Strona główna » Marketing Automation w 2025 roku: Co zmieni się w automatyzacji marketingu
Marketing Automation w 2025 roku: Co zmieni się w automatyzacji marketingu

Automatyzacja marketingu nieustannie ewoluuje. Wraz z pojawianiem się nowych technologii i rozwiązań, MA rozwija się wraz z nimi. W tym poście pokażemy ci, czego można się spodziewać w 2025 roku (i w późniejszych latach) w odniesieniu do automatyzacji marketingu. Największym trendem jest zdecydowanie gen AI (generatywna sztuczna inteligencja).

Jedno jest pewne – firmy będą nadal inwestować w automatyzację marketingu, a ta technologia będzie się rozwijać. Powód jest oczywisty: automatyzacja marketingu po prostu działa! Ta technologia pozwala firmom na całym świecie oszczędzać czas i pieniądze oraz usprawniać dziesiątki różnych procesów.

Według niedawnego badania opublikowanego przez serwis Statista tylko 3% ankietowanych firm stwierdziło, że automatyzacja marketingu się u nich nie sprawdziła:

Źródło grafiki: https://www.statista.com/statistics/1372863/success-automation-marketing-goals/

Z tak dużym odsetkiem udanych wdrożeń, możemy się spodziewać, że MA będzie się dynamicznie rozwijać w nadchodzących latach. W 2024 roku firma Adobe opublikowała badanie pokazujące, w jaki sposób automatyzacja marketingu jest wykorzystywana w firmach na całym świecie i jakie są ich plany w związku z tą technologią w 2025 roku i w kolejnych latach. Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych wniosków.

Firmy będą więcej inwestować w Marketing Automation

Źródło grafiki: https://business.adobe.com/resources/reports/state-of-marketing-automation.html

Według badania Adobe inwestycje w marketing będą rosły w 2025 roku, a „technologia marketingowa” będzie główną inwestycją dla 75% ankietowanych firm. Prawie 70% firm chce inwestować więcej w „programy marketingowe”, a nieco mniej w agencje marketingowe i wewnętrzne zespoły marketingowe. Warto również podkreślić, że tylko 25% ankietowanych firm planuje utrzymać lub zmniejszyć wydatki na technologię marketingową.

Ta zmiana podkreśla wyraźny trend: firmy na całym świecie obecnie priorytetowo traktują narzędzia, które pozwalają im ulepszać marketing. I chociaż niektóre firmy utrzymują się na stałym poziomie wydatków lub wręcz ograniczają wydatki w niektórych obszarach marketingu, to większość dostrzega wartość inwestowania w automatyzację. Celem jest pozostać konkurencyjnym na tym szybko zmieniającym się rynku.

Więcej generative AI

Źródło grafiki: https://business.adobe.com/resources/reports/state-of-marketing-automation.html

To zdecydowanie najważniejszy trend w automatyzacji marketingu. Prawda jest taka, że ​​gen AI ulepsza automatyzację marketingu na kilka różnych sposobów, zwłaszcza poprzez tworzenie spersonalizowanych, skalowalnych i mocniej opartych na danych kampanii. 

Dzięki dobremu silnikowi gen AI możesz ulepszyć wiele aspektów swojej automatyzacji marketingu, w tym:

  • tworzenie reklam i wiadomości e-mail dla potencjalnych i obecnych klientów,
  • usprawnianie tworzenia innych treści, np. postów w mediach społecznościowych,
  • testy A/B różnych wersji wiadomości i reklam,
  • a nawet tworzenie materiałów graficznych dla swoich kampanii.

Badania Adobe dowodzą rosnącej popularności tej technologii. Prawie 70% liderów i ponad 40% „maruderów” (z angielskiego laggards) inwestuje w gen AI w celach związanych z treściami i komunikacją. 66% liderów inwestuje w zautomatyzowane podsumowania treści i rozmów, co jest bardzo pomocne, jeśli prowadzisz wiele spotkań w swojej firmie lub chcesz ponownie wykorzystać gotowe treści (np. z przerobić video na YouTube na post blogowy lub newsletter).

