Automatyzacja procesów zarządzania bazą kontaktów

W następnym wpisie będziemy mówić o naszej platformie CDP. Ale jeśli chodzi o samą bazę kontaktów (w tym klientów, użytkowników, dostawców itp.) i zarządzanie nimi, nasza funkcja zarządzania bazą kontaktów jest w zupełności wystarczająca. W tym wpisie chcemy pokazać ci najważniejsze funkcje tego narzędzia, abyś mógł/mogła zobaczyć, jak zautomatyzować większość pracy związanej z danymi klientów i innych odbiorców. Czas na konkrety!

Mówiąc krótko, nasza funkcja zarządzania bazą kontaktów polega na gromadzeniu i zarządzaniu wszelkiego rodzaju grupami odbiorców w twojej firmie. Może to dotyczyć:

  • obecnych klientów,
  • potencjalnych klientów,
  • użytkowników,
  • dostawców,
  • partnerów biznesowych,
  • pracowników itp.

Utrzymywanie wszystkich tych grup odbiorców w jednym, dobrze zorganizowanym miejscu jest kluczowe dla utrzymywania dobrych relacji z nimi i realizowania skutecznej strategii zarządzania relacjami z klientami. Dzięki posiadaniu wszystkim kontaktów w jednym miejscu możesz śledzić, co się z nimi dzieje, jakie działania należy podjąć, aby podtrzymać dobre relacje i co jeszcze można zrobić, aby zapewnić, że doświadczenia tych odbiorców są na najwyższym możliwym poziomie.

Zarządzanie bazą danych kontaktów obejmuje kilka elementów, z których wiele można zautomatyzować przynajmniej częściowo. Chodzi przede wszystkim o:

  • gromadzenie,
  • przechowywanie,
  • aktualizowanie,
  • analizowanie dostępnych danych.

Gdy jesteś na bieżąco z tym, co dzieje się z twoimi kontaktami, możesz zwiększyć skuteczność swojej komunikacji i relacji z klientami.

A naszą rolą w iPresso jest ułatwienie ci tego zadania! Zobaczmy zatem, jak nasza funkcja do zarządzania danymi kontaktowymi ułatwia ci pracę i czyni ją bardziej efektywną!

Odkryj główne funkcje naszego narzędzia do zarządzania kontaktami

Zaprojektowaliśmy nasze narzędzie tak, aby zapewnić jego bezproblemową i skuteczną pracę niezależnie od tego, czy masz bazę danych składającą się z 10, 1000 czy miliona klientów. Wszystkie narzędzia i funkcje dostępne w naszym systemie są skalowalne i możesz je dostosować do swoich potrzeb.

Zbieranie danych

Zarządzanie danymi zaczyna się od ich gromadzenia. W zależności od profilu swojej firmy możesz gromadzić dane demograficzne (np. lokalizacja, zawód, wykształcenie danej osoby), historię zakupów (bardzo ważna dla firm e-commerce), historię komunikacji, dane kontaktowe i informacje o etapie, na jakim znajduje się dana osoba na ścieżce zakupowej.

Dzięki naszemu narzędziu możesz zbierać i przechowywać wszystkie te dane w jednym miejscu. A co jeszcze ważniejsze, możesz łatwo zintegrować wiele źródeł danych, dzięki czemu możesz przesyłać informacje o klientach bezpośrednio z zewnętrznych systemów, takich jak twoja platforma e-commerce (integracje z innymi systemami są możliwe za pośrednictwem API).

Organizacja danych

Gdy masz już wszystkie dane, musisz je odpowiednio zorganizować, aby móc je analizować i szybko odszukiwać potrzebne informacje. Nasza platforma bardzo ci w tym pomoże! Umożliwia ona przypisywanie punktacji, kategorii, tagów i innych form segmentacji klientów według potrzeb twojej firmy. Nasz system jest bardzo elastyczny i możesz swobodnie tworzyć nowe formuły segmentacji, które będą w pełni dostosowane do profilu twojej firmy. Na przykład, jeśli prowadzisz działalność związaną z branżą motoryzacyjną, możesz przypisać model samochodu (wraz ze wszystkimi indywidualnymi informacjami, takimi jak numer VIN) do każdego klienta.

