Podstawą skutecznego marketingu w mediach społecznościowych jest tworzenie wartościowych treści. Jest to też najtrudniejszy element strategii działań w social mediach – wynika z raportu Social Media Marketing Trends Survey Summary Report przygotowanego przez Ascend2. Ankietę przeprowadzono wśród 294 specjalistów z zakresu marketingu i sprzedaży z całego świata.
Zapytani o to jakie są najważniejsze cele realizowane za pomocą social media marketingu, respondenci wymienili:
- wzrost zaangażowania konsumentów – 64%,
- większą świadomość marki – 54%,
- lepsze pozyskiwanie leadów – 41%,
- większy ruch na stronie internetowej – 35%,
- wyższe dochody ze sprzedaży – 25%.
65% ankietowanych uznało, że ich firmy prowadzą całkiem skuteczne działania w mediach społecznościowych, a 13% stwierdziło, że są one bardzo skuteczne. Pozostałe 22% nie uznaje swoich działań w social mediach za udane.
Za największą przeszkodę w skutecznym social media marketingu uznano niezdolność do zmierzenie zwrotu z inwestycji (50%).
Jako najskuteczniejszą taktykę w prowadzeniu marketingu w mediach społecznościowych 82% ankietowanych wymieniło tworzenie interesujących treści. Jednocześnie 69% respondentów uznało przygotowanie takiego contentu za najtrudniejszy element social media marketingu.
Zapytani o rodzaje treści przynoszące najlepsze efekty marketerzy wymieniali:
- wideo – 69%,
- infografiki – 50%,
- posty na blogu – 35%,
- artykuły – 31%,
- case studies – 29%.
Odpowiedz