Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
22 July 2025
Artykuły

93% marketerów inwestuje w content

  • 26 sierpnia, 2015
  • 3 min read
[addtoany]
93% marketerów inwestuje w content

Content marketing jest dziś wszechobecny – już 93% marketerów inwestuje w tę dziedzinę. Kluczem do sukcesu w zakresie contentu jest odpowiednio przygotowana strategia działań.

 

Skuteczne narzędzia content marketingu

Do najskuteczniejszych narzędzi content marketingowych należą blogi – wciąż jednak nie są one tak popularnym kanałem, jak np. social media. Spośród firm należących do rankingu Fortune 500, 31% prowadzi oficjalnego bloga (źródło: Sword and the Script).

Blogi są efektywnym kanałem komunikacji według 62% marketerów B2B. Według badania TopRank w czołówce znajdują się też bezpośrednie spotkania (70%), case studies (65%), materiały video (63%), webinary (63%) i newslettery (60%), raporty/white papers (59%).

Mediami społecznościowymi, które cieszą się największą popularnością wśród content marketerów są Facebook, Twitter, LinkedIn i YouTube. Z każdego z nich w celu dystrybucji treści korzysta ponad 70% marketerów. 55% używa Google+, 34% – Pinteresta, a po 22% Instagrama i Vimeo (źródło: Digital Marketing).

Jednak według Social Media Today, tylko 28% udostępnień treści ma miejsce w mediach społecznościowych. Pozostałe 72% odpływa się za pośrednictwem tzw. dark social – w prywatnej komunikacji e-mailowej, na chatach czy poprzez aplikacje mobilne.

 

Rosnąca rola video

Każdej minuty na YouTube pojawia się nowe 100 godzin filmów (źródło: The Wonder of Tech). Wciąż rośnie też liczba obrazów i zdjęć jakimi dzielą się użytkownicy Internetu – według TechCrunch wzrost ten w 2014 roku wyniósł 50% w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyniła się do tego głównie popularność takich serwisów jak Snapchat i WhatsApp.

Popularność treści wizualnych przekłada się na decyzje zakupowe podejmowane przez internautów. 46% konsumentów przyznaje, że obejrzenie filmu o danej usłudze czy produkcie zwiększa prawdopodobieństwo, że będą poszukiwać o nim informacji. Użytkownicy spędzają też o 88% więcej czasu na stronach zawierających video (źródło: 41 Stories).

 

Strategia content marketingowa zwiększa efektywność

36% firm B2B posiadających udokumentowaną strategię content marketingową uważa, że ich działania w tym zakresie są bardzo efektywne -to trzy razy więcej niż wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają (źródło: LinkedIn Technology Marketing Community).

Wśród marketerów B2C, 43% tych którzy posiadają taką strategię uważa swoje działania za skuteczne. Wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają wskaźnik ten wynosi 33% (źródło: Content Marketing Institute).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *