Według raportu opracowanego przez Global Web Index, 46% użytkowników internetu na świecie to tzw. News Networkers, czyli osoby, które śledzą w mediach społecznościowych profile mediów i dziennikarzy.
54% spośród News Networkers to mężczyźni a 46% – kobiety. 60% z nich to mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku. 29% należy do grupy wiekowej 25-34, a 28% do grupy 16-24 lata.
Do najpopularniejszych serwisów śledzonych przez News Networkers należą BuzzFeed, Forbes i TIME (w grupie 16-21 lat); Guardian, Forbes, Bloomberg (wśród millenialsów, 22-35 lat); Huffington Post, Washington Post i CNN ( w grupie 35+).
Z ankiety wynika, że osoby takie są bardziej ciekawe świata i otwarte niż pozostali użytkownicy sieci. 89% spośród nich deklaruje, że ważne jest dla nich pozostawanie na bieżąco z globalnymi wydarzeniami (wśród pozostałych internautów – 72%). 77% uważa, że ważne jest wnoszenie wkładu do społeczności, w której się żyje (wśród pozostałych internautów – 58%). Osoby te częściej deklarują też chęć odkrywania świata, zainteresowanie innymi krajami i kulturami oraz chęć kontaktu z różnymi osobami, ideami i stylami życia.
News Networkers przejawiają też postawy, które sprawiają, że są oni atrakcyjnymi konsumentami. 58% deklaruje, że ważne jest dla nich posiadanie produktów najnowszej technologii, a co drugi (51%) przyznaje, że ma skłonność do kupowania produktów, których reklamy zobaczy w sieci.
Na decyzje zakupowe tych konsumentów mają wpływ specjalistyczne serwisy z niezależnymi recenzjami, blogi związane z produktami i markami, oraz vlogi. 6 na 10 osób należących do tej grupy chce zapoznać się z opinią ekspercką przed dokonaniem zakupu.
73% News Networkers dzieli się w sieci swoimi opiniami na temat produktów (wśród pozostałych internautów – 31%). 4 na 10 deklaruje, że recenzje publikowane przez innych klientów wpływają na prawdopodobieństwo dokonania przez nich zakupu.
Od marek osoby te oczekują przede wszystkim dostarczania nowych, innowacyjnych produktów (29%), poszerzania wiedzy i umiejętności klienta (28%), ekologicznego podejścia do produkcji (26%).
Szczególną rolę w życiu News Networkers odgrywają urządzenia mobilne. 63% uważa, że smartfon jest najważniejszym urządzeniem jakie posiadają, a 77% wykorzystywało go w ostatnim czasie jako drugi ekran podczas oglądania telewizji.
Badanie przeprowadzono na grupie 109 780 internautów w wieku 16-64 lata z 42 krajów.
Odpowiedz