Na platformie streamingowej pojawiły się premierowe filmy i seriale? Masz sklep internetowy i wprowadzasz najnowszą kolekcję? Premiery w sklepie z pewnością nie mogą zostać niezauważone. A gdyby tak… nowości sprzedawały się same i automatycznie wyświetlały zainteresowanym?! Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, przychodzimy z pomocą!
Dlaczego reklamy najnowszych produktów i usług nie działają?
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że każdy odbiorca jest inny, a w branżach takich jak e-commerce nowości pojawiają się praktycznie codziennie. Reklamując wszystkie produkty narażasz się na koszty. Wybierając tylko jeden albo dwa, które są Twoim zdaniem najbardziej interesujące, istnieje duże ryzyko niedopasowania do odbiorcy. Na szczęście iPresso ma na to rozwiązanie! Dzięki wykorzystaniu unikalnych narzędzi, system wybierze dla klienta najciekawsze towary z nowej kolekcji na podstawie jego zainteresowań oraz aktywności na stronie. Scenariusze MA umożliwiają wysyłkę wiadomości ze spersonalizowanymi rekomendacjami do konkretnych grup, przez co unikasz przepalania budżetu, a odbiorcy są bardziej zadowoleni i chętniej korzystają z Twoich usług. Zadbaj również o atrakcyjną formę powiadamiania o premierach. Mamy kilka wskazówek, w jaki sposób najlepiej wypromować nowości.
Ramki rekomendacji wyświetlą premierową ofertę dopasowaną do użytkownika
Nie ma nic bardziej irytującego, niż reklamy produktów zupełnie innych niż te preferowane przez daną osobę. Z ramkami rekomendacji od iPresso nie musisz ręcznie wybierać, które produkty zobaczą odbiorcy. Możesz wstawić plik z asortymentem do Feed Managera i wyświetlać tylko te produkty, które odpowiadają zainteresowaniom użytkownika. Dodatkowo dzięki integracji z Google Vertex AI rekomendacje będą się zmieniać na bieżąco, a sztuczna inteligencja dopasuje oferty w zależności od podjętych akcji. W ten sposób nawet osobom o podobnych wyszukiwaniach i preferencjach mogą wyświetlić się nieco inne towary, a Ty nie musisz nic robić! W ramkach rekomendacji umieścisz nie tylko towary, ale również krótkie opisy usług czy nawet linki do oferty rezerwacyjnej na przykład najnowszych wycieczek, które dopiero co pojawiły się na stronie.
Pop-upy zachęcą każdego, kto wejdzie na stronę
Posiadając rozbudowaną ofertę na pewno zauważasz, że klienci najczęściej kupują te produkty, które wyróżniają się od innych na przykład kolorowym obramowaniem albo dużym CTA. Automatyzacja marketingu świetnie sprawdza się do tworzenia kampanii przyciągających wzrok. Odpowiednio skonstruowane pop-upy (np. z ramkami rekomendacji) potrafią nakłonić odbiorcę do zakupu. W ten sposób wyróżnisz produkty z nowej oferty. Wyświetlanie pop-upu możesz ustawić na podstawie jakiegoś zdarzenia, przykładowo po kliknięciu przycisku kategorii “dekoracje stołowe”, użytkownik zobaczy okienko z wiosennymi serwetkami i bieżnikami, natomiast po wyborze “akcesoria kuchenne” klientowi zostaną przedstawione rekomendacje przyborów kuchennych w pastelowych kolorach. Oczywiście pamiętaj o umiarze i nie dodawaj kilkudziesięciu pop-upów na stronie.
Powiadomienia push sprawią, że odbiorca nie przegapi żadnej nowości
Chcąc reklamować premiery nie można zwlekać. Jest to ważne m.in. przy prowadzeniu platformy streamingowej, gdzie nowości muszą być reklamowane na bieżąco, z odpowiednim wyprzedzeniem. W sklepach stacjonarnych dotarcie do użytkownika we właściwym momencie może okazać się strzałem w dziesiątkę na przykład przy limitowanej kolekcji dekoracji i akcesoriów do domu, dostępnej wyłącznie w okresie świątecznym. Figurki zajączków i ozdoby w kształcie pisanek z pewnością będą mieć dużo wyższą sprzedaż tuż przed Wielkanocą. Nowości produktowe możesz zareklamować w czasie rzeczywistym, np. poprzez powiadomienia web push. Wystarczy, że dany kontakt wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień w przeglądarce. W iPresso masz możliwość dodania przycisków akcji do web pushy, przez co nie musisz dodawać wyłącznie jednego linku. W ten sposób zareklamujesz różne kategorie nowej kolekcji. Posiadasz klientów, którzy często korzystają z Twojej aplikacji mobilnej? Ustaw wysyłki powiadomień mobile push, żeby nie ominęły ich nowości!
Tradycyjne maile czy SMS-y też mogą się przydać
Niektórzy uważają, że era maili już dawno minęła. W rzeczywistości e-mail marketing jest wciąż jednym z najbardziej preferowanych przez odbiorców kanałów komunikacji. W połączeniu z personalizacją i dynamicznie zmieniającą się treścią rekomendacji produktowych, może skutecznie przyciągnąć klientów do skorzystania z najnowszej oferty. Użyj scenariuszy MA, żeby zautomatyzować wysyłkę. Do wszystkich tych, którzy nie odczytali w ciągu 24 godzin maila z powiadomieniem o nowościach w ofercie, możesz ustawić wysyłkę dodatkowych SMS-ów.
Podsumowanie: Zamiast wydawać miliony na kampanie, zautomatyzuj marketing!
Wprowadzenie nowości do oferty nie musi wiązać się z wieloma godzinami poświęconymi na marketing. Automatyzacja marketingu wypromuje produkty za Ciebie, a Ty w tym czasie będziesz zajmować się innymi obowiązkami. Premierowe kolekcje będą sprzedawać się w mgnieniu oka, a co najważniejsze, wszystko to będzie się odbywać bez żadnego wysiłku! Oszczędzisz wydatki na kampanie, które dotychczas były wysyłane do wszystkich bez żadnej segmentacji, a zamiast tego zaczniesz rozsądnie planować i ustawiać w systemie wysyłki wiadomości wywołane konkretnymi czynnościami odbiorcy.
Chcesz zautomatyzować marketing w swojej firmie? Kliknij tutaj i wyślij brief z podstawowymi informacjami, a nasi eksperci skontaktują się niezwłocznie i pomogą Ci w doborze funkcjonalności.
Odpowiedz