Jak scenariusze marketing automation zwiększą konwersję na Twojej stronie?

Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu konwersja odgrywa kluczową rolę. To ona pozwala określić ilu klientów zrobiło to, na czym nam zależało, czyli np. kliknęło dany link, zapisało się do programu lojalnościowego, czy też zakupiło produkt na stronie. Pokażemy Ci, jak wykorzystać scenariusze automatyzacji marketingu, by pomogły zwiększyć konwersję na Twojej stronie.

Czym są scenariusze automatyzacji marketingu?

Scenariusze marketing automation pozwalają skonstruować ścieżkę unikalnej, spersonalizowanej komunikacji z klientami na różnym etapie procesu zakupu. Są więc istotne, jeżeli zależy nam na zwiększeniu konwersji w sklepie internetowym i budowania długotrwałych relacji z klientami. 

W iPresso możesz tworzyć scenariusze krok po kroku przy pomocy Kreatora iPresso Studio, a także wykorzystać szablony, które ułatwią ich tworzenie i zaoszczędzą Twój czas. Dzięki zastosowaniu segmentacji bazy danych możesz kierować ofertę np. tylko dla danego regionu, a także komunikować się z klientem tylko przez najczęściej wykorzystywany przez niego kanał. W iPresso masz też możliwość dodawania notatek do scenariusza. Analizę tego, ile osób przeszło przez kolejne etapy scenariusza możesz potem zapisać jako przejrzysty raport lejkowy.

Zajmiemy się teraz przykładami, jak wykorzystać scenariusze marketing automation do zwiększenia konwersji.

Co musisz zrobić, by zwiększyć konwersję przy pomocy scenariuszy marketing automation?

Dotrzyj do klientów różnymi kanałami

Wielokanałowość komunikacji z klientem pozwala na wysyłanie do niego wiadomości tam, gdzie jest najbardziej aktywny. Wybór kanału jest dostosowany do klienta, przez co nie musisz obawiać się, że klient nie będzie mieć możliwości odczytania takiej wiadomości. Możesz więc przesłać mu np. mail lub powiadomienie push i to w czasie jego największej aktywności. W ten sposób zyskasz pewność, że klient otrzyma Twoją ofertę.

Spersonalizuj treści

Zastosuj segmentację klientów i twórz spersonalizowane kampanie marketingowe, aby wzrosło zainteresowanie klienta oraz chęć dokonania kolejnych czynności na stronie. Jeżeli klient poczuje, że jest traktowany indywidualnie i dostanie rekomendacje produktów dostosowane konkretnie pod niego, będzie bardziej przekonany do Twojej marki, więc jest większa szansa na udany zakup. Możesz również automatycznie wysyłać do klientów indywidualne oferty i promocje, takie jak kody rabatowe ze względu na ich urodziny.

Uratuj porzucone koszyki

Zachęcaj klientów do tego, by dokończyli proces zakupowy, wysyłając automatyczne powiadomienia i informacje, które przekonają ich do powrotu na stronę. Dzięki personalizacji możesz odnieść się do każdego klienta indywidualnie w zależności od jego etapu i zainteresowania, np. poprzez przesłanie wiadomości mail z dodanymi przez niego do koszyka produktami oraz rekomendacją powrotu i zakupu również podobnych rzeczy.

Wysyłaj automatyczne wiadomości

Zaplanuj scenariusze, które automatycznie poinformują klientów o ofertach specjalnych i promocjach. Skonstruuj również scenariusze, które będą miały za zadanie np. poznanie nowej oferty Twojego sklepu internetowego czy zapisanie się do newslettera. W ten sposób bardzo prosto i bez wysiłku zwiększysz konwersję, a także świadomość marki. Klienci będą więc w pierwszej kolejności myśleć o zakupach w Twoim sklepie internetowym.

W jakich branżach można wykorzystać scenariusze marketing automation?

Scenariusze automatyzacji marketingu mają bardzo duże zastosowanie, podajemy tu kilka przykładów:

  • E-commerce: sklepy internetowe mogą automatyzować w celu zwiększenia konwersji m.in.: oferty, wiadomości i spersonalizowane treści do klientów, kampanie marketingowe, informacje wysyłane po zakupie
  • Finanse: Zwiększona konwersja będzie uzyskana przez automatyczne powiadomienia o transakcjach i spersonalizowane oferty, co przyczyni się do wzrostu zaufania klientów
  • Edukacja: automatyczna wysyłka personalizowanych kursów i materiałów edukacyjnych poprawi liczbę klientów, którzy klikną dany link
  • Podróże: sezonowe promocje i oferty last minute spersonalizowane dla klienta przyczynią się do wzrostu konwersji
  • Opieka medyczna: informacje o nowych usługach medycznych czy przypomnienia o wizytach lekarskich zwiększają zaufanie klientów.

Podsumowanie

Scenariusze marketing automation mają zastosowanie w zwiększeniu konwersji na stronie. Przez ich szerokie wykorzystanie możesz nie tylko dotrzeć do klientów wieloma kanałami, ale również automatycznie przesłać do nich spersonalizowane wiadomości i zwiększyć sprzedaż.

Możesz wypróbować scenariusze automatyzacji marketingu, wystarczy tylko zarejestrować się tutaj za darmo i skorzystać z 30-dniowego próbnego dostępu do naszej platformy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.