O której godzinie najlepiej wysyłać e-mailingi, jakie dni tygodnia przynoszą najwyższe wskaźniki otwarć, czy warto personalizować tytuły wiadomości? Skuteczność kampanii mailingowych zależy od szeregu tego rodzaju czynników. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Jednym z problemów przed jakim staje marketer przygotowujący e-mailing do konsumentów jest określenie optymalnego czasu wysyłki.
Jak wyglądają statystyki w tym zakresie?
Z analizy przeprowadzonej przez firmę GetResponse wynika, że im więcej czasu upływa od wysyłki e-maila tym mniejsze prawdopodobieństwo, że odbiorca się z nim zapozna.
Najlepsze wyniki otwarć e-maila uzyskiwane są w ciągu pierwszej godziny od jego otrzymania. W drugiej godzinie rezultaty te spadają o połowę, w trzeciej o następne 30%, a w piątej godzinie o kolejne 90%.
- 23,63% otwarć ma miejsce w ciągu pierwszej godziny od otrzymania e-maila,
- 9,52 % w ciągu drugiej godziny,
- 6,33% w ciągu trzeciej godziny,
- 4,8% w ciągu czwartej godziny.
Oznacza to, że jeżeli np. e-mail zostanie wysłany późnym wieczorem, gdy większość odbiorców nie sprawdza już poczty, to prawdopodobieństwo, że zostanie on przeczytany jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku, gdy zostanie wysłany rano.
Najwięcej e-maili trafia do skrzynek pocztowych właśnie w godzinach porannych.
- 5,9% – między północą a 6 rano,
- 38,7% – między 6 rano a 12 w południe,
- 25,8 – między 12 w południe a 18,
- 29,6 – między 18 a północą.
Fakt, że tak wiele wiadomości przychodzi właśnie rano, sprawia jednak, że odbiorca zwykle nie ma czasu na ich dokładne przejrzenie. W natłoku e-maili może nie zwrócić uwagi na jeden z otrzymanych newsletterów. Mniej wiadomości otrzymuje natomiast w godzinach popołudniowych, co oznacza, że wzrasta wtedy szansa na dokładniejsze zapoznanie się z nimi.
Według badań GetResponse wskaźnik otwarć e-maila:
- pomiędzy godz. 12 w południe a 18 wynosi 10,61%,
- między godz. 18 a 24 to 8,33%,
- między północą a 6 rano: 6,31%,
- a między 6 rano a południem: 7,05%.
Współczynnik klikalności:
- najwyższy jest w godzinach 18-24: 2,38%,
- nieco niższy między południem a 18 oraz między północą a 6 rano: 2,22%,
- najniższy w godzinach 6-12: 1,53%.
Jaki dzień tygodnia jest najlepszy na wysyłkę?
Największym wskaźnikiem otwarć e-maila cieszą się wiadomości wysyłane w czwartki, a w dalszej kolejności: w środy, wtorki, piątki, poniedziałki, niedziele i soboty.
Tytuł e-maila
Po przeanalizowaniu ponad 200 milionów e-maili, firma MailChimp obliczyła, że najlepszą konwersję osiągnęły te wiadomości, których tytuły miały długość od 28 do 39 znaków.
Tytuł nie powinien zatem być zbyt długi, a jednocześnie musi być na tyle precyzyjny, by odbiorca wiedział czego dotyczy. Musi trafnie odnosić się do treści zawartej w e-mailu, należy bowiem pamiętać, że odbiorcy nie mają dużo czasu i wolą wiedzieć na co przeznaczą czas otwierając daną wiadomość. Powinien też być na tyle chwytliwy, by odbiorca zainteresował się nim przy przeglądaniu skrzynki odbiorczej.
Według badań MailChimp personalizacja (zawarcie w tytule imienia/nazwiska/imienia i nazwiska) w widoczny sposób zwiększa wskaźnik otwarć e-maili.
Najczęstszy stosowany zabieg, czyli wykorzystanie w tytule jedynie imienia odbiorcy, powoduje zauważalny wzrost otwarć wiadomości. Najlepszy efekt daje jednak umieszczenie w tytule zarówno imienia, jak i nazwiska odbiorcy.
Co ciekawe z badań wynika też, że skuteczność personalizacji różni się pomiędzy branżami. Najlepsze efekty przynosi dla organizacji rządowych, agencji kreatywnych, polityki, branży informatycznej i firm związanych z hobby odbiorcy.
Testowanie
Godzina i dzień wysyłki, stopień personalizacji e-maila czy odpowiedniej długości tytuł mają duży wpływ na skuteczność kampanii. Należy jednak pamiętać, że nie istnieje jeden magiczny przepis na idealnego e-maila. Modyfikacja danego elementu może przynieść odmienne wyniki dla różnych firm, w zależności od charakteru ich działalności czy rodzaju klientów, do których się zwracają.
Dlatego taki ważne jest sprawdzenie w praktyce, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Odpowiedzią na tą potrzebę są testy A/B, które umożliwiają porównanie różnych wersji tej samej wiadomości pod wieloma względami tak, by wyłonić tą najskuteczniejszą.
Firmy stosujące testy A/B osiągają o 11% lepsze wskaźniki otwarć e-maila i o 17% lepsze wskaźniki kliknięć, niż te, które tego nie robią. Wiedza na temat skuteczności poszczególnych rozwiązać dotyczących takich elementów jak tytuł maila, jego treść, nazwa nadawcy czy czas wysyłki pozwala na wypracowanie najlepszej formuły kampanii e-mailingowej.
Odpowiedz