62% marketerów B2B z Ameryki Północnej uważa, że działania content marketingowe prowadzone przez ich firmy w 2016 roku przyniosły lepsze rezultaty niż kampanie prowadzone w roku wcześniejszym – wynika z B2B Content Marketing 2017: Benchmarks, Budgets, and Trends—North America opracowanego przez Content Marketing Institute.
Najważniejszymi czynnikami przekładającymi się na sukces w zakresie content marketingu są według raportu:
- tworzenie lepszej jakości contentu (85%),
- opracowanie lub zaktualizowanie strategii content marketingowej (72%),
- przypisanie wyższego priorytetu działaniom content marketingowym (53%),
- poświęcenie większej ilości czasu na content marketing (53%),
- większy nacisk na dystrybucję treści – lepsze targetowanie, identyfikacja skutecznych kanałów (50%),
- zmiany na poziomie zarządzania/human resources (43%),
- mierzenie wyników, rosnące możliwości wykazania rezultatów content marketingu (42%).
Autorzy raportu sprawdzili też co wyróżnia marketerów odnoszących sukcesy w dziedzinie content marketingu:
- posiadają udokumentowaną strategię marketingową,
- mają wyraźne założenia definiujące na czym polega sukces działań content marketingowych,
- tworzą zróżnicowane treści.
Kluczowym czynnikiem w prowadzeniu skutecznych działań content marketingowych jest też mocne zaangażowanie. 91% spośród marketerów odnoszących sukcesy w content marketingu jest niezwykle lub bardzo zaangażowanych w prowadzenie tych działań. Wśród marketerów nie odnoszących sukcesów wskaźnik ten wynosi tylko 35%.
Jak pokazuje badanie CMI, istotne jest też zachowanie realistycznego podejścia do możliwych do osiągnięcia wyników. 91% spośród najskuteczniejszych marketerów uważa, że ich firmy stawiają sobie realistyczne cele do osiągnięcia. Wśród najmniej efektywnych firm wskaźnik ten wynosi 41%.
Najpopularniejszymi kanałami dystrybucji treści przez marketerów B2B są:
- media społecznościowe (83%),
- blogi (80%),
- emaile/newslettery (77%).
Odpowiedz