Strona główna » Zautomatyzuj swoje e-maile i zaoszczędź godziny pracy
Zautomatyzuj swoje e-maile i zaoszczędź godziny pracy

Niektóre wiadomości e-mail muszą być napisane i wysłane ręcznie, zwłaszcza jeśli piszesz do tylko jednego odbiorcy. Jednak w wielu przypadkach e-maile związane z marketingiem i sprzedażą można zautomatyzować i to bez większego problemu, szczególnie jeśli korzystasz z dobrej platformy Marketing Automation. Zobaczmy, jak możesz zautomatyzować e-mail marketing w swojej firmie!

Jeszcze nie tak dawno wiele osób przewidywało koniec wiadomości e-mail jako narzędzia marketingowego. Jednak rzeczywistość zweryfikowała te przewidywania. W czerwcu 2024 roku eMarketer przeprowadził badanie, z którego wynika, że e-mail jest nadal preferowanym kanałem komunikacji dla większości klientów. Co ciekawe, e-mail wyprzedził drugie na liście SMS-y o ponad 10 punktów procentowych!

Źródło grafiki: https://www.emarketer.com/content/consumers-worldwide-prefer-emails-brands

Wniosek jest oczywisty – w 2025 roku nadal warto inwestować w e-mail marketing, bo tego właśnie oczekują od ciebie klienci. I automatyzacja marketingu może bardzo w tym pomóc.

Korzyści z automatyzacji e-mail marketingu

Jeśli chodzi o automatyzację e-mail marketingu, to rozwiązanie oferuje co najmniej cztery główne korzyści:

  • Oszczędność czasu i pracy: dzięki automatyzacji możesz łatwo zautomatyzować powtarzające się zadania, takie jak tworzenie tego samego e-maila i wysyłanie go „na piechotę” do setek odbiorców. W ten sposób możesz zaoszczędzić czas i zapewnić spójną komunikację ze wszystkimi odbiorcami.
  • Personalizacja i segmentacja: dzięki automatyzacji marketingu możesz wysyłać targetowane e-maile na podstawie zachowań użytkowników na twojej stronie internetowej, ich cech lub preferencji zakupowych.
  • Łatwiejsze pozyskiwanie leadów: możesz wykorzystać e-mail marketing, aby prowadzić potencjalnych klientów przez lejek sprzedażowy w sposób nawet w 100% zautomatyzowany.
  • Skalowalność: automatyzację e-mail marketingu można stosować niezależnie od tego, czy w twojej bazie danych znajduje się 100, czy 100 000 subskrybentów.

Jak wykorzystać automatyzację e-mail marketingu: przykład lead generation

Do dyspozycji masz wiele zastosowań e-mail marketingu, ale dla wielu firm generowanie i pielęgnowanie leadów to zdecydowanie najważniejsze zastosowania, które pozwalają im rozwijać działalność i pozyskiwać nowych klientów. Zobacz, jak to może wyglądać:

Załóżmy, że chcesz przyciągnąć więcej leadów do swojej firmy. Aby to zrobić, decydujesz się na stworzenie lead magnetu i krótkiego landing page, na którym ludzie będą mogli pobrać udostępniany przez ciebie materiał w zamian za ich adresy e-mail i zgody marketingowe. Gdy ktoś pobierze Twój darmowy materiał, zostanie automatycznie dodany do bazy danych subskrybentów e-mail. W tym miejscu do gry wkracza e-mail marketing.

Z pomocą iPresso możesz tworzyć całe scenariusze komunikacji, w których ludzie otrzymują od ciebie zautomatyzowane wiadomości. Pierwszy taki zautomatyzowany e-mail może zostać wysłany zaraz po tym, jak ktoś zapisze się na twoją listę subskrybentów. Możesz wysłać im e-mail z linkiem do pobrania swojego darmowego materiału i zaoferować bezpłatną konsultację lub bezpłatny dostęp próbny.

Po dwóch lub trzech dniach możesz wysłać kolejnego e-maila, tym razem zawierającego dodatkowe wskazówki i wskazówki dla potencjalnych klientów, jak również kolejne zaproszenie do umówienia się na bezpłatną konsultację z twoim zespołem. Jeśli ktoś odpowie na tego e-maila, scenariusz komunikacji zostaje wstrzymany, aby twoi pracownicy mogli skontaktować się z taką osobą i porozmawiać z nią bezpośrednio.

Jeśli jednak taka osoba nie odpowie, możesz ustawić wysłanie trzeciej wiadomości na kolejne trzy lub cztery dni po drugiej wiadomości. Trzecia wiadomość może zawierać krótkie przypomnienie, być może z dodatkowym rabatem, aby zachęcić więcej osób do kontaktu na tym etapie lejka.

Teraz wyobraź sobie, że musisz ręcznie tworzyć i wysyłać te e-maile za każdym razem. To byłby koszmar! Musiałbyś śledzić, kiedy ktoś zapisał się na twoją listę, a następnie liczyć dni na wysłanie drugiej i trzeciej wiadomości. Nawet jeśli jest to wykonalne przy 20 lub 30 subskrybentach, z pewnością nie jest to wykonalne przy setkach subskrybentów.

W pewnym momencie po prostu potrzebujesz automatyzacji e-mail marketingu, jeśli chcesz efektywnie wykorzystywać to narzędzie!

Co wziąć pod uwagę, planując e-mail marketing?

Skuteczna automatyzacja e-mail marketingu wymaga sześciu elementów, które pomogą ci zaangażować klientów, osiągnąć większą liczbę transakcji i zbudować dobre, długoterminowe relacje z odbiorcami. Oczywiście nie musisz uwzględniać wszystkich sześciu elementów w każdym wysyłanym e-mailu, ale spróbuj je uwzględnić w swojej ogólnej strategii e-mail marketingowej.

