Strona główna » Formularze kontaktowe w iPresso – jak to działa w praktyce?

Formularze kontaktowe w iPresso – jak to działa w praktyce?

Formularze kontaktowe w iPresso – jak to działa w praktyce?

iPresso umożliwia zbieranie danych od potencjalnych klientów za pomocą wypełnianych przez nich formularzy i ankiet. Kreacje takie można zamieszczać na swoich stronach internetowych, landing page’ach czy w mediach społecznościowych. Jak to działa w praktyce?

Aby w pełni wykorzystać możliwości iPresso, warto zadbać o to, żeby wszystkie formularze kontaktowe firmy generowane były właśnie za pomocą tego systemu. Umożliwi to, oprócz standardowego dla zwykłego formularza pozyskania danych, przekazanie ciastka śledzącego osobie wypełniającej dany formularz. To z kolei pozwoli na uzupełnianie informacji o aktywnościach kontaktów na monitorowanych stronach, a w późniejszym czasie usprawni prowadzenie bardziej zaawansowanych działań marketingowych.

O czym warto pamiętać przy korzystaniu z formularzy?

  • Stopniowe pozyskiwanie informacji o kontakcie

Tworząc formularze warto pamiętać o tym, aby – zwłaszcza w pierwszym kontakcie z klientem – nie zniechęcić go zbyt dużą ilością wymaganych informacji. Narzędzia Marketing Automation umożliwiają zaplanowanie takich ścieżek lead nurturingowych, które zapewniają stopniowe i regularne pozyskiwanie nowych informacji o kontakcie w miarę zdobywania jego zaufania i świadomości marki.

  • Wypełnienie formularza sposobem na uzyskanie określonych korzyści.

Dobrym sposobem zachęcenia potencjalnych klientów do wypełnienia formularza będzie zaoferowanie im w zamian określonych korzyści. Może to być dostęp do materiałów dodatkowych lub zniżka na zakup produktu.

  • Właściwe oznaczanie kontaktów po wypełnieniu formularza.

Narzędzia Marketing Automation umożliwiają oznaczenie, z którego formularza dany kontakt trafił do bazy. Posiadając większą ilość formularzy warto zadbać o to, by wypełniające je osoby zostały oznaczone odpowiednim tagiem lub kategorią. Pozwoli to na wyselekcjonowanie w późniejszym czasie kontaktów zainteresowanych konkretnym tematem.

Jak to działa w praktyce?

Przykładem może być tu firma prowadząca salon spa, która chce przeprowadzić akcję promocyjną wiążącą się z opublikowaniem odpowiedniego landing page’a z formularzem zapisu na określone usługi salonu. Osoby, które wypełnią ten formularz uzyskają określoną zniżkę na pobyt w salonie.

Oprócz tego, że zostaną pozyskane dane klientów, system przekaże im również odpowiednie cookie, dzięki któremu zbierane będą dane o ich aktywnościach na monitorowanej stronie internetowej. Dodatkowo w formularzu zamieścić można pole, które bardzo dokładnie określi preferencje klientów pod kątem ewentualnych zabiegów, którymi mogą być zainteresowani. Dzięki temu firma zyskuje bardzo cenną informację, bo nawet wśród osób które z jakiegoś powodu nie skorzystają z tej okazji, w późniejszym czasie możliwe będzie prowadzenie komunikacji związanej z wybranymi zabiegami.

Dowiedz się więcej z naszego darmowego ebooka Marketing Automation w praktyce!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.