Jak sprawić, by Twoje najlepsze 10% klientów generowało 50% przychodu? Odpowiedź: Zautomatyzowany program lojalnościowy oparty o ich wartość

Niektórzy kupują więcej, częściej i wybierają droższe produkty. Problem? Większość firm traktuje każdego klienta jednakowo. Zautomatyzowany program lojalnościowy oparty na LTV zmienia te zasady gry. Zamiast jednolitych promocji dla wszystkich, buduje system nagród dostosowany do aktywności każdego użytkownika. Zobacz, jak wykorzystać narzędzia lojalnościowe w różnych branżach.
Dlaczego standardowe kampanie nie działają?
Wysyłasz wiadomość z kodem rabatowym -10% dla całej bazy. VIP wydający tysiące złotych każdego miesiąca dostaje ten sam kupon co osoba, która kupiła jeden produkt przed rokiem. Efekt? Najcenniejsi klienci nie czują się doceniani, a firma marnuje budżet na motywowanie osób o niskim potencjale. Analizujesz wyniki i widzisz, że średnia wartość zamówienia i częstotliwość zakupów w ogóle się nie zmieniają. Dlaczego? Bo wszyscy dostają identyczne nagrody niezależnie od potencjału. Marketing Automation i analiza LTV rozwiązują ten problem. System automatycznie identyfikuje działania klientów i na tej podstawie przydziela im punkty. W programie lojalnościowym możesz wyróżnić najbardziej lojalnych klientów i wysłać im specjalne nagrody oraz wyższe rabaty, a nawet powiadomić ich wcześniej o przedsprzedażach albo nowościach.
Zautomatyzuj programy lojalnościowe z iPresso
Zapomnij o nudnych kampaniach, które nikogo nie angażują. Z iPresso stworzysz skuteczne, automatyczne programy lojalnościowe, które nagradzają klientów za ich zaangażowanie i budują silne relacje z marką. Zobacz krok po kroku, jak to działa:
Automatyczna segmentacja klientów
System Marketing Automation dzieli bazę na segmenty w oparciu o przewidywaną wartość życia klienta. Algorytm analizuje interakcje z marką obejmujące m.in. otwarcia maili, kliknięcia w linki, aktywność na stronie, a także dane demograficzne.
W iPresso masz możliwość tworzenia segmentów na podstawie raportów RFM. Na podstawie historii zakupów możesz sprawdzić, którzy klienci są najbardziej aktywni, regularnie powracają do sklepu i kupują droższe produkty.
Przykładowa segmentacja może obejmować klientów premium, hibernujących (nieaktywnych od kilku miesięcy) oraz cyklicznych, robiących zakupy rzadko, ale w podobnych odstępach czasowych.
Program lojalnościowy oparty na scoringu
iPresso umożliwia stworzenie zaawansowanego systemu punktowego, który uwzględnia nie tylko zakupy, ale też zaangażowanie. Klient może na przykład dostać +5 punktów za kliknięcie w link i +10 punktów za dodanie produktu do koszyka i +50 punktów za dokonanie zakupu. Ktoś kliknął, żeby wykreślić go z listy subskrybentów?
A może przerwał zakup i nie chce powrócić do sklepu? Odejmij punkty i wyślij na przykład taką wiadomość: “Hej Marcin! Chcesz otrzymać rabat -20% na wszystkie produkty w naszym sklepie? Wystarczy, że uzbierasz na koncie 500 punktów! Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o nagrodach za srebrny poziom członkostwa.”
Zaoferuj różne nagrody w zależności od statusu w programie lojalnościowym (na przykład złoty, srebrny i brązowy) i wysyłaj automatyczne informacje o zgromadzonych punktach oraz terminie ich wygaśnięcia. Przykładowo, w branży travel najbardziej aktywni klienci otrzymają rabat -25% na następny lot, użytkownicy na poziomie srebrnym dostaną -10%, a pozostali członkowie programu lojalnościowego -5%.
Wprowadź elementy grywalizacji, takie jak tygodniowe wyzwania, gdzie za spełnienie określonych warunków (na przykład zakup co najmniej jednego produktu oznaczonego jako “nowość”) dodasz jeszcze więcej punktów.
