Sztuczna inteligencja ułatwia wiele czynności i skraca czas, więc nic dziwnego, że coraz więcej firm wykorzystuje ją m.in. do SEO. Dobrze dobrane tagi zwiększają widoczność w wyszukiwarkach. Dziś przyjrzymy się temu i zobaczymy, jakie korzyści może przynieść wykorzystanie AI w tagowaniu linków.
Jak w praktyce stosować sztuczną inteligencję do SEO?
Narzędzia oparte na AI wykorzystują zaawansowane metody uczenia maszynowego, sprawdzając jakość treści, odpowiedzi na pytania oraz spójność z tematyką Twojej strony. Sztuczna inteligencja sprawdza się przy automatycznym tagowaniu treści na podstawie na przykład analizy semantycznej. Algorytmy analizują linki konkurencji, pomagając precyzyjnie dobrać słowa kluczowe. Co więcej, sztuczna inteligencja przetwarza tekst, obrazy i wideo, które są na stronie i pomaga w optymalizacji, co przyczynia się do lepszego pozycjonowania. AI często wykorzystuje się również do samego tworzenia treści, które są nasycone słowami kluczowymi i mają strukturę ułatwiającą czytanie dla odbiorcy.
Jakie korzyści daje tagowanie linków z AI?
Automatyczne tagowanie linków z wykorzystaniem sztucznej inteligencji poprawia jakość danych i eliminuje niespójne treści, a także dopasowuje rekomendacje do użytkownika na podstawie tagów. Oczywiście zastosowanie AI wiąże się też z oszczędnością czasu. Nie trzeba ręcznie analizować i wyszukiwać linków, żeby strona była poprawnie otagowana, a algorytmy potrafią przetworzyć miliony informacji w kilka minut. Tagowanie linków ze sztuczną inteligencją przydaje się w wielu branżach, jak choćby e-commerce, gdzie AI sprawdza opisy produktów, a nawet zachowania klientów, takie jak kliknięcia w przycisk “dodaj do koszyka” i przetwarza całą ścieżkę zakupową. Ręczne tagowanie mogłoby doprowadzić do chaosu i duplikacji, a do tego zabierałoby zbyt wiele czasu przy zmieniającym się na bieżąco asortymencie. Sztuczna inteligencja może być wykorzystana również w branży turystycznej, gdzie przypisywanie tagów do wszystkich ofert wycieczek biura podróży pozwoli w lepszej personalizacji i analizie sezonowości danych ofert.
AI pozwala też wykryć linki prowadzące do niedziałających stron oraz takich, gdzie jest mały ruch. W ten sposób poprawisz linki i będziesz wiedzieć, jakich błędów unikać w przyszłości.
Co jeszcze należy wiedzieć o tagowaniu linków z wykorzystaniem sztucznej inteligencji?
- AI może tłumaczyć treści i tagi na inne języki
- Sztuczna inteligencja jest pomocna przy dodawaniu tagów związanych z rabatami i kanałami promocji
- Lepszej jakości tagi przyczyniają się do łatwiejszej analizy danych i podejmowania decyzji o poprawie działań
- Sztuczna inteligencja potrafi również wykryć, czy podlinkowana strona docelowa ma “czysty” kod HTML bez żadnych zbędnych elementów
- Na podstawie tagów możesz uruchamiać specjalne kampanie marketingowe, np. wyświetlając spersonalizowane pop-upy.
- AI potrafi przypisywać tagi w czasie rzeczywistym
Podsumowanie
Tagowanie linków z AI już teraz jest wykorzystywane przez wiele firm. Z pomocą sztucznej inteligencji przypisywanie tagów nie jest wielogodzinnym procesem. Słowa kluczowe są dobierane precyzyjnie, ułatwiając późniejszą personalizację pod kątem zainteresowań klienta. AI eliminuje również błędy związane z niespójnością i przypisywaniem podobnych tagów, które się duplikują, a przez to utrudniają przypisanie do jednej kategorii.
Sztuczna inteligencja ma szerokie zastosowanie nie tylko w SEO, ale też w spersonalizowanych rekomendacjach produktowych. Z iPresso Marketing Automation zaciekawisz klientów, pokazując im produkty konkretnie dopasowane do ich potrzeb. Kliknij tutaj i przeczytaj więcej o integracji ramek rekomendacji z Vertex AI.
Odpowiedz