Strona główna » Podziękowania w e-mailach – jak budować silniejsze relacje z klientami?
Podziękowania w e-mailach – jak budować silniejsze relacje z klientami?

Ktoś właśnie zarejestrował się na stronie? Klient sfinalizował zakupy? A może przekroczył próg punktów w programie lojalnościowym i chcesz mu wysłać kupon rabatowy w nagrodę za zaangażowanie? Pokaż użytkownikom, że stanowią dla Ciebie wartość i wykorzystaj Marketing Automation do kampanii e-mail z podziękowaniami.

Nie ma firmy bez klienta

Możesz mieć luksusowe, unikatowe produkty sprzedawane za bezcen, ale bez klientów szybko zamkniesz biznes. Spersonalizowane podejście może zaważyć na tym, czy ktoś wybierze Twoją ofertę, czy pójdzie do konkurencji. Kampanie e-mail z podziękowaniami to prosty sposób na okazanie wdzięczności i zachęcenie do dalszego korzystania z usług. 

Jak pisać podziękowania?

Przede wszystkim nie kombinuj z tytułem i treścią. Klient nie będzie chciał czytać czegoś napisanego skomplikowanym językiem, a jeżeli nie znajdzie tam “Dziękujemy” to może nawet uznać, że to SPAM i że pewnie dostał jakiś mail marketingowy. Konkretnie napisz, za co dziękujesz. Warto, żebyś też poinformował go, co może (albo nawet czasami musi) zrobić w następnej kolejności. Przy podziękowaniu za pobranie e-booka nie będziesz dawać instrukcji logowania do konta, ale już dla kogoś, kto po raz pierwszy się zarejestrował, takie informacje mogą być pomocne. Wstaw brackety personalizacyjne np. z imieniem.

O czym warto pamiętać?

  • Spersonalizowany tytuł sprawi, że odbiorca poczuje się ważny – oczywiście możesz napisać po prostu mail z tytułem “Dziękujemy za 10 lat uczestnictwa w programie lojalnościowym”, ale klienci dużo chętniej klikają i odczytują wiadomości, które są spersonalizowane. “Hej Ania! Dziękujemy, że jesteś z nami już 10 lat!” to drobna zmiana, ale zwiększa zainteresowanie wiadomością i zachęca do otwarcia. Tytuł najlepiej napisać prostym językiem z konkretnym wskazaniem, za co dziękujemy klientowi.
  • Klient poczuje się wyróżniony, gdy dostanie specjalny kupon rabatowy – jeżeli chcesz przy podziękowaniu dodać do wiadomości kod np. na zniżkę 20% na kolejne zamówienie, najlepiej zwracać się bezpośrednio do odbiorcy i załączyć unikalny kupon. W iPresso wygenerujesz własną pulę kodów i spersonalizujesz wiadomość, zwiększając szansę na dalsze korzystanie z Twoich ofert. “Tomek, dziękujemy za zakupy w naszym sklepie. Mamy dla Ciebie coś specjalnego! Z kodem 03062025TK zapłacisz 10% mniej za całe zamówienie!” to jeden z przykładów wiadomości, które możesz wstawić jako treść.
  • Wybieraj spośród wielu szablonów w iPresso – dopasowanych do okazji i kontekstu. Możesz tworzyć też własne szablony. Dzięki nim zachowasz spójność w wyglądzie i estetykę treści. W edytorze Drag&Drop w kilka chwil wybierzesz dodatkowe elementy.
  • Automatyczne kampanie nigdy nie przegapią żadnej akcji – z pewnością nie chcesz, żeby tylko niektórzy klienci dostali e-mail z podziękowaniem np. za rejestrację. Scenariusze Marketing Automation zaprojektujesz tak, że system sam uruchomi wysyłkę do konkretnych osób tylko wtedy, kiedy wykonają one pewną czynność, np. klikną “Wyślij” przy formularzu rejestracyjnym i pojawi im się informacja, że został on wypełniony poprawnie.
  • Maile z podziękowaniami nie powinny być długie – skup się przede wszystkim na tym, by wyrazić wdzięczność. Odbiorca nie będzie czytać wielu skomplikowanych zdań.
  • Wysyłaj podziękowania tuż po podjęciu danej czynności – klient poczuje się zagubiony, kiedy po tygodniu od rejestracji nagle otrzyma wiadomość z podziękowaniem.
  • Nie umieszczaj na siłę linków do miliona stron – jeżeli chcesz coś zareklamować, to pod koniec wiadomości subtelnie zasygnalizuj użytkownikowi, że masz coś, czego szuka i wstaw dynamicznie zmieniającą się treść z rekomendacjami zależnymi od aktywności.
  • Ustaw wysyłkę do określonych segmentów – podziękowanie za zapis do newslettera różni się treścią od podziękowania za złożenie zamówienia. Rozdziel klientów, którzy mają dostać różne typy wiadomości z podziękowaniem i stwórz kampanię tylko dla odbiorców z konkretnej grupy.

Podsumowanie

Maile z podziękowaniami pokazują, jak bardzo doceniasz kontakt z klientami i umożliwiają zbudowanie trwałej relacji z odbiorcą. Powinny być napisane w prosty sposób, z konkretnym przesłaniem. Najlepiej jest automatycznie wysyłać wiadomości do danych segmentów natychmiast po podjęciu określonej akcji – w ten sposób odbiorca będzie pamiętać, za co mu dziękujesz. Dzięki bracketom personalizacyjnym i dynamicznie zmieniającej się treści poczuje się indywidualnie doceniony i wróci do Ciebie w przyszłości.

Chcesz wysyłać spersonalizowane maile do klientów? Kliknij tutaj i wypełnij krótki brief, a my skontaktujemy się i razem dobierzemy funkcjonalności iPresso do Twojej firmy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.