Jak marketing automation pomoże rozwinąć promocje konsumenckie FMCG?

Promocje konsumenckie (w tym wszelkiego rodzaju rabaty, kupony/vouchery, programy lojalnościowe i konkursy), odgrywają ważną rolę w sektorze FMCG, przede wszystkim dlatego, że angażują klientów i zachęcają ich do kupowania większej liczby produktów. Jednak biorąc pod uwagę dużą konkurencję i częste zakupy w tym sektorze, promocje te muszą być częste i dobrze zaplanowane, aby naprawdę wpłynąć na wyniki sprzedaży i przychodów firm FMCG. I tu zaczyna się rola automatyzacji marketingu. Na naszej platformie znajdziesz pięć narzędzi, których możesz użyć, aby usprawnić tworzenie i promocję ofert specjalnych. Zobaczmy, co masz do dyspozycji.

Tak naprawdę iPresso może pomóc Ci w niemal wszystkim, co dotyczy promocji konsumenckich, nawet jeśli chodzi o integrację kodów promocyjnych z linią produkcyjną (tak, aby każdy unikalny kod promocyjny trafił na konkretny produkt). Z naszą pomocą możesz generować kody promocyjne, tworzyć dedykowane landing page dla swoich promocji i automatyzować komunikację z klientami (warto tutaj wykorzystać możliwości komunikacji multichannel).

5 narzędzi, które pomogą ci ulepszyć promocje konsumenckie

Generowanie kodów promocyjnych

Możesz wykorzystać iPresso, aby automatycznie tworzyć kody promocyjne, które pomogą ci zwiększyć zaangażowanie i sprzedaż w swojej grupie docelowej.

Za pomocą zaledwie kilku kroków przy pomocy naszych narzędzi lojalnościowych możesz tworzyć kody promocyjne dostosowane do różnych kampanii, takich jak rabaty, oferty specjalne lub nagrody dla konsumentów. Gdy kody promocyjne są już gotowe, możesz ich używać na wiele różnych sposobów, w tym:

  • aby zintegrować je ze sklepem internetowym,
  • aby je nadrukować na produktach fizycznych,
  • możesz także zarządzać szablonami kodów promocyjnych i wieloma innymi funkcjami.

W ten sposób możesz wzbogacić swój program lojalnościowy i zwiększyć jego skuteczność. iPresso może również pomóc ci w dystrybucji tych kodów do klientów za pomocą różnych kanałów komunikacji z klientami (powiemy o tym więcej za chwilę), w tym spersonalizowanych wiadomości e-mail, SMS-ów i powiadomień push. Ponadto wykorzystanie kodów promocyjnych można śledzić niemal w czasie rzeczywistym, co daje dobry wgląd w ich wykorzystanie i skuteczność. Możesz wykorzystać tę wiedzę, aby ulepszyć swoje przyszłe kampanie promocyjne.

Landing page z formularzami kontaktowymi

Coraz częściej promocje firm FMCG obejmują wykorzystanie dedykowanych stron docelowych (landing page), na których klienci mogą zostawić swoje dane lub użyć kodu rabatowego. Takie strony często zawierają formularze kontaktowe, umożliwiające klientom rejestrację lub odbiór nagród. Dzięki iPresso możesz łatwo tworzyć takie strony nawet w dużej liczbie!

Nasza platforma oferuje konfigurowalne szablony, które pozwalają na tworzenie atrakcyjnych stron docelowych bez konieczności posiadania umiejętności projektowania lub kodowania. Strony te można zoptymalizować pod kątem różnych kampanii, takich jak wprowadzanie produktów na rynek, rejestracje na wydarzenia lub standardowe oferty promocyjne. 

Formularze kontaktowe/rejestracyjne można osadzić bezpośrednio na stronie docelowej, co umożliwia zbieranie danych o klientach, takich jak imię, adres e-mail lub preferowany produkt. A ponieważ nasza platforma oferuje rozbudowane funkcje CRM, możesz łatwo przechowywać wszystkie dane klientów na naszej platformie, co usprawnia zarządzanie leadami.

Gromadź kontakty i śledź ich aktywność

Jak już wiesz, iPresso znacząco upraszcza proces zbierania danych klientów, ale nasze możliwości wykraczają poza standardowe możliwości CRM! Dzięki naszej platformie możesz również monitorować działania swoich klientów. I jest to możliwe w różnych miejscach, takich jak strony docelowe, zapisy poprzez e-mail i fizyczne kody promocyjne. Po wykonaniu działania przez danego klienta jest ono automatycznie kategoryzowane i przechowywane w naszym systemie. Nasze funkcje śledzenia działań klientów pozwalają monitorować interakcje klientów w wielu kanałach (co jest bardzo przydatne w komunikacji wielokanałowej).

