Prowadzenie firmy eventowej lub projektu event marketingowego wymaga koncentracji na wielu różnych kwestiach. Dobra wiadomość jest taka, że większość z nich można zautomatyzować za pomocą platformy do automatyzacji marketingu, takiej jak iPresso. W tym wpisie pokażemy Ci, jakie masz możliwości, jeśli chcesz prowadzić skuteczne kampanie event marketingowe.
Prawda jest taka, że przez ostatnie kilka lat branża eventowa zmagała się z wieloma ograniczeniami związanymi z niedawną pandemią. Niestety, wiele firm i instytucji nie przetrwało ten ponad dwuletniej przerwy w swojej działalności. Najnowsze dane marketingowe wydają się jednak nieco bardziej optymistyczne. W 2023 roku przeprowadzono badanie, z którego wynika, że zdecydowana większość (prawie 75%) respondentów spodziewa się wzrostu swoich budżetów na event marketing:
Źródło: https://www.marketingprofs.com/charts/2023/48754/event-marketing-in-2023-trends-and-challenges
To znaczący wzrost w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ta wartość nie przekraczała 40%. Oznacza to, że branża eventowa zaczyna od nowa odżywać po kilku słabych latach pandemii covid-19. Teraz firmy zajmujące się event marketingiem mają więcej opcji i większy potencjał do wykorzystania. Znowu organizuje się coraz więcej wydarzeń i coraz więcej osób chętnie ponownie wychodzi i uczestniczy w różnorodnych inicjatywach.
Jeśli w Twoim przypadku sytuacja wygląda podobnie, możesz usprawnić swoją pracę, wdrażając automatyzację marketingu. W ten sposób możesz:
- zaoszczędzić dużo czasu na wykonywaniu powtarzalnych czynności,
- usprawnić wiele codziennych procesów,
- pozostać w kontakcie ze swoimi gośćmi/uczestnikami.
Przyjrzyjmy się, jak możesz to zrobić:
Automatyzacja marketingu w branży eventowej
Zazwyczaj marketerom zajmującym się eventami zależy na tym, aby przede wszystkim wypromować swoje wydarzenia wśród jak największej liczby zainteresowanych osób, a następnie ciągle zachęcać je do zakupu biletów/zapisu na te wydarzenia i angażowania się w komunikację z firmą, która organizuje dany event (przede wszystkim w celach komunikacji post-event i przyszłych wydarzeń). W jaki sposób automatyzacja marketingu może Ci w tym pomóc?
TRZYMAJ WSZYSTKIE KONTAKTY W JEDNYM MIEJSCU
Wydarzenia mogą być organizowane dla tysięcy osób (np. koncerty). Dobrym pomysłem jest przechowywanie danych wszystkich uczestników w jednym miejscu. W rzeczywistości jedno udane wydarzenie może oznaczać posiadanie bazy e-maili zawierającej ponad 1000 pozycji, co jest bardzo przydatne z punktu widzenia email marketingu.
Dzięki naszej funkcji zarządzania bazą kontaktów masz dostęp do dobrze zorganizowanej przestrzeni cyfrowej, gdzie możesz przechowywać wszystkie kontakty, a następnie wykorzystywać je do promocji do przyszłych wydarzeń.
PERSONALIZOWANE REKOMENDACJE
Na pewno zależy Ci na tym, aby utrzymać zaangażowanie zarówno obecnych, jak i nowych klientów w przyszłe wydarzenia planowane przez Twoją firmę. W tym miejscu do gry wkraczają nasze ramki rekomendacji. Dzięki nim możesz umieścić na swojej stronie spersonalizowane rekomendacje, zwłaszcza jeśli chodzi o zalogowanych użytkowników. Dzięki temu możesz polecać swoje wydarzenia różnym osobom na podstawie ich zainteresowań i wcześniejszych zapisów.
Na przykład, jeśli w przeszłości organizowałeś/aś event samochodowy, jest bardzo prawdopodobne, że osoby, które wzięły w nim udział, będą zainteresowane także innymi wydarzeniami związanymi z motoryzacją. I na tym polega istota ramek rekomendacji.
