Skuteczne działania lead nurturingowe wymagają precyzyjnej i wielokanałowej komunikacji z potencjalnymi klientami. W zarządzaniu relacjami z wymagającymi konsumentami, marketerom coraz częściej przychodzi z pomocą zaawansowana technologia.
Jak wynika z najnowszego Lead Nurturing Trends Survey Summary Report firmy Ascend2, niemal jedna czwarta (23%) firm w znacznym stopniu integruje wiele kanałów lead nurturingowych. Na mniejszą skalę zsynchronizowane działania wielokanałowe prowadzi 58% przedsiębiorstw.
Z trendem tym wiąże się też wzrost technologii marketingowej, czego przykładem jest rosnąca popularność Marketing Automation.
Już 75% firm uważa, że technologie marketingowe usprawniają prowadzenie działań lead nurturingowych i są niezwykle istotne dla strategii marketingowej firmy. Dla kolejnych 22% marketerów technologie te są w pewnym stopniu istotne.
Za najskuteczniejsze kanały komunikacji online wykorzystywane w lead nurturingu marketerzy uznali:
- e-maile (78%),
- strony internetowe (48%),
- media społecznościowe (39%),
- blogi (30%).
Najważniejszymi celami strategii lead nurturingowej są według respondentów:
- wzrost konwersji – 68%,
- wzrost okazji sprzedażowych – 68%,
- lepsze pozyskiwanie leadów – 63%,
- większa świadomość marki – 28%,
- lepsza segmentacja leadów – 22%.
Za najpoważniejsze wyzwanie w powodzeniu tych działań uznano tworzenie wartościowego contentu (59%). Często wskazywano tu również na konieczność dostarczenia kontaktom treści właściwych dla danego etapu podejmowania decyzji zakupowych (49%).
Publikowanie wartościowych treści uznano też za najbardziej efektywny element działań nurturingowych w sieci (69%). 40% ankietowanych wymieniło tu natomiast personalizację prowadzonych kampanii.
Z raportu wynika również, że amerykańskie firmy zamierzają przeznaczyć większe środki finansowe na lead nurturing. Wzrost nakładów deklaruje 65% respondentów, podczas gdy tylko 2% zamierza zmniejszyć budżet w tym obszarze.
Bananie przeprowadzono na grupie 50 000 przedstawicieli firm B2B i B2C z całego świata.
Odpowiedz