Facebook jest obecnie jednym z najskuteczniejszych kanałów reklamowych pozwalających na dotarcie do ściśle określonych grup konsumentów. Przyczynia się do tego zarówno wysoki stopień popularności tego medium wśród internautów, jak również zaawansowane mechanizmy targetowania treści reklamowych.
O potencjale reklamowym Facebooka świadczą statystyki dotyczące jego ogólnoświatowego zasięgu oraz poziomu zaangażowania użytkowników.
- 3,2 miliarda – to dzienna liczba komentarzy i polubień postów na FB,
- 1 miliard – to liczba osób każdego miesiąca korzystających z Facebooka,
- 600 milionów – tylu użytkowników miesięcznie korzysta z FB na urządzeniach mobilnych (źródło: Facebook),
- 6:35 h – tyle czasu spędza miesięcznie na Facebooku jego przeciętny użytkownik (źródło: comScore),
Facebook jest dla konsumentów źródłem opinii o firmach, usługach czy produktach. 92% konsumentów ufa opiniom członków rodziny i znajomych, a tylko 47% wierzy w to co dociera do nich za pośrednictwem telewizji, radia czy prasy (źródło: Nielsen).
Reklama na Facebooku lepiej dociera do grup docelowych niż inne formy reklamy online. Dokładność takiego dotarcia wynosi dla Facebooka 94%, podczas gdy średnia to 77%. Przekłada się to na oszczędności o wartości 47% (źródło: Nielsen).
Skuteczność ta wynika m.in. z zaawansowanych opcji targetowania treści reklamowych, które opierają się na danych podawanych w tym serwisie przez samych jego użytkowników.
Każda informacja świadcząca o cechach demograficznych i geograficznych, preferencjach czy zainteresowaniach użytkownika Facebooka jest wartościowa dla celów reklamowych.
Przekaz można więc skierować do osób zamieszkałych w danym mieście, posługujących się określonym językiem, lubiących konkretne filmy, książki lub drużyny sportowe, a nawet popierających daną partię polityczną.
Wiedza ta pozwala to na efektywne dotarcie z kreacjami reklamowymi i promowanymi postami do bardzo precyzyjne zdefiniowanej grupy docelowej, składającej się z potencjalnych klientów firmy.
Odpowiedz