18 sierpnia 2022 Google ogłosiło na swoim blogu nową aktualizację w ich polityce indeksowania. Nazywa się Helpful Content i znacząco zmienia sposób, w jaki boty Google indeksują witryny, posty i inne teksty, które wrzucasz do sieci. Co się zmienia?
Jeszcze niedawno wielu specjalistów SEO zachęcało klientów do tworzenia treści tylko dla samego pozycjonowania – bez zwracania większej uwagi na jakość czy unikalność finalnego tekstu. Teraz to już przeszłość. Aktualizacja Helpful Content oznacza, że Google skupia się teraz przede wszystkim na jakości Twoich tekstów. Wszystkie publikowane przez Ciebie treści muszą od teraz być wysokiej jakości i przygotowane z myślą o czytelnikach. Oznacza to koniec automatyzacji tworzenia treści i koniec pisania tylko dla wyszukiwarki. Od teraz, jeśli chcesz być dobrze widoczny w Google, musisz trafiać w potrzeby swoich użytkowników i dostarczać im wartościowe materiały.
Bez wątpienia ta aktualizacja oznacza dla wielu firm poważne zmiany w ich działaniach SEO i contentowych. A czy Twoja firma jest gotowa na aktualizację Helpful Content? Przeczytaj podlinkowany post na blogu Google, aby dowiedzieć się, co powinieneś zrobić.
Odpowiedz