Google wprowadza nowe wytyczne związane z pozycjonowaniem stron mobilnych, na których wykorzystywane są pop-upy. Jak korzystać z tej funkcji w systemie iPresso w sposób zgodny z nowymi zaleceniami?
Strony mobilne, które stosują agresywne pop-up’y będą pozycjonowane niżej w wynikach wyszukiwania Google’a. Dotyczy to takich praktyk, jak stosowanie dużych kreacji, które zasłaniają właściwą stronę i które trzeba zamknąć by dotrzeć do zasadniczej treści na stronie.
iPresso Marketing Automation pozwala na takie skonfigurowanie pop-up’ów, żeby nie naruszały one zasad ustanowionych przez Google.
Do istotnych opcji pozwalających na dopasowanie kreacji pop-up w systemie iPresso należą:
- możliwość dokładnego zdefiniowania rozmiaru pop-up’u, dzięki czemu nie będzie on zasłaniał całości ani większej części strony, lecz będzie miał zalecany przez Google, “rozsądne wymiary”,
- zastosowanie cappingu, czyli ograniczenia liczby wyświetlanych jednemu internaucie pop-upów, np. do maksymalnie jednego w ciągu dnia lub trzech w tygodniu,
- ustawienie odpowiednich warunków, które sprawią, że pop-up nie będzie pojawiał się każdemu internaucie od razu po wejściu na daną podstronę, lecz wyświetli się tylko osobom, które np. przejdą przez dokładnie określoną sekwencję kolejnych podstron, co może wskazywać na ich duże zainteresowanie danym tematem czy ofertą,
- opcja wyświetlania pop-upów wyłącznie dla określonych systemów operacyjnych lub rodzajów urządzeń. Oznacza to, że dane kreacje mogą być wyświetlane np. tylko na komputerach lub tylko na urządzeniach z systemem Windows, co wyeliminuje ich wyświetlanie na urządzeniach mobilnych.
Odpowiedz