POZOSTAŃ W KONTAKCIE ZE SWOIMI ODBIORCAMI
Utrzymywanie kontaktu ze swoją grupą docelową ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdego wydarzenia. Należy przypominać ludziom o eventach, na które się zapisali i jedyny sposób, żeby to osiągnąć, polega właśnie na pozostawaniu z nimi w kontakcie. Event marketerzy mają kilka możliwości docierania do swoich klientów. Z jednej strony media społecznościowe to bardzo dobry kanał, ale nie zawsze masz możliwość sprawdzić, kto z Twoich followersów faktycznie kupił bilet. Możesz wysyłać swoim obserwującym tylko ogólne przypomnienia.
Jeśli chcesz być bardziej efektywny w komunikacji z klientami, potrzebujesz bezpośrednich kanałów komunikacji. A dzięki automatyzacji marketingu możesz zautomatyzować aż cztery z nich:
- E-maile (świetnie się sprawdzają do wysyłki cyfrowych biletów)
- SMS i WhatsApp (dobre do krótkich przypomnień, np. „nasze spotkanie zaczyna się za pół godziny”)
- Powiadomienia push (skuteczne w przypadku przypomnień np. o niedokończonych zamówieniach)
Co więcej, dzięki iPresso możesz zintegrować wszystkie te narzędzia w jedną całość, dzięki czemu Twoi uczestnicy mogą np. otrzymać powiadomienia push o niedokończonym zamówieniu, następnie dostać e-maila z biletami cyfrowymi oraz SMS-y z krótkimi przypomnieniami o zbliżającym się starcie eventu – i to wszystko w sposób w pełni zautomatyzowany!
PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE DLA UCZESTNIKÓW
Programy lojalnościowe sprawdzają się nie tylko w e-commerce. Możesz pozwolić swoim stałym uczestnikom na zdobywanie punktów za każde wydarzenie, w którym biorą udział. Chodzi o to, aby następnie mogli oni wymieniać te punkty na bezpłatne wstępy, zniżki lub inne korzyści (np. dostęp do loży VIP). Dzięki naszym narzędziom lojalnościowym możesz także tworzyć kody rabatowe i vouchery (np. na przyszłe wydarzenia lub dla znajomych uczestników).
WYKORZYSTAJ RTM
Real-time marketing, czyli po prostu marketing w czasie rzeczywistym to bardzo skuteczna technika, która może reagować nie tylko na zachowania klientów i ich potrzeby w danym momencie, ale także na zmiany w szerszym kontekście, np. aktualne warunki pogodowe. Dzięki iPresso możesz automatycznie obserwować wskazane parametry, aby utrzymać spersonalizowaną komunikację z odbiorcami, usprawnić przetwarzanie informacji i reagować na różnorodne scenariusze.
Na przykład, jeśli organizujesz wydarzenie w plenerze i nadchodzi burza, możesz skorzystać z naszej funkcji iPresso Satellite, aby poinformować uczestników o zbliżającej się burzy i doradzić im, aby poszukali schronienia w wyznaczonych miejscach.
Podsumowanie
Event marketing może być trudny, ale dzięki automatyzacji marketingu możesz usprawnić większość swoich zadań i zwiększyć efektywność pracy. Zapraszamy Cię do zapoznania się z całą listą naszych funkcji – prawdopodobnie będziesz mógł wykorzystać więcej z nich w swojej pracy.
Jeśli prowadzisz firmę lub projekt poświęcony event marketingowi, rozważ automatyzację marketingu jako wartościowy dodatek do swojego zestawu narzędzi. Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z tej technologii, mamy dla Ciebie bezpłatny 30-dniowy okres próbny, abyś mógł/a zobaczyć, jak automatyzacja może działać w Twojej firmie.
Zapisz się tutaj, a nasza firma poprowadzi Cię przez resztę procesu. Jesteśmy przekonani, że dużo skorzystasz na włączeniu automatyzacji marketingu do swojej pracy!
Odpowiedz