E-couponing i spersonalizowane kody rabatowe
Wygeneruj pulę kodów i wyślij rabat tylko do określonych segmentów. Przygotuj scenariusz, który w zależności od klienta wyśle mu inną wartość zniżki. Spersonalizuj wiadomość i umieść kod w mailu albo SMS-ie. Użytkownik ma za tydzień urodziny? Wygeneruj urodzinowe kupony i automatycznie wyślij je w tym wyjątkowym dniu.
Dzięki iPresso masz wszystko pod kontrolą i nie musisz się obawiać, że kody się powtórzą albo ktoś otrzyma wykorzystany kupon.
Punkty to nie wszystko – w ten sposób także zwiększysz zaangażowanie
- Model płatnej subskrypcji – klienci premium oczekują wyjątkowych korzyści w zamian za subskrypcje z dostępem do unikalnych treści. Popatrz na działania Amazon Prime i połączenie modelu subskrypcji z dodatkowymi korzyściami podczas robienia zakupów na stronie Amazon. Przygotuj pakiet VIP płatny miesięcznie, w którym oprócz dostępu do platformy streamingowej zaoferujesz na przykład darmową dostawę i możliwość zakupów najnowszych produktów nawet kilka miesięcy wcześniej niż pojawią się w normalnej sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Ustaw automatyczną wysyłkę przypomnień, żeby klienci opłacali subskrypcję na czas.
- Program hybrydowy – połącz darmowe punkty z płatnymi pakietami i ekskluzywnymi wydarzeniami. Przykładowo, dla klientów marki kosmetycznej przygotuj program lojalnościowy, w którym za zebrane punkty nie tylko będzie można odebrać kupony rabatowe na kolejne zakupy, ale także jako nagrody dostępne będą szkolenia i kursy makijażu w promocyjnych cenach.
- Nagrody za wartości – nagradzaj za dbanie o środowisko. Przykładowo, w branży modowej klient może przynieść stare ubrania do sklepu, podejść do kasy i zeskanować aplikację. iPresso automatycznie wyśle mailem kod rabatowy na kolejne zakupy. Dzięki temu każdy może dbać o planetę i jednocześnie oszczędzać.
Łap nasze pomysły na Marketing Automation dla różnych branż
- Reaktywacja klientów premium – VIP, który kupował u Ciebie najdroższe dekoracje do domu ostatnio zmniejszył swoje zaangażowanie i utracił złoty poziom członkostwa? Wyślij do niego wiadomość i zachęć do powrotu. Zaoferuj drobny rabat na kolejne zakupy i przypomnij o atrakcyjnych nagrodach w programie lojalnościowym. Poinformuj o korzyściach dostępnych tylko dla złotych uczestników.
- Powitanie nowo zarejestrowanego uczestnika – doceń każdego, kto przystąpił do programu lojalnościowego i oprócz podziękowania dodaj do konta na zachętę kilka punktów, żeby zmotywować go do zbierania następnych.
- Im więcej tym lepiej – użytkownik wykupuje dodatkowe pakiety VOD? Wyślij mu prezent niespodziankę – kupon rabatowy, który wykorzysta na dostęp do premierowych treści.
- Nowa kolekcja = więcej punktów – uruchom kampanię, gdzie za zakupy produktów modowych z najnowszej kolekcji zostaną dodane dodatkowe punkty.
- Nagrody dopasowane do statusu – klient zebrał na koncie już kilka tysięcy punktów za zakupy kosmetyków do pielęgnacji ciała? Będzie mógł wymienić je na weekend w luksusowym hotelu ze SPA. Ktoś właśnie dokonał pierwszego zamówienia i na koncie znalazło się kilkadziesiąt punktów? Wyślij mu kod rabatowy -10 procent na kolejne zakupy za min. 100 zł.
- Spotkania z gośćmi specjalnymi – oferujesz ekskluzywną biżuterię, reklamowaną przez gwiazdy filmowe i celebrytów? Do wszystkich subskrybentów programu lojalnościowego wyślij zaproszenia na galę, gdzie będzie można porozmawiać ze znanymi osobami, a także zobaczyć najnowszą kolekcję naszyjników i pierścionków.
Przeczytaj case studies i sprawdź, do czego jeszcze możesz wykorzystać Marketing Automation – kliknij tutaj.
Podsumowanie
Automatycznie identyfikuj, nagradzaj i rozwijaj więź z najcenniejszymi klientami. Stwórz program lojalnościowy oparty na scoringu oraz LTV i zobacz, jak wiele zyskasz.
Wypełnij brief i wdróż Marketing Automation w swojej firmie.