Szacuje się, że w 2016 roku liczba użytkowników e-maili osiągnie 2,5 miliarda, a każdego dnia kanałem tym wysyłanych będzie ponad 215 miliardów wiadomości. Jak wynika z raportu 2016 Yesmail Marketing Channel, możliwości tego kanału nie są jednak w pełni wykorzystywane przez marketerów.
Oto niektóre z najważniejszych wyników badania 2016 Yesmail Marketing Channel:
– 1/3 ankietowanych wskazała, że integracja e-maila z innymi kanałami cyfrowymi należy do ich najważniejszych priorytetów na rok 2016.
– 60% firm integruje kampanie e-mail z działaniami w mediach społecznościowych, lecz tylko 36% wykorzystuje dane z mediów społecznościowych, by zoptymalizować dotarcie do określonych odbiorców za pośrednictwem e-maila.
– 2/3 spośród firm nie integrujących e-maili z social mediami, korzysta z obu tych kanałów oddzielnie.
– Ponad 1/3 ankietowanych nie personalizuje tytułów wysyłanych e-maili. Ponad 50% firm nie używa imienia odbiorcy w treści wiadomości.
– 64% marketerów nie dostosowuje do odbiorców ofert wysyłanych e-mailem.
– 10% firm nie stosuje w e-mailach żadnej personalizacji.
– 40% ankietowanych nie wykorzystuje danych dotyczących zakupu pozostawionych przez klienta, by lepiej dostosować do niego wiadomości e-mail. 50% nie wykorzystuje w tym celu danych demograficznych.
– 22% firm nie prowadzi kampanii powitalnych, które pozwoliłyby zaangażować nowych potencjalnych klientów, a 43% nie stosuje kampanii reaktywacyjnych skierowanych do nieaktywnych subskrybentów.
Odpowiedz