Według 89% marketerów, e-mailing jest skutecznym kanałem komunikacji z klientami. 28% twierdzi, że narzędzie to w znaczny sposób przybliżyło ich do osiągnięcia zakładanych celów – wynika z ankiety Ascend2.
Najważniejszymi celami kampanii e-mailingowych są: wzrost zaangażowania konsumentów (63%), skuteczniejsze pozyskiwanie leadów (51%) oraz zdobycie i utrzymanie klientów (43%).
Elementem sprawiającym najwięcej trudności w komunikacji e-mailowej z potencjalnymi klientami jest nakłonienie ich do kliknięcia w link zawarty w danej wiadomości – opinię taką wyraziło 53% ankietowanych.
Trudności, na jakie napotykają marketerzy, związane są również z:
- brakiem efektywnej strategii – 41%,
- brakiem wysokiej jakości treści – 32%,
- brakiem odpowiednich zasobów wewnętrznych – 31%,
- brakiem higieny bazy kontaktów – 28%,
- nieumiejętnością segmentacji listy kontaktów – 22%,
- ograniczeniami budżetowymi – 15%.
Jakie działania podejmują marketerzy by zwiększyć współczynnik klikalności (Click Through Rate)? Za najskuteczniejsze opcje uchodzą:
- użycie atrakcyjnego call-to-action 65%,
- segmentacja grupy docelowej 47%,
- personalizacja komunikacji 42%,
- testowanie i optymalizacja kreacji – 35%,
- dostosowanie wiadomości do urządzeń mobilnych – 33%,
- automatyzacja e-mailingu na podstawie aktywności odbiorców – 22%.
Odpowiedz