Wykorzystaj te wartościowe informacje, aby lepiej zrozumieć, które kampanie najbardziej trafiają do twoich odbiorców. Analizując te działania, możesz udoskonalić swoje komunikaty, kierować je do określonych segmentów klientów i dostarczać im bardziej spersonalizowane treści, zwiększając w ten sposób zaangażowanie i lojalność klientów.

Automatyzacja procesów i komunikacji

To sama istota iPresso! Możesz użyć naszej platformy, aby usprawnić różne procesy marketingowe i komunikację z klientami, zmniejszyć ilość pracy (i czasu, jaki ona wymaga) oraz zwiększyć skuteczność działań związanych z marketingiem.

Dzięki iPresso możesz łatwo tworzyć scenariusze automatyzacji, które umożliwią ci uruchamianie określonych działań na podstawie aktywności klientów. Automatyzacja zapewnia, że ​​komunikacja ze wszystkimi klientami jest zawsze terminowa, skuteczna i spójna, co również przyczynia się do ich zadowolenia oraz może pomóc w budowaniu dobrych długoterminowych relacji z klientami. 

A ponieważ dzięki iPresso masz dostęp do wielu innych funkcji, takich jak segmentacja klientów i personalizacja komunikacji, możesz dostosować swoje komunikaty na podstawie preferencji klientów i ich poprzednich działań. Nasze funkcje automatyzacji obejmują również procesy wewnętrzne, takie jak lead scoring, zapewniając w ten sposób, że potencjalni klienci są sprawnie przeprowadzani przez lejek sprzedażowy. Z naszą pomocą możesz osiągnąć lepsze wyniki kampanii, minimalizując jednocześnie czas i zasoby, których wymagają twoje kampanie marketingowe!

Komunikacja wielokanałowa 

E-maile, SMS-y, WhatsApp i powiadomienia push – to kanały komunikacji, których możesz używać, aby pozostać w kontakcie z grupą docelową, korzystając z naszej platformy marketing automation. Dzięki podejściu multichannel możesz być tam, gdzie są twoi klienci, i zapewnić im płynne i spójne doświadczenia w różnych miejscach/touchpointach.

Nasze narzędzia do segmentacji i personalizacji gwarantują, że wszystkie wiadomości są dostosowane do konkretnych grup klientów, zwiększając w ten sposób ich skuteczność. Ważne jest również to, że możesz zaplanować i zautomatyzować komunikację z klientami, upewniając się w ten sposób, że każdy otrzyma wszystkie informacje na czas niezależnie od czynników zewnętrznych. A ponieważ możesz wykorzystać dane klientów, które zebrałeś/aś w różnych kanałach, możesz jeszcze bardziej zoptymalizować swoje wiadomości i wykorzystać je do budowania silnych i długoterminowych relacji z klientami, co także przyczynia się do lojalności i aktywności twojej grupy docelowej.

Przyszłe kampanie promocyjne

Każda kampania marketingowa/promocyjna może być dobrym wstępem do kolejnej! Jak już wiesz, dzięki iPresso możesz łatwo przechowywać i zarządzać danymi klientów. Wykorzystaj nasze funkcje CRM, aby stworzyć bazę klientów, którą możesz wykorzystać w przyszłych działaniach marketingowych. 

Skoncentruj się na takich elementach jak:

  • preferencje klientów,
  • ich poprzednie zakupy i działania,
  • interakcje z obsługą klienta itp.

W ten sposób uzyskasz cenne informacje, które następnie możesz wykorzystać do ulepszenia przyszłych strategii i kampanii. Ponadto zawsze dobrym pomysłem jest segmentacja bazy klientów na określone grupy na podstawie ich zachowania, danych demograficznych lub zainteresowań. W ten sposób możesz skorzystać z bardziej ukierunkowanych kampanii, które dostarczą treści i oferty dostosowane do każdego segmentu klientów.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz firmę FMCG, iPresso może być nieocenionym wsparciem w twojej codziennej pracy. Mamy specjalną wersję naszej platformy, która została zaprojektowana specjalnie dla firm FMCG – zajrzyj na podlinkowaną podstronę i zacznij korzystać z iPresso już dziś! Na początek możesz zacząć od bezpłatnego okresu próbnego. Skontaktuj się z naszym zespołem, a pomożemy ci w dalszych krokach!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.