Do Pokolenia Z, urodzonego w latach 1996 – 2010, należą osoby wychowujące się w świecie całkowicie opanowanym przez Internet, media społecznościowe i urządzenia mobilne. Wiedza o ich zwyczajach zakupowych, poziomie zaufania do mediów, czy ulubionych kanałach komunikacji jest kluczowa dla marketerów, którzy będą chcieli dotrzeć ze swoim przekazem do tej – coraz istotniejszej – grupy potencjalnych klientów.
Według raportu opracowanego przez AdWeek i Defy Media, 95% przedstawicieli tej grupy, to użytkownicy YouTube’a, a połowa z nich „nie może żyć” bez tego medium. Gwiazdy mediów społecznościowych cieszą się przy tym równie dużym (lub nawet większym) zaufaniem niż tzw. “mainstreamowi” celebryci (piosenkarze, aktorzy) jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych.
YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową wśród przedstawicieli Pokolenia Z. Korzysta z niego 95% ankietowanych, a 50% stwierdziło, że nie może żyć bez tego medium. Na dalszych miejscach znalazły się Instagram (69%), Facebook (67%), Snapchat (67%), Twitter (52%), Google+ (37%), Pinterest (33%), Tumblr (29%).
48% przedstawicieli Pokolenia Z jest skłonne zaufać gwiazdom internetu jeżeli chodzi o zakup produktów kosmetycznych (44% ufa tradycyjnym celebrytom), a 41% posłucha ich porady przy wyborze ubrań (43% ufa mainstreamowym gwiazdom). Gdy chodzi o gadżety technologiczne, gwiazdy internetu cieszą się znacznie większym zaufaniem niż tradycyjni celebryci (70% vs. 21%).
YouTube jest najpopularniejszym kanałem, z którego przedstawiciele Generation Z korzystają by zasięgnąć porad zakupowych (24%). W dalszej kolejności sięgają po Instagram (17%) i Facebook (16%).
Odpowiedz