Maszyna do leadów z webinaru. Krok po kroku: od strony zapisu, przez przypomnienia, aż po sekwencję sprzedażową po spotkaniu

Tworzysz ciekawe materiały, przygotowujesz serię webinarów, ale wciąż nie udaje Ci się pozyskać zakładanej ilości leadów? A może masz problem z jakością leadów, które nie przechodzą przez całą ścieżkę zakupową? Mamy na to sposób! Z automatyzacją marketingu stworzysz w pełni zautomatyzowany lejek sprzedażowy oparty na webinarach.
Od czego zacząć?
Użytkownicy, którzy wchodzą na stronę nie są jasnowidzami. Jeśli masz w planach webinar i nie zareklamujesz go odpowiednio ani nie zadbasz o to, by jak najwięcej leadów przechodziło na landing page i wypełniało formularz z zapisem, to możesz tylko pomarzyć o sukcesie. Przygotowanie materiałów i opracowanie całego harmonogramu webinaru to tylko kropla w morzu działań, które mają zachęcić do zakupu.
Po pierwsze, zadbaj o wygląd strony zapisu i umieść na niej prosty formularz, zbierający tylko najpotrzebniejsze dane. Myślisz, że stworzenie formularza zajmuje dużo czasu i wymaga znajomości języków programowania? Nic bardziej mylnego! Z iPresso masz do dyspozycji prosty edytor Drag&Drop, dzięki czemu wszystkie potrzebne pola dodasz w kilka chwil. Co więcej, bezproblemowo zadbasz o spójny wygląd wszystkich tworzonych formularzy, możesz nawet robić własne szablony, dzięki czemu zaoszczędzisz czas przy kolejnych kampaniach.
Mamy nadzieję, że zamiast nietrafionych i starodawnych pomysłów na zachęcenie do zapisu na newsletter, wykorzystasz Marketing Automation i na głównej stronie umieścisz pop-up z najważniejszymi informacjami o webinarze i (obowiązkowo) CTA do strony z zapisem.
Warto wspomnieć, że automatyzacja marketingu to nie tylko pop-upy czy automatycznie wysyłane e-maile. Kliknij tutaj i sprawdź wszystkie funkcjonalności iPresso.
Jak budować zaangażowanie i podtrzymywać kontakt z przyszłym klientem
Góra lejka wygląda już nieźle, ale to nie koniec działań, jakie należy wykonać z leadem. Teraz rób wszystko, żeby myślał o marce, był coraz bardziej skłonny do zakupów, nie rozpłynął się w powietrzu po webinarze. Masz już jego podstawowe dane z formularza, więc możesz to wykorzystać. Roześlij maile z dodatkowymi materiałami, pogłębiającymi wiedzę i ustaw przypomnienia o terminie na 24 godziny przed webinarem.
Webinar właśnie się rozpoczął? Pamiętaj, to nie jest telesprzedaż. Nie zasypuj uczestników prezentacją swoich produktów. Oczywiście na webinarze możesz podać więcej informacji o usługach, ale pamiętaj, że nikt nie przyszedł tracić czasu na oglądanie kilkudziesięciu reklam. Istnieje duża różnica w nachalnym podkreślaniu, czego to nie potrafi produkt X albo Y, a w przedstawieniu eksperckiej wiedzy z jednym zdaniem, informującym, że takie opcje można znaleźć na przykład w usłudze Z.
Nie zapominaj o osobach, które z jakiegoś powodu nie mogły uczestniczyć na żywo w webinarze, chociaż zarejestrowały się na niego i wykazały zainteresowanie ofertą. Po zakończeniu wyślij każdemu zarejestrowanemu link do nagrania.
A teraz czas na sprzedaż
Wszystkim uczestnikom wyślij materiały podsumowujące webinar z jego najważniejszymi punktami. Na końcu wiadomości umieść CTA z linkiem do sklepu albo do formularza, gdzie lead poda już dokładne dane dla handlowca.
Nie zapomnij zapytać uczestników o wrażenia z webinaru. Wyślij mailem link do ankiety. Możesz na końcu wiadomości zamieścić też link do swojego sklepu oraz dać każdemu uczestnikowi na przykład kod rabatowy -5% na zakupy. Po wejściu wyświetlą się dopasowane rekomendacje produktów z konkretnej kategorii.
Nie ma sensu, żeby handlowcy kontaktowali się z osobami, które nawet nie dokończyły formularza zapisu na webinar. Marketing Automation zarejestruje każdą akcję podjętą przez kontakt, przez co handlowiec nie będzie się powtarzał i konkretnie dopasuje ofertę do każdego z osobna.
Dlaczego warto zautomatyzować lejki?
Wahasz się, czy zautomatyzowane lejki sprzedaży oparte o webinary są dla Ciebie? Zobacz, co zyskasz:
- Leady lepszej jakości – już od początku zdobywasz podstawowe dane osób, które realnie są zainteresowane danym tematem.
- Oszczędność czasu – dzięki iPresso zredukujesz ręczne czynności i wiele akcji będzie wykonywało się automatycznie.
- Wysoka konwersja – handlowcy kontaktują się tylko z gorącymi leadami, więc zwiększa się szansa na sprzedaż.
- Mniej pracy i łatwe dopasowanie poszczególnych akcji Marketing Automation do różnych kampanii – masz już zautomatyzowany lejek? Wystarczy przerobić kilka rzeczy i możesz go wykorzystać do większości swoich kampanii i różnych grup docelowych. W ten sposób unikasz monotonnego robienia tych samych czynności i ułatwiasz sobie pracę.
Podsumowanie
Zautomatyzuj lejek sprzedażowy i przeprowadź leada przez customer journey od pierwszego styku z marką aż do zakupu. Samo przygotowanie webinaru to za mało, ale z wykorzystaniem systemu do automatyzacji marketingu zadbasz o przyszłego klienta zarówno na początku jego styku z marką, jak i również na końcu, po zakończeniu zaplanowanego wydarzenia.
Kliknij tutaj i wypełnij krótki brief, żeby wdrożyć zautomatyzowane lejki sprzedaży u siebie.