Facebook jest wciąż najchętniej wykorzystywanym medium społecznościowym w Polsce. Serwisu tego używa obecnie 16,3 mln osób powyżej 13. roku życia – wynika z raportu opracowanego przez NapoleonCat. 52% polskich użytkowników FB stanowią kobiety, a 48% mężczyźni.
Największą grupę użytkowników stanowią osoby w wieku 25-34 lat (29%) oraz 18-24 lata (23%). Na trzecim miejscu znaleźli się przedstawiciele grupy 35-44 (20%).
Drugą najpopularniejszą platformą społecznościową jest wśród Polaków Messenger, z którego korzysta 11 milionów osób. Na trzecim miejscu uplasował się Instagram.
Z Messengera korzysta 11 milionów Polaków. Największy udział (30%) ma tu, podobnie jak w przypadku Facebooka, grupa wiekowa 25-34. Na drugim miejscu znaleźli się internauci w wieku 18-24 lata (25%), a na trzecim osoby z grupy 35-44 (19%). 53% użytkowników to kobiety, a 47% mężczyźni.
Trzecią najpowszechniej wykorzystywaną platformą jest Instagram z 5,9 mln użytkowników w Polsce.
Największy udział mają tu osoby młode – 37% należy do grupy 18-24 lata. Na drugim miejscu odnotowano osoby pomiędzy 24. a 35. rokiem życia, z wynikiem 27%. Na trzeciej pozycji znaleźli się użytkownicy w wieku 13-17 lat (17%). Głównymi użytkownikami Instagrama w Polsce są kobiety (58%). Z platformy tej rzadziej korzystają mężczyźni: 42%.
Odpowiedz