Strona główna » Systemy Marketing Automation coraz popularniejsze wśród małych firm

Systemy Marketing Automation coraz popularniejsze wśród małych firm

Systemy Marketing Automation coraz popularniejsze wśród małych firm

Firma Software Advice przeprowadziła badanie wśród małych, amerykańskich przedsiębiorstw planujących zainwestowanie w system Marketing Automation. Okazało się, że dużą część z nich stanowią firmy z branży nieruchomości (37%). Na drugim miejscu znaleźli się przedstawiciele consultingu (11%).

Kopia.nxAutomatyzacja kampanii marketingowych nie jest już tylko rozwiązaniem przeznaczonym dla dużych firm i korporacji. Coraz częściej sięgają po nią również małe i średnie przedsiębiorstwa. Trend ten, widoczny zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, obecny jest też w Polsce (w odpowiedzi na to zapotrzebowane powstała nawet specjalna wersja systemu iPresso Marketing Automation dedykowana mniejszym firmom, czyli iPresso Express).

W badaniu przeprowadzonym przez Software Advice wzięły udział przedsiębiorstwa planujące wprowadzenie MA. 98% z nich stanowiły te, które nigdy wcześniej nie używały tego rozwiązania, a pozostałe 2% korzystały już z automatyzacji, lecz zainteresowane były  innym, lepszym rozwiązaniem w tym zakresie.

Z jakich rozwiązań marketingowych korzystają te przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem automatyzacji? 47% spośród wciąż używa metod manualnych przy zarządzaniu marketingiem, 17% wykorzystuje oprogramowanie dedykowane ich branży, 15% posługuje się systemami CRM, a 8% narzędziami do e-mail marketingu.

Jak się jednak okazuje, narzędzia te nie są wystarczająco skuteczne i skłaniają marketerów do poszukiwania lepszych rozwiązań. Najczęściej wymienianymi motywami stojącymi za rozważaniem wprowadzenia Marketing Automation  są:

  • potrzeba lepszego zarządzanie leadami – 27%,
  • brak zadowolenia z dotychczasowych narzędzi – 15%,
  • potrzeba posiadania lepszych funkcjonalności lub ich większej liczby – 13%,
  • rozwój firmy – 10%.

Do najbardziej cenionych przez małe firmy funkcji Marketing Automation należą:

  • zarządzanie bazą kontaktów – 74%,
  • e-mail marketing – 55%,
  • monitoring kontaktów – 43%,
  • zautomatyzowane kampanie marketingowe – 39%,
  • follow-up – 38%,
  • raportowanie / analityka – 24%.

Eksperci przewidują, że dzięki tak szerokiemu zakresowi pożądanych funkcjonalności, automatyzacja będzie wprowadzana w coraz większym zakresie zarówno w dużych firmach, jak i w małych oraz średnich przedsiębiorstwach.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.