Większość marketerów jest zgodna co do ważnej roli jaką odgrywają w kampaniach marketingowych media społecznościowe. Przekonanie to potwierdzają liczby – obecnie na działania w social mediach przeznacza się już średnio 11% całości budżetów cyfrowych (źródło: MarketingProfs).
Firma Media Post szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych wydatki na ten dział marketingu wyniosą w bieżącym roku 9,7 miliarda dolarów.
Poniżej prezentujemy aktualne statystyki dotyczące mediów społecznościowych:
- 63% amerykańskich użytkowników Facebooka i 58% korzystających Pinteresta to osoby w wieku 35+ (źródło: Social Media Today).
- Osoby mające mniej niż 35 lat dominują na Tumblr (50%) i na Instagramie, gdzie stanowią 60% użytkowników (źródło: Social Media Today).
- Wydatki na kampanie w mediach społecznościowych stanowią 11% całości wydatków na marketing cyfrowy (źródło: MarketingProfs).
- 56% marketerów nie korzysta z żadnej formy płatnej promocji w mediach społecznościowych (źródło: Cision).
- 75% konsumentów twierdzi, że korzysta z social mediów w procesie podejmowania decyzji zakupowych (źródło: Biznology).
- W samych Stanach Zjednoczonych wydatki na social media marketing wyniosą w bieżącym roku 9,7 miliarda dolarów (źródło: Media Post).
- 49% internautów dzieli się treściami ze swoimi znajomymi, rodziną, współpracownikami przynajmniej raz w tygodniu (źródło: Ber Art).
- 86% marketerów twierdzi, że działania w mediach społecznościowych są ważne dla ich firmy (źródło: Ber Art).
- Największym wyzwaniem dla social media marketerów jest ocena skuteczności działań prowadzonych w mediach społecznościowych (67%). W dalszej kolejności wymieniano m.in.: przygotowanie całościowej strategii takich działań – 62% i wykorzystanie danych pozyskanych z mediów społecznościowych – 61% (źródło: eMarketer).
- Rekomendacje i polecenia produktów w mediach społecznościowych mają większy wpływ na młodych użytkowników. 28% osób w wieku 18-34 lat twierdzi, że prawdopodobne jest dokonanie przez nich zakupu pod wpływem wpisu swojego znajomego w mediach społecznościowych. 33% osób w tej grupie twierdzi, że nie jest to w najmniejszym stopniu prawdopodobne (źródło: Heidi Cohen).
Odpowiedz