NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
30 September 2025
Artykuły

Jak odzyskać klienta w ostatniej sekundzie? Ten scenariusz Exit-Intent w iPresso to Twoja ostatnia deska ratunku.

  • 30 września, 2025
  • 4 min read
Jak odzyskać klienta w ostatniej sekundzie? Ten scenariusz Exit-Intent w iPresso to Twoja ostatnia deska ratunku.

Każdy marketer zna to uczucie – klient przegląda produkt i już nawet jego kursor myszki zmierza w kierunku przycisku “dodaj do koszyka”, ale w ostatnim momencie zawraca i zamyka stronę. Exit-Intent to technologia, która pozwala przechwycić te decydujące sekundy i przekonać odchodzących do zostania.

Jak zmienić sekundy przed odejściem w chwilę sukcesu?

Użytkownik zamierza opuścić stronę? System iPresso uruchomi spersonalizowaną kampanię na podstawie akcji podjętej przez użytkownika. W ten sposób osobie, która opuszcza Twój sklep internetowy, wyświetli się inny pop-up niż stałemu klientowi, przeglądającemu konkretną kategorię.

Statystyki pokazują, że prawidłowo skonfigurowany Exit-Intent może odzyskać nawet 15% porzucających sesje. Naszym zdaniem warto w prosty sposób zawalczyć o tych użytkowników i przekonać ich do zakupu. Dobrze zaprojektowane pop-upy mogą być skutecznym narzędziem w budowaniu relacji z klientami i zwiększaniu konwersji. W kontekście Exit-Intent stają się one ostatnią linią obrony przed utratą potencjalnego klienta.

iPresso oferuje kilka wariantów pop-upów. Jednym z najpopularniejszych jest komunikat z kodem rabatowym dla odchodzących użytkowników, na przykład “Zaczekaj! Oto 10% zniżki na pierwsze zamówienie”.

Kluczem do sukcesu jest personalizacja komunikatu. System iPresso pozwala na wyświetlanie różnych wariantów pop-upów w zależności od odwiedzonych stron czy zachowań użytkownika.

Moc scenariuszy Exit-Intent

iPresso pozwala na stworzenie kompleksowych ścieżek komunikacji, które uruchamiają się przed opuszczeniem strony. Klient może zobaczyć pop-up: z rekomendacjami produktowymi, rabatem przy spełnieniu określonych zasad, czy też kodem na darmową dostawę. Dzięki kampaniom w czasie rzeczywistym użytkownik natychmiast zobaczy zachęcającą wiadomość. Ktoś wykazuje coraz większe zainteresowanie i znów zaczyna przeglądać produkty? Wyświetl mu pop-up z rekomendacjami podobnych towarów.

Oto przykładowy scenariusz, jaki możesz stworzyć:

  • Ktoś wchodzi na stronę i przegląda różne produkty, po czym chce zamknąć kartę przeglądarki.
  • Po wykryciu tej akcji automatycznie uruchamia się scenariusz Exit-Intent. Użytkownikowi wyświetla się pop-up: “Nie odchodź! Mamy dla Ciebie 5% rabatu na zamówienie![kod]”.
  • Potencjalny klient chce skorzystać z kodu, więc dalej ogląda różne kategorie. Dodaje produkt do koszyka.
  • W scenariuszu jest to kolejna akcja, która uruchamia pop-up – tym razem z rekomendacjami podobnych produktów.
  • Użytkownik dodaje jeszcze rekomendowane towary i finalizuje zakup.
  • Otrzymuje mail z podziękowaniem za zakupy.

Z iPresso reaguj na konkretne zachowania

Context-based Marketing Automation pozwala na stworzenie jeszcze bardziej precyzyjnych scenariuszy. Przykładowo, kliknięcie w kalkulator kosztów może uruchomić pop-up z propozycją darmowej wyceny indywidualnej, a po przejściu do zakładki “Kontakt” uruchomi się pop-up z formularzem umówienia spotkania z handlowcem.

Pop-upy działają w oparciu o konkretne intencje użytkownika, co znacznie zwiększa ich skuteczność. Wiesz, kim jest odbiorca i na podstawie jego zachowań wysyłasz spersonalizowane informacje. W ten sposób trafiasz z odpowiednim komunikatem we właściwym czasie i możesz zwiększyć konwersję.

Capping – jak nie zamęczyć klienta

Capping, to inaczej ograniczenie w ilości wyświetlania się komunikatu konkretnej osobie. 

Nadmiar pop-upów może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Dzięki ustawieniu cappingu klient nie będzie czuł się “przytłoczony” komunikatami i w konsekwencji uzyskasz lepszą konwersję.

Optymalna częstotliwość zależy od branży i typu komunikatu. Oferty promocyjne mogą być wyświetlane częściej niż treści edukacyjne, a komunikaty dla nowych użytkowników wymagają innych ustawień niż dla stałych klientów.

Testuj i aktualizuj pop-upy

Warto testować moment wyświetlenia pop-upu, porównując natychmiastowe wyświetlenie z opcją z opóźnieniem. Zastanów się, czy kolorystyka jest odpowiednio dobrana i przycisk jest widoczny. Treść CTA również wymaga optymalizacji, można porównać różne wersje tekstu i sprawdzić, przy której z nich przycisk nacisnęło najwięcej osób.

Podsumowanie: Rozpocznij odzyskiwanie klientów już dziś

Scenariusze Exit-Intent w iPresso pomogą Ci w ostatniej chwili zatrzymać użytkownika porzucającego sesję i zmienić go w lojalnego klienta. Dzięki połączeniu pop-upów, wygenerowanych kuponów rabatowych i ramek rekomendacji, masz szansę przekonać osoby do pozostania na stronie.
Wypełnij brief i poznaj, jak iPresso może zwiększyć konwersję.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *