Rozwiązania Marketing Automation będą w roku 2018 stosowane w 88% firm B2B – przewiduje B2B Marketing w swoim najnowszym badaniu Marketing Automation Benchmarking Report.
Obecnie swoje działania marketingowe automatyzuje 43% firm B2B, a kolejne 45% planuje wprowadzenie systemu MA w przyszłości.
Wśród tych, którzy zamierzają rozpocząć stosowanie Marketing Automation, aż 69% planuje wdrożenie tego rozwiązania w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a pozostałe 31% chce to zrobić w ciągu najbliższych dwóch lat.
Jako najważniejsze korzyści z wprowadzenia automatyzacji wymieniano:
- lepsze zarządzanie leadami,
- zaawansowane zarządzanie komunikacją i contentem,
- wzrost dochodów.
47% ankietowanych stwierdziło, że stosowanie Marketing Automation jest dla ich firmy ważne, kolejne 18% uznało to rozwiązanie za bardzo ważne.
Za najważniejsze wyzwania we wprowadzeniu automatyzacji uznano :
- niewystarczające umiejętności marketerów (54%),
- integrację danych (51%),
- brak środków (48%).
Odpowiedz