W trzecim kwartale 2014 roku dynamika reklamy online w Polsce wyniosła 9,2% rok do roku – wynika z badania IAB AdEx. Wydatki poniesione na reklamę w sieci między styczniem a wrześniem 2014 r. wyniosły 1,87 mld zł. To o ponad 116 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku 2013.
Reklama display przoduje zarówno pod względem wartości, jak i dynamiki wzrostu. Posiada ona 44% udziału w internetowym torcie reklamowym i dynamikę na poziomie 8%. Na wynik ten składają się przede wszystkim rosnące w siłę wideo online, media społecznościowe i reklamy w urządzeniach mobilnych.
W dalszej kolejności znajduje się:
– reklama SEM – 36% udziału w torcie reklamowym,
– ogłoszenia – 15%,
– e-mail – 5%.
Jeżeli chodzi o poszczególne branże, to najbardziej aktywne w pierwszych trzech kwartałach roku były następujące sektory:
– motoryzacyja – 18% udziału
– finanse – 15%
– handel – 10%
– nieruchomości – 8%
Największą dynamikę wzrostu odnotowano natomiast w:
– odzieży i dodatkach – 39%
– usługach B2B – 29%
– motoryzacji – 6%.
Odpowiedz