Zastosuj segmentację odbiorców

Dzięki segmentacji klientów zyskujesz pewność, że każdy odbiorca otrzyma odpowiednią treść i oferty dostosowane do jego zainteresowań. Analizując zachowania, preferencje i historię zakupową swoich klientów, możesz tworzyć różne kampanie, które będą rezonować z różnymi segmentami odbiorców. W ten sposób możesz zwiększyć zaangażowanie klientów, zmniejszyć liczbę rezygnacji z subskrypcji i zwiększyć liczbę konwersji. Segmentacja umożliwia również testy A/B, co również jest dobrym pomysłem!

Dodawaj oferty specjalne

Wysyłka specjalnych ofert (np. na takie okazje jak Black Friday, urodziny danego klienta lub święta) pomoże ci zdobyć więcej klientów i również zwiększyć ich lojalność. Zniżki i promocje sprawiają, że klienci czują się doceniani i chętniej wracają, aby dokonać ponownych zakupów w twoim sklepie. Możesz również pomyśleć o promocjach ograniczonych czasowo, aby stworzyć poczucie nagłości i zmotywować klientów do szybkiego podjęcia działania (najlepiej zaraz po otrzymaniu wiadomości e-mail).

Personalizuj swoje e-maile

Warto zawsze personalizować wiadomości e-mail na podstawie zachowań użytkowników i ich wcześniejszych aktywności. W tym miejscu śledzenie historii przeglądania, porzuconych koszyków lub wcześniejszych interakcji jest kluczowe, ponieważ pozwala na wysyłanie rekomendacji zgodnych z profilem danego klienta. Ponadto spersonalizowane tytuły i treści e-maili sprawiają, że takie wiadomości e-mail wydają się bardziej naturalne i mogą zwiększyć OR (open rate – wskaźnik otwarć).

Wsparcie pozakupowe

Rola e-mail marketingu nie kończy się na złożonym zamówieniu. Możesz np. wykorzystywać zautomatyzowane wiadomości e-mail z powiadomieniami po zakupie, aby budować pozytywne, długoterminowe relacje z odbiorcami (i być może zachęcić ich w ten sposób do złożenia kolejnych zamówień!). Tutaj masz do dyspozycji takie rozwiązania, jak potwierdzenia zamówień, aktualizacje stanu zamówienia i wskazówki dotyczące korzystania z zakupionych produktów. Takie wiadomości pomagają budować zaufanie i utrzymywać zaangażowanie klientów w komunikację z twoją firmą. Jeśli chcesz pójść o krok dalej, możesz również pomyśleć o dostarczaniu odpowiednich treści, takich jak przewodniki i inne praktyczne lub porady dotyczące korzystania z oferowanych produktów.

Rekomendacje produktowe

Warto wykorzystywać automatyczne rekomendacje produktowe, aby stopniowo zachęcać ich do kupowania od ciebie coraz to nowych produktów. Rekomendacje produktowe są najskuteczniejsze, gdy opierają się na analizie poprzednich zamówień i zachowań zakupowych danego klienta. W ten sposób możesz również korzystać z cross-sellingu i up-sellingu. Pamiętaj również, że spersonalizowane rekomendacje pomogą ci budować lojalność wobec marki i sprawią, że klienci będą chętniej do ciebie wracać.

Ustaw automatyczne odpowiedzi

Automatyczne odpowiedzi pomagają pozostawać w kontakcie z odbiorcami, gdy w biurze nie ma nikogo, kto mógłby odpowiedzieć na przychodzące wiadomości. Takie odpowiedzi mogą obejmować następujące elementy:

  • potwierdzenie otrzymania zapytania (możesz wykorzystać swoją kreatywność, aby zapaść klientowi w pamięć)
  • przekazanie dodatkowych szczegółów dot. produktu, o który pyta klient;
  • zaproszenie do wyrażenia opinii za pomocą ankiety;
  • przekierowanie komunikacji do wirtualnego asystenta.

Korzystając z tych rozwiązań, możesz zarówno budować pozytywny wizerunek swojej marki, jak i zmniejszać ryzyko utraty potencjalnych klientów. W niektórych przypadkach możesz nawet wykorzystać te rozwiązania, aby kierować potencjalnych klientów w dół lejka sprzedażowego, np. oferując bardziej odpowiednie treści lub specjalne oferty.

Podsumowanie: wykorzystaj iPresso, aby zautomatyzować e-mail marketing

Jak widzisz, automatyzacja e-mail marketingu ma wiele zalet. Dzięki tej technologii możesz:

  • oszczędzić dużo czasu i pracy,
  • dotrzeć do klientów w odpowiednim czasie,
  • zapewnić spójną komunikację z odbiorcami,
  • skuteczniej dystrybuować oferty specjalne.

Dzięki iPresso zyskujesz dostęp do wszystkich narzędzi, o których wspominamy w tym artykule. A korzystając z naszej platformy automatyzacji marketingu możesz tworzyć segmenty klientów, które idealnie nadają się do personalizacji komunikacji. Możesz również tworzyć zautomatyzowane scenariusze komunikacji, które pomogą ci utrzymać klientów w lejku sprzedażowym. Możesz także zintegrować e-mail marketing z innymi narzędziami, których używasz, aby pozyskać więcej klientów (np. SMS-yWhatsApp).

Jeśli chcesz wypróbować naszą platformę, możesz zacząć już dziś i to za darmo! Zapraszamy do rozpoczęcia 30-dniowego dostępu próbnego już dziś. Możesz to zrobić tutaj. Wyślij nam ten krótki formularz, a my poprowadzimy cię przez kolejne kroki!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.