NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
4 July 2025
Audio News

AI a pricing – pomoc w niemarnowaniu żywności

  • 13 maja, 2021
  • 1 min read
[addtoany]
AI a pricing – pomoc w niemarnowaniu żywności

Automatyzacja może przybierać różne formy pomagając zarówno w zaoszczędzaniu czasu, jak i pieniędzy – również dla odbiorców. Sztuczna inteligencja powoli coraz bardziej zaczyna wchodzić w sferę digital marketingu, jednak tam się nie zatrzymuje. AI to idealny partner i dopełnienie dla systemów automatyzujących.

Obecnie startup Wastless prowadzi testy z użyciem technologii AI w celu automatycznego zmniejszania cen żywności w marketach, która zbliża się do swojego terminu ważności. Ma to pomóc w niemarnowaniu jedzenia oraz umożliwić konsumentom robiącym często zakupy oszczędzenie pieniędzy.

Co znamienne, testy przeprowadzane będą w Polsce w sieci sklepów Makro. Jak sami twórcy z Wastless przyznają, technologia AI nie jest jeszcze doskonała, jednak z biegiem czasu liczą na wysoki procent automatycznie dostosowanych cen. Tego rodzaju system bardzo ułatwi sklepom (nie tylko wielkopowierzchniowym) m.in. proces domawiania towaru, przeprowadzania promocji oraz „czyszczenia magazynów”. AI w przyszłości może stać się podstawą dla wielu funkcji automatyzujących codzienne procesy marketingowe. Wastless wyszedł z ciekawą inicjatywą, która może już niedługo okazać się obowiązującym standardem.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *