97% marketerów, którzy wzięli udział w ankiecie przeprowadzonej przez Econsultancy, stwierdziło, że optymalizacja ścieżki klienta obejmującej wiele punktów styku z marką, będzie dosyć lub bardzo ważna w ich strategii na kilka najbliższych lat. 72% respondentów uznało optymalizację customer journey za bardzo ważny element swoich działań, a 25% stwierdziło, iż jest on dosyć ważny.
96% respondentów przyznało, że istotna jest dla nich spójność przekazu we wszystkich kanałach komunikacji z klientami. Element ten jest bardzo ważny dla 61% ankietowanych, a dosyć ważny dla 35%.
59% marketerów uznało za bardzo ważne zrozumienie sposobu dokonywania zakupów i wyszukiwania produktów na urządzeniach mobilnych (36% uznało, że jest to dosyć ważne).
Zapytani o obszary marketingu, które według nich czekają w 2016 roku najbardziej ekscytujące możliwości, wymieniali:
- optymalizację doświadczeń konsumentów – 29%,
- działania wykorzystujące dane zgromadzone na temat poszczególnych użytkowników – 20%,
- cross-channel marketing – 11%.
Odpowiedz