Nasza platforma pozwala ci pracować nad poszczególnymi kontaktami lub grupami kontaktów i szybko wdrażać zmiany w całych segmentach kontaktów.

Aktualizacja danych kontaktów

Niektóre dane o twoich kontaktach są aktualizowane automatycznie. Na przykład historia aktywności aktualizuje się automatycznie w miarę występowania nowych aktywności. W innych przypadkach będziesz musiał/a samodzielnie aktualizować kontakty. Pamiętaj tylko, aby robić to regularnie. Nieaktualna baza danych kontaktów będzie mało przydatna do celów sprzedaży i marketingu, a do tego przecież jej potrzebujesz, prawda?

Segmentacja kontaktów

Nieco już powiedzieliśmy na ten temat. Segmentacja pozwala grupować kontakty w zależności od określonych kryteriów, które są ważne z punktu widzenia zarówno firmy, jak i jej klientów. Tutaj celem jest możliwość tworzenia lepiej targetowanych i spersonalizowanych ofert, rekomendacji produktowych i całej komunikacji z klientami.

W tym miejscu warto wspomnieć o jeszcze jednej opcji. iPresso pozwala ci łączyć kontakty w relacje. Na przykład możesz utworzyć relację sprzedawca-dostawca lub właściciel firmy-pracownik, lub manager floty-mechanik. W ten sposób możesz jeszcze lepiej dostosować komunikację do indywidualnych relacji między kontaktami znajdującymi się w twojej bazie danych. To świetny sposób na wprowadzenie zupełnie nowej jakości w personalizacji komunikacji!

Historia interakcji

Nasza platforma śledzi aktywność każdej osoby w twojej bazie danych i automatycznie aktualizuje historię interakcji w miarę ich przybywania. Dotyczy to:

  • komunikacji z obsługą klienta,
  • wysłanych wiadomości e-mail,
  • składanych zamówień,
  • zwrotów produktów itp.

Wszystkie te informacje są automatycznie przechowywane w indywidualnym profilu danego kontaktu i są zawsze gotowe do użycia, np. gdy tworzysz nowe rozwiązania, testujesz nowe scenariusze marketingowe lub zautomatyzowane ścieżki zakupowe.

Dzięki temu jesteś zawsze na bieżąco z każdą osobą, co pozwala ci zrozumieć, jak wygląda relacja z danym klientem i jakie były jego/jej wcześniejsze doświadczenia. Wykorzystaj tę wiedzę, aby jeszcze bardziej ulepszyć komunikację i CX!

Funkcja analityczna

Wreszcie nasze narzędzie do zarządzania bazą kontaktów ma wbudowaną funkcję analityczną, która pozwala analizować dane znajdujące się w twojej bazie. Dzięki temu łatwiej będzie ci wyciągnąć potrzebne informacje i zrozumieć, jakie działania są najskuteczniejsze. Na tej podstawie możesz ulepszyć swoje przyszłe działania sprzedażowo-marketingowe.

Rozwiązanie zgodne z RODO

Jeśli działasz w Unii Europejskiej, z pewnością rozumiesz znaczenie bezpieczeństwa danych i prywatności klientów. Wszystko, co robisz w odniesieniu do danych kontaktowych w swojej firmie, powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami ochrony prywatności (RODO). Tutaj mamy dla ciebie dobrą wiadomość! Cała nasza platforma jest zgodna z RODO, więc możesz z niej swobodnie korzystać, nie martwiąc się o naruszanie przepisów dotyczących prywatności klientów.
Jeśli chcesz wypróbować iPresso i zobaczyć, jak ta platforma marketing automation może ułatwić ci pracę, zapraszamy cię do rozpoczęcia bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego. W ten sposób możesz zobaczyć, jak iPresso działa w praktyce i zacząć wykorzystywać naszą platformę do działań marketingowych, jeszcze zanim zdecydujesz się na zakup pełnego dostępu. Wszystko, co musisz zrobić, to zarejestrować się tutaj.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.