Automatyzacja marketingu w małym zespole. Czy to się uda?

Automatyzacja marketingu to wszechstronne i użyteczne narzędzie, ale wiele osób nadal uważa, że ​​to rozwiązanie głównie dla dużych firm z rozbudowanymi procedurami i wieloma kanałami marketingowymi. Czy to prawda? Niekoniecznie. Dzięki nowoczesnym platformom automatyzacji marketingu, takim jak iPresso, nawet mały zespół może z powodzeniem wdrożyć i wykorzystać potencjał marketing automation. W jaki sposób?

Prawdą jest, że marketing automation można wdrożyć w wielu różnych obszarach i to rozwiązanie jest szczególnie korzystne w dużej organizacji, w której funkcjonują dziesiątki różnych działań związanych z marketingiem i sprzedażą. W takim otoczeniu automatyzacja marketingu pomoże twojej firmie zaoszczędzić dużo czasu i zasobów na wdrażaniu, a nawet optymalizacji tych działań.

A jak to wygląda w przypadku małej firmy? Czy automatyzacja marketingu jest warta zachodu, jeśli masz tylko stronę internetową i może jeden lub dwa kanały marketingowe? I, co równie ważne, czy jest to wykonalne? Mianowicie, czy ​​mały zespół może poradzić sobie z wdrożeniem automatyzacji marketingu we własnym zakresie? Odpowiedź na oba pytania brzmi: tak. Przyjrzyjmy się szczegółom.

Marketing automation w małym zespole: oceń swoje zapotrzebowanie

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest ocena potrzeb marketingowych. Automatyzacja marketingu ma sens głównie wtedy, gdy masz powtarzalne procedury, jeśli chodzi o:

  • marketing,
  • sprzedaż,
  • obsługę klienta,
  • i komunikację z klientami.

Ponieważ są to obszary, w których automatyzacja marketingu jest najbardziej przydatna. Zatem pierwszym krokiem jest analiza tych obszarów w twojej firmie. Czy masz wdrożone jakieś procedury, które można zautomatyzować? Na przykład, czy wysyłasz newsletter do swoich klientów? Ile wiadomości e-mail wysyłasz w związku z zamówieniami lub wysyłkami towarów? Ilu klientów masz w swojej bazie danych? Jak często komunikujesz się ze swoimi klientami i z jakich kanałów do tego celu korzystasz? Wszystko to są kluczowe pytania, na które należy odpowiedzieć przed rozpoczęciem wdrażania automatyzacji marketingu.

Automatyzacja marketingu w MŚP: wybór narzędzi

Gdy już ocenisz swoje zapotrzebowanie, sprawdź, czy istnieją narzędzia lub platformy, które pozwolą ci zautomatyzować daną część twojej działalności. Najprawdopodobniej znajdziesz co najmniej jedno narzędzie, które pomoże ci usprawnić pracę. Dobrym pomysłem jest również rozważenie platformy automatyzacji marketingu typu all in one (wszystko w jednym), takiej jak iPresso. W ramach naszej platformy masz dostęp do ponad 20 narzędzi i funkcji automatyzacji marketingu.

Nawet jeśli nie będziesz korzystać ze wszystkich funkcji, warto sprawdzić, czy wykorzystanie takiej platformy nie będzie bardziej opłacalne dla twojej firmy. W wielu przypadkach może okazać się, że opłacenie platformy AIO będzie wiązało się z taką samą lub podobną opłatą, co w przypadku narzędzia oferującego tylko jedną lub kilka funkcji.

Co wziąć pod uwagę, wybierając narzędzie marketing automation

Oprócz zapotrzebowania i budżetu musisz rozważyć, jakie funkcje są dostępne w danym narzędziu. Porównaj dwie lub trzy oferty na rynku i zobacz, która jest najlepsza. Zwróć również uwagę na dostępne opcje cenowe. Zdecydowana większość narzędzi do automatyzacji marketingu jest oferowana w modelu SaaS, co oznacza, że ​​płacisz miesięczną subskrypcję za dostęp do platformy.

