Dzisiaj SEO i content marketing idą w parze, jeśli chodzi o marketing online i Twoją widoczność w sieci. Można nawet powiedzieć, że content marketing to jedna z głównych technik SEO. Jednak, aby był skuteczny, musi brać pod uwagę wymagania stawiane przez SEO. I właśnie o tym dzisiaj porozmawiamy.
Załóżmy, że prowadzisz stronę internetową i chcesz być lepiej widoczny w Google. Co robisz? Masz do wyboru kilka rozwiązań, ale wiele firm decyduje się właśnie na content marketing. To strategia, która wykorzystuje różnego rodzaju teksty do promowania biznesu. Jednak nie dowolne teksty i nie w dowolnej formie. Jeśli chcesz odnieść korzyści z SEO, każdy tekst, który tworzysz, powinien uwzględniać wymagania Google. Ale zacznijmy od początku.
Rola content marketingu w SEO
Nie tak dawno temu algorytmy Google bazowały głównie na słowach kluczowych, gdy indeksowały i wyświetlały wyniki w SERP (strona z wynikami wyszukiwania). Przyczyniło się to do popularności technik, takich jak keyword stuffing. Dzisiaj Google działa nieco inaczej. Oczywiście słowa kluczowe nadal są ważne, ale boty Google starają się także ocenić, czy dana strona stanowi dobre źródło informacji – czy jest użyteczna, czy treści na niej są unikalne i czy użytkownicy znajdują na niej to, czego szukają.
Żeby dopasować się do tego nowego podejścia, właściciele biznesów musieli zadbać o wysokiej jakości treści, które pozwalały klientom zdobyć informacje, których poszukiwali. I w ten sposób content marketing stał się jednym z fundamentów SEO.
Jak treści wspomagają pozycjonowanie
Po pierwsze, tworzenie treści to doskonały sposób na zwiększenie ilości informacji na stronie. Strony, które mają wysokiej jakości blogi, oferują wartościową wiedzę i porady, odpowiadają na często zadawane pytania, rozwiązują problemy klientów, porównują dostępne opcje, albo po prostu edukują na temat danej niszy lub sektora. Jeśli tak działasz, Google postrzega Twoją stronę jako aktywną i użyteczną z punktu widzenia klientów. A to dobry znak!
Po drugie, content marketing to dobry sposób, żeby na stronie znalazło się więcej słów i fraz kluczowych (i to w naturalny sposób). Oczywiście nie możesz przesadzić, ale wpisy blogowe, które są unikalne, wartościowe i zawierają właściwe słowa kluczowe, mogą w krótkim czasie poprawić widoczność witryny w Google.
Po trzecie, content marketing to źródło linków. Właściciele stron mogą współpracować z innymi firmami, portalami newsowymi i innymi platformami i tworzyć content specjalnie dla nich (w zamian za aktywny link). W ten sposób działa strategia określana jako link building. A musisz wiedzieć, że profil linków to jeden z głównych czynników autorytetu i reputacji Twojej witryny w Google.
Zawsze twórz treści przyjazne SEO
W content marketingu nie chodzi o pisanie byle czego, aby tylko zapełnić stronę tekstami. Potrzebna jest przemyślana strategia, która uwzględnia szereg elementów. A oto one:
- Potrzeby klientów: Czym się interesują? Jakich treści potrzebują? Czego szukają na Twojej stronie?
- Research słów kluczowych: Jakie słowa/frazy są wykorzystywane, aby znaleźć Twoje produkty i usługi w sieci? Co wpisują w Google klienci, poszukujący biznesu, takiego jak Twój?
- Wymagania Google: przede wszystkim, jeśli chodzi o strukturę tekstu, jego długość i dodatkowe elementy, o których zaraz powiemy.
Możesz zatem przyjąć, że treści przyjazne SEO są:
- zgodne z wymaganiami Google,
- odpowiadają na pytania i wątpliwości klientów,
- wykorzystują odpowiednie słowa kluczowe, aby przyciągnąć poszukiwane osoby,
- są tworzone, publikowane i promowane regularnie i z wykorzystaniem dostępnych kanałów.
STOSUJ SIĘ DO WYMAGAŃ GOOGLE
Aby tworzyć teksty, które Google pokocha, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Na początek ważne jest, aby pisać dla klientów, nie dla Google. Zadbaj, aby teksty były wyczerpujące i użyteczne z punktu widzenia użytkowników. Tu nie ma miejsca na sztukę dla sztuki. Jeśli masz problem, żeby wymyślić, o czym pisać, wykorzystaj narzędzia takie jak AnswerThePublic. Uzyskasz w ten sposób listę pomysłów, które można przekuć w interesujące wpisy blogowe.
Zobacz na przykład, co się pojawia, gdy w AnswerThePublic wpiszemy hasło „content marketing”. Wyświetla się gotowa lista, składająca się z kilkudziesięciu opcji. I już masz o czym pisać na wiele tygodni do przodu!
Druga ważna kwestia to struktura tekstu. Google ceni teksty, które mają jasną strukturę i które łatwo się czyta. Wykorzystuj nagłówki H1-H4 i korzystaj z dodatkowych funkcji, takich jak pogrubienia, wypunktowania, checklisty, podkreślenia, cytaty, różne kolory i wewnętrzne/zewnętrzne linki; dokładnie tak, jak robimy to teraz w tym tekście!
Dodatkowe rozwiązania, takie jak grafiki, wykresy, filmiki (nawet z YouTube) i animacje to zawsze dobry pomysł. Pamiętaj – celem jest, aby tekst dobrze się czytał i równie dobrze wyglądał. I oczywiście zapomnij o plagiatach – Google doceni tylko unikalny content.
CZY TWOJE TEKSTY SĄ PRZYJAZNE SEO?
Być może w tym momencie zastanawiasz się – no dobrze, wiem, jak pisać teksty SEO, ale skąd mam wiedzieć, czy to, co tworzę, faktycznie jest SEO-friendly? Na szczęście nie musisz zgadywać. Możesz wykorzystać narzędzia, takie jako Surfer SEO i RankMath, aby sprawdzić, czy teksty, które tworzysz, są przyjazne wyszukiwarce. Oba te narzędzia wykorzystują skalę punktową i kolory, aby pokazać Ci, jak dobry jest Twój tekst. Zawsze celuj w zielony wynik (około 70 punktów).
Znasz już podstawy SEO w content marketingu. Najlepsze, co możesz teraz zrobić to zacząć pisać. Stwórz listę tekstów i publikuj je po kolei. Mierz rezultaty swoich działań i bądź konsekwentny. To najlepszy sposób, żeby odnieść pełną korzyść zarówno z content marketingu, jak i z SEO.
Odpowiedz