Dodatkowo prawie 60% ankietowanych firm chce zainwestować w tzw. konwersacyjną sztuczną inteligencję (conversational AI), aby usprawnić komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. W tym miejscu do gry wkraczają wirtualni asystenci i chatboty, które mogą już obsługiwać nawet 70% standardowych rozmów z klientami przy niewielkim lub wręcz żadnym zaangażowaniu ze strony twojego zespołu (należy zauważyć, że 56% ankietowanych firm zamierza używać sztucznej inteligencji, aby wesprzeć agentów i konsultantów oraz pomóc im prowadzić bardziej efektywne rozmowy z potencjalnymi klientami, co jest kolejną ogromną oszczędnością czasu).

Przy pomocy generative AI możesz ulepszyć cały swój marketing (nie tylko tę zautomatyzowaną część) i sprawić, że będzie skuteczniejszy i mocniej oparty na danych.

Firmy rozumieją wagę dobrej analityki

W 2025 roku i dalej firmy będą wykorzystywać coraz więcej danych. W badaniu Adobe ogromna większość firm wspomina o tym aspekcie Marketing Automation, szczególnie w kontekście atrybucji marketingowej:

Źródło grafiki: https://business.adobe.com/resources/reports/state-of-marketing-automation.html

Prawie 100% ankietowanych zgodziło się, że lepsza analiza kampanii marketingowych jest ważna, a nawet krytyczna dla ich firmy, i jest to w pełni zrozumiałe. Poprzez śledzenie interakcji klientów w różnych touch pointach, inteligentne modele atrybucji pomagają marketerom identyfikować najskuteczniejsze kanały, kampanie i komunikaty marketingowe.

Dzięki dobrej analizie i raportowaniu zyskujesz:

  • lepsze wykorzystanie budżetu marketingowego,
  • optymalizację komunikacji z klientami i ich ścieżki zakupowej,
  • lepsze komunikaty i reklamy, które lepiej rezonują z twoją grupą docelową.

Wszystkie te ulepszenia prowadzą do wyższego zwrotu z inwestycji, dzięki czemu twoja inwestycja w automatyzację marketingu jest opłacalna.

Z drugiej strony, bez odpowiedniej atrybucji i analizy, narażasz się na ryzyko marnowania budżetu marketingowego na strategie i kampanie, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Integracja Marketing Automation z platformami danych klientów

Adobe wspomina jeszcze jeden ważny trend, który będzie kształtować automatyzację w nadchodzących miesiącach i latach – integrację z CDP, czyli platformami danych klientów (Customer Data Platforms).

Dlaczego te platformy są ważne w kontekście MA? Ponieważ dają ci dostęp do jednego, dobrze zorganizowanego miejsca, gdzie możesz przechowywać wszystkie dane o klientach z wielu źródeł. CDP można określić jako hub dla wszystkich informacji związanych z klientami i ich aktywnością w twojej firmie. W badaniu Adobe aż 98% respondentów stwierdziło, że integracja MAP (platformy Marketing Automation) i CDP jest dla nich bardzo ważna, i jest to w pełni zrozumiałe!

Dzięki takiej integracji możesz zmaksymalizować wyniki uzyskiwane dzięki automatyzacji marketingu, ponieważ zapewniasz swojej platformie MA dostęp do wszystkich niezbędnych informacji, co poprawia tak naprawdę każdy aspekt twoich działań i kampanii.

Nasza platforma integruje dane z systemów wewnętrznych, zewnętrznych, zintegrowanych natywnie oraz robi to w sposób dedykowany. Co ważne, nasze rozwiązanie CDP aktualizuje dane w możliwie najkrótszym czasie (często w czasie rzeczywistym), pozwalając ci w ten sposób działać bez opóźnień.

Podsumowanie: Czy jesteś gotowy/a na ulepszenie swojego marketingu?

Początek 2025 roku to dobry moment na wdrożenie automatyzacji marketingu, jeśli jeszcze nie korzystasz z tej technologii. Marketing Automation pozwoli ci:

  • zaoszczędzić mnóstwo czasu,
  • podejmować lepsze decyzje oparte na danych,
  • tworzyć bardziej efektywne kampanie marketingowe,
  • usprawnić wiele procesów związanych z klientami.

Jeśli szukasz sprawdzonej i skutecznej platformy automatyzacji marketingu, zapraszamy cię do wypróbowania iPresso. Możesz zacząć za darmo i skorzystać z 30-dniowego dostępu próbnego. Wystarczy, że wyślesz nam ten krótki formularz. Nasz zespół zajmie się resztą!

Ulepszmy wspólnie twój marketing!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.