Przeanalizuj oferty kilku dostawców i wybierz tego, który ma największy sens w twojej sytuacji. Wiele platform do automatyzacji marketingu oferuje bezpłatny okres próbny lub dostęp demonstracyjny do platformy, dzięki czemu możesz przetestować platformę, zanim zdecydujesz się na zakup pełnego dostępu. Coś takiego oferujemy także w iPresso! Możesz zacząć od bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego (nie wymagamy karty kredytowej). Wystarczy, że się zarejestrujesz tutaj, a nasz zespół zajmie się resztą.

Wdróż marketing automation w swojej firmie

Ile osób potrzebujesz w swoim zespole, aby sprawnie wdrożyć automatyzację marketingu? W większości przypadków wystarczy jedna osoba! Potrzebujesz po prostu kogoś w swoim zespole, kto ma doświadczenie w IT i idealnie także w automatyzacji marketingu. Jeśli nie masz nikogo takiego w swojej firmie, możesz rozważyć współpracę z freelancerem lub zewnętrznym konsultantem, który wdroży wszystko za ciebie, a następnie pomoże ci tylko od czasu do czasu we wdrażaniu lub dostosowywaniu nowych elementów ekosystemu marketing automation.

W iPresso jesteśmy zawsze gotowi pomóc naszym klientom we wdrażaniu naszego rozwiązania; przygotowaliśmy w tym celu rozbudowaną sekcję pomocy, a nasi klienci zawsze mogą skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta, gdy potrzebują pomocy w dokonywaniu jakichkolwiek zmian lub wdrażaniu nowych funkcji.

Zarządzanie ekosystemem marketing automation

Kolejne pytanie, które przychodzi na myśl, to ile osób potrzeba do zarządzania ekosystemem automatyzacji marketingu. Ponownie, odpowiedź brzmi – tylko jedną! Wiele platform automatyzacji marketingu (w tym iPresso) jest zaprojektowanych tak, aby były proste w obsłudze i konfiguracji. W 90% przypadków nie potrzebujesz nawet żadnego kodowania! Po zintegrowaniu systemu z Twoją firmą możesz zarządzać wszystkim za pomocą intuicyjnego panelu klienta, który pozwala ci zarządzać wszystkim samodzielnie.

Wszystko monitoruj

Ostatnia kwestia, o której należy pamiętać to monitoring. Po wdrożeniu platformy automatyzacji marketingu w swojej firmie warto monitorować, jakie korzyści przynosi to rozwiązanie. W wielu przypadkach będzie to wyraźnie widoczne oszczędności czasowe – automatyzacja marketingu pozwoli ci zaoszczędzić wiele godzin pracy każdego tygodnia.

W innych przypadkach korzyści z wdrożenia automatyzacji marketingu będą widoczne we wzroście sprzedaży lub utrzymaniu klientów. Wiele narzędzi automatyzacji marketingu pomaga ci sprzedawać więcej lub zachęcać klientów do częstszego powrotu do twojej firmy. Wdrożenie takich funkcji może mieć pozytywny wpływ na przychody twojej firmy i długoterminowe relacje z odbiorcami.

Podsumowanie

Nie ma wątpliwości, że automatyzacja marketingu może wynieść twoją firmę na zupełnie nowy poziom skuteczności. Nawet jeśli jesteś właścicielem małej firmy, nadal możesz skorzystać z automatyzacji marketingu, oczywiście pod warunkiem, że masz pewne powtarzalne procedury w swojej firmie (lub myślisz o ich wdrożeniu w przyszłości). Jeśli obecnie szukasz narzędzia do automatyzacji marketingu, oceń swoje potrzeby i porównaj opcje dostępne na rynku. Zawsze, gdy to możliwe, zacznij od bezpłatnego okresu próbnego, aby zobaczyć, jak dana platforma sprawdza się w praktyce.
Zapraszamy cię do zapoznania się z iPresso – nasza platforma została zaprojektowana tak, aby pomóc ci w wielu aspektach twojej sprzedaży i marketingu. Chętnie pokażemy ci, jak działa i to zupełnie za darmo! Skontaktuj się z naszym zespołem już dzisiaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.