Poznaj nową funkcjonalność w iPresso Enterprise, bazę GeoPunktów

Jeśli posiadasz dużą ilość punktów stacjonarnych, możliwość dostosowania w wygodny sposób oferty do odbiorców w zależności od lokalizacji jest istotna i wpływa na skuteczność kampanii marketingowych. Istnieją profesjonalne narzędzia i funkcjonalności, które mogą kierować konkretną ofertę tylko do wybranych osób. Przedstawiamy naszą nowość w iPresso Enterprise oraz pokażemy, w jaki sposób ułatwi ona komunikację z Twoimi klientami.

Co to jest baza GeoPunktów

To inaczej zbiór pojedynczych punktów o określonych cechach, dodanych do naszego systemu. Taką bazę mogą tworzyć na przykład wszystkie Twoje sklepy stacjonarne w całej Polsce, które są otwarte całodobowo albo posiadają udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Dzięki możliwości dodawania różnych cech, a następnie kierowania wiadomości do odbiorców z adresem w promieniu np. kilkunastu kilometrów od danych GeoPunktów możesz tworzyć kampanie marketingowe dla wybranego regionu. Dzięki automatyzacji marketingu masz pewność, że konkretni odbiorcy zostaną poinformowani o ofertach specjalnych w lokalnych sklepach. Baza GeoPunktów pozwala także na przypisanie danego kontaktu do często wybieranego, ulubionego punktu. GeoPunkty są pomocne przy komunikacji z klientami i określaniu lokalnych ofert specjalnych. 

Co zrobić, by stworzyć taką bazę

Jeżeli lubisz korzystać z Feed Managera, to mamy dobrą wiadomość. Bazy GeoPunktów dodaje się na podobnej zasadzie, wykorzystując geolokalizację. Taką bazę możesz stworzyć na trzy sposoby: ręcznie, z pliku (CSV lub XML) albo automatycznie z serwera. Przypisując punkty i cechy ręcznie, masz bardzo duży wybór różnych opcji. Po utworzeniu bazy masz możliwość dodania zbiorów, gdzie określisz np. kryteria, jakie muszą spełnić cechy danego punktu (czyli np. czy ma on dodatkowe atrakcje dla dzieci – prawda). Do prawidłowego działania niezbędne jest uruchomienie geolokalizacji, pozwalające określić, które adresy kontaktów znajdują się w danym obszarze, aby przypisać konkretnego użytkownika do najbliższego dla niego punktu.

Jak wykorzystać bazę GeoPunktów

GeoPunkty otwierają wiele możliwości zwłaszcza w branży FMCG, ale oczywiście będą przydatne dla każdego, kto prowadzi wiele punktów stacjonarnych w różnych lokalizacjach. Bez zastosowania bazy GeoPunktów Twoje kampanie mogą niepotrzebnie trafiać do klientów, którzy nie są zainteresowani daną wiadomością. Nie chcesz przecież, by ktoś z Krakowa dostał informację o kilkugodzinnej promocji w sklepie w Gdańsku. Osoby mające adres np. 10 kilometrów od tego punktu mogą natomiast skorzystać z takiej promocji. GeoPunkty mogą też pomóc w kampaniach dla odbiorców pochodzących z innych regionów. Wiedząc, że np. większość Twoich punktów jest tylko w dwóch województwach, możesz do klientów z innych obszarów wysłać np. mail z reklamą sklepu internetowego. W taki sposób możesz przyciągnąć wielu klientów, którzy docenią specjalnie spersonalizowaną dla nich ofertę.

Podsumowanie

Baza GeoPunktów może być wykorzystywana na wiele sposobów w celu zwiększenia zainteresowania specjalnymi promocjami w lokalnych punktach stacjonarnych. Z iPresso w prosty sposób wyznaczysz zasięg danej kampanii marketingowej i określisz kryteria, wykluczające dany lokal z bazy. Dzięki GeoPunktom Twoje kampanie marketingowe będą trafiać do osób mieszkających w pobliżu. Zastosuj iPresso Enterprise w Twojej firmie i zobacz niekończące się korzyści!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.