E-mail wciąż jest najpopularniejszym cyfrowym kanałem komunikacji z konsumentem. Marketerzy coraz wyraźniej dostrzegają jednak potrzebę innowacji w tym zakresie, konieczność tworzenia treści w pełni spersonalizowanych i dopasowania oferty do profilu konsumenta – wynika z badania “Innovate With Email To Create Competitive Advantage” przeprowadzonego przez Forrester Consulting.
Z badania przeprowadzonego przez Forrester Consulting wśród 230 marketerów ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wynika, że e-mailing jest skutecznym narzędzie w takich kluczowych elementach, jak:
- generacja leadów (73%),
- budowanie lojalności konsumentów (66%),
- wzrost sprzedaży (58%).
Ponad 40% marketerów uważa jednak, że w tym dziale marketingu konieczne jest ciągłe podążanie za nowościami i innowacjami technologicznymi. W przeciwnym wypadku zagrożeniem jest:
- zniechęcenie klientów (42%),
- spadek sprzedaży (41%),
- negatywny wizerunek firmy (37%).
Niemal 40% respondentów stwierdziło, że zaawansowana personalizacja w komunikacji e-mailowej jest konieczna dla poprawy jej skuteczności i w efekcie wzrostu sprzedaży.
39% marketerów twierdzi, że konieczne jest tu stosowanie dynamicznego contentu opartego na dopasowaniu oferty do profilu konsumenta, a 37% wyraziło opinię, że treści powinny być dopasowane do konkretnej sytuacji w jakiej znajduje się konsument w danym momencie.
Dowiedz się więcej o personalizacji komunikacji z konsumentami!
Odpowiedz