Większa widoczność marki (93%), wzrost ruchu na stronach internetowych (87%), a także pozyskiwanie nowych leadów (74%) i większa sprzedaż (72%) – to najczęściej wymieniane przez marketerów korzyści płynące z działań w social mediach. Najchętniej wykorzystywanymi platformami są Facebook oraz Instagram – wynika z 2019 Social Media Marketing Industry Report opracowanego przez Social Media Examiner.
Celem badania, w którym uczestniczyło ponad 4800 marketerów, było poznanie trendów w wykorzystaniu mediów społecznościowych dla osiągnięcia celów biznesowych.
Do najważniejszych korzyści płynących z wykorzystania social mediów respondenci zaliczyli:
- większą widoczność marki (93%),
- wzrost ruchu na stronach internetowych (87%),
- pozyskiwanie nowych leadów (74%),
- większą sprzedaż (72%),
- wzrost lojalności konsumentów (71%),
- uzyskanie wiedzy o rynku (58%),
- uzyskanie pozycji lidera opinii (57%),
- pozyskanie partnerów biznesowych (56%).
W przypadku każdej z wymienionych korzyści wskaźniki procentowe wzrosły w stosunku do badania z roku 2018.
Do najpowszechniej używanych w marketingu platform społecznościowych należą:
- Facebook (94%),
- Instagram (73%),
- Twitter (59%),
- LinkedIn (58%),
- YouTube (54%).
W porównaniu z poprzednim badaniem wzrost odnotowały: Instagram, LinkedIn, YouTube i Pinterest, podczas gdy zainteresowanie Twitterem i Snapchatem nieznacznie spadło.
Ze statystyk wynika też, że o ile mniej doświadczeni social media marketerzy skupiają się na Facebooku i Instagramie, o tyle ci z dłuższym stażem prowadzą znacznie bardziej zdywersyfikowane działania.
Liderem wśród narzędzi służących do promowania materiałów wideo pozostaje YouTube (57%). 71% respondentów planuje zwiększenie wykorzystania tego serwisu, a 75% chce dowiedzieć się więcej o możliwościach zastosowania go w działaniach marketingowych. W dalszej kolejności wskazywano na publikację filmów na Facebooku (50%), a także wykorzystania Instagram stories (38%) i zamieszczanie wideo na Instagramie (26%).
Najistotniejsze pytania, na jakie marketerzy chcieliby uzyskać odpowiedzi, to:
- Jakie są najlepsze sposoby zaangażowania odbiorców? (95%)
- Jaka taktyka działań w social mediach jest najskuteczniejsza? (93%)
- Jakie są najlepsze sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego? (91%)
- Jakie są najlepsze sposoby na pozyskanie nowych klientów? (90%)
- Jakie sposoby mierzenie i analizowania aktywności w social mediach są najskuteczniejsze? (90%)
Odpowiedz