast męczyć się z programowaniem zastosuj szablony i rozwiązania no-code – w iPresso ułatwisz pracę swoich pracowników, a zarazem nie będziesz musiał inwestować w drogie kursy i szkolenia z programowania. Proste kreatory z przyjaznym interfejsem oraz szablony, okażą się pomocne w każdej firmie. Rozwiązanie Drag&Drop (stosowane np. w e-mail marketingu) umożliwi w kilka chwil stworzenie maili do klientów nawet dla osób, które nie znają języków programowania, co przyczyni się do ogromnej oszczędności czasu i zwiększenia produktywności.
- Wykorzystaj MA, a analiza wyników stanie się prosta i przejrzysta – każdy wie, jak ważne jest kontrolowanie różnych wskaźników w firmie. To od właściwej analizy zależą dalsze działania, jakie należy podjąć, więc użyte narzędzia powinny być wygodne w zastosowaniu i usprawnić pracę zespołu. Automatyzacja marketingu pozwala samemu zdefiniować wskaźniki (np. KPI), a także wygenerować raporty, czy zliczyć najważniejsze dane. W ten sposób uzyskanie wyników będzie dużo sprawniejsze, a pracownicy nie będą mieli problemów z analizą otrzymanych informacji.
Podsumowanie
Automatyzacja marketingu wpływa na produktywność zespołu i z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi umożliwia wydajniejszą pracę oraz oszczędność czasu. W wielu firmach stosuje się zautomatyzowane wiadomości, co jest dużo bardziej skuteczne. Narzędzia MA są łatwe w obsłudze i odciążają zespół z wielu obowiązków. W ten sposób pracownicy mogą wykonywać swoje zadania szybciej i lepiej.
Przekonaj się, że automatyzacja marketingu jest właśnie dla Ciebie. Wystarczy, że zarejestrujesz się na bezpłatny 30-dniowy okres próbny. Kliknij tutaj i odkryj możliwości Marketing Automation!
Odpowiedz