System Marketing Automation zapewnia marketerom kompleksowe wsparcie w zakresie obsługi mediów społecznościowych. Umożliwia zarządzanie profilami, fanpage’ami, postami, komentarzami, aplikacjami, widgetami mierzącymi poziom zaangażowania i monitoringiem. Pozwala na szybką reakcję na aktywności internautów i dostosowanie przekazu do ich preferencji.
Rola mediów społecznościowych w marketingu wynika z wielkiej popularności jaką cieszą się one wśród konsumentów. Firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać relacje z dotychczasowymi muszą być tam obecne.
Marketerzy prowadzą profile firmowe w wielu różnych social media. Każde z nich ma swój określony charakter, użytkowników, właściwości, a także pewne wymogi co do publikowanych treści (np. ograniczenia w ilości znaków we wpisie na Twitterze). Prowadzenie spójnej i skutecznej komunikacji w tych serwisach jest możliwe dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation.
Zarządzanie social media, monitorowanie efektów ich działań, badanie poziomu zaangażowania odbiorców nigdy jeszcze nie było tak intuicyjne i łatwe jak z Marketing Automation.
Publikacja treści w mediach społecznościowych za pomocą Marketing Automation
System Marketing Automation pozwala na jednoczesne zarządzanie wieloma profilami w różnych mediach społecznościowych. Marketer może dzięki temu zamieszczać wpisy w najbardziej dogodnej formie i czasie bez konieczności przelogowywania się między poszczególnym serwisami.
Zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych za pomocą Marketing Automation oznacza możliwość monitorowania w czasie rzeczywistym aktywności użytkowników, co pozwala na szybką reakcję i nawiązanie relacji z nimi. System wyświetli np. komentarze opublikowane przez użytkowników pod danym postem na Facebooku i pozwoli marketerowi na natychmiastową reakcję.
Dzięki systemowi Marketing Automation można z jednego miejsca zarządzać treścią, przeglądać trwające dyskusje oraz brać w nich udział.
System zapewnia też szereg innych zaawansowanych możliwości w obrębie social media, takich jak:
- Publikowanie landing page’y bezpośrednio w social media
Marketing Automation pozwala na publikowanie landing page’y bezpośrednio na profilu firmy na Facebooku. Dzięki temu marketerzy mogą zbierać dane dotyczące użytkowników zainteresowanych określonymi treściami.
- Prowadzenie ankiet
Ankiety zamieszczane w serwisach społecznościowych są prostym sposobem na zebranie danych o konsumentach. Podobnie jak w przypadku landing page’y dane o kontaktach zostaną przekazane bezpośrednio do systemu poszerzając bazę potencjalnych klientów.
- Repostowanie wpisów
System Marketing Automaton może automatycznie repostować dany wpis z jednego serwisu do innego. Jeżeli np. marketer zamieści post na Facebooku może on równocześnie pojawić się także na Twitterze.
Monitorowanie zachowań użytkowników
Z systemem Marketing Automation marketer widzi na bieżąco jak jego działania na Facebooku, Twitterze czy YouTube wpływają na zachowania odbiorców.
Czy liczba fanów ma związek z ilością publikowanych wpisów, w jakim okresie czasu osiągane są najlepsze wyniki kliknięć i komentarzy, czym spowodowany jest negatywny odzew ze strony konsumentów, jak prezentuje się liczba użytkowników zaangażowanych – lubiących dane treści, dzielących się nimi czy komentujących? Wszystko to składa się na rzetelny feedback pozwalający zoptymalizować dalsze działania.
Statystyki dotyczące zaangażowania konsumentów
System Marketing Automation posiada kompleksowe możliwości monitorowania poziomu zaangażowania odbiorców w określonym kanale w mediach społecznościowych.
Przykładem na to są statystyki dostępne w systemie Marketing Automation dla wybranego fanpage’a w serwisie Facebook:
– ilość wpisów
– ilość fanów, czyli osób które kliknęły Lubię to na danym fanpage
– liczba wyświetleń kanału
– zaangażowani użytkownicy, czyli osoby które udostępniały dalej wpisy, pisały komentarze itp.
– konsumpcja, czyli liczba wpisów na których została wykonana interakcja (np. kliknięcie w link)
– negatywny odzew
– wpisy o nas, czyli treści dotyczące danej marki, które pojawiły się w serwisie
– osoby które o nas mówią, czyli wszystkie kliknięcia lubię to, komentarze itp.
– odsłony (wrażenia) oraz odsłony unikalne.
System automatycznie pobiera dane z poszczególnych serwisów i prezentuje je w postaci wykresów umożliwiając szybką orientację w ruchu, zaangażowaniu użytkowników i innych tendencja dotyczących zachowań potencjalnych klientów.
Tak rozbudowane i kompleksowe dane na temat działań podjętych w social media oraz osiągniętych dzięki nim efektów stanowią istotną wiedzę dla marketera i pozwalają mu na optymalizację kolejnych akcji w mediach społecznościowych.
Integracja z monitoringiem mediów i Internetu
System Marketing Automation posiada też możliwość monitoringu portali społecznościowych pod kątem określonych fraz kluczowych. Dzięki temu marketer szybko zorientuje się w tendencjach dotyczących określonej tematyki. Rezultaty pozyskane z obserwacji mediów społecznościowych można zestawić też z wynikami monitoringu całości Internetu oraz mediów tradycyjnych.
Odpowiedz