Strona główna » Dlaczego Twoje e-maile lądują w spamie (i co z tym zrobić)?
Dlaczego Twoje e-maile lądują w spamie (i co z tym zrobić)?

Możesz mieć najładniejszego landing page, najlepszą ofertę i idealnie skonfigurowaną automatyzację e-mail marketingu wdrożoną w swojej firmie, ale jeśli masz problem ze swoją skrzynką pocztową i twoje wiadomości często trafiają do folderu ze spamem, wszystko na próżno. Tylko ułamek twoich potencjalnych klientów zobaczy twoje maile. Dlatego musisz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby wysyłane przez ciebie wiadomości nie trafiały do ​​spamu. W tym poście pokażemy Ci, jak to zrobić!

Krótko mówiąc, istnieją dwa główne powody, dla których twoje maile lądują w spamie:

  1. treść wysyłanych przez ciebie wiadomości,
  2. kondycja i reputacja twojej domeny.

Tylko zatroszczenie się o oba aspekty pomoże ci uniknąć folderów ze spamem twoich odbiorców.

Jak tworzyć e-maile, aby nie lądowały w spamie

Jest kilka elementów twoich wiadomości e-mail, które mogą alarmować algorytmy antyspamowe. Pamiętaj również, że różni dostawcy usług pocztowych używają różnych filtrów antyspamowych, więc zazwyczaj najlepiej jest trzymać się ogólnych zasad i dbać o to, aby wszystkie wysyłane przez ciebie e-maile były przejrzyste i lekkie. Oto, na co należy zwrócić uwagę:

Unikaj słów spamowych słów i zbędnych elementów

Istnieje lista niektórych słów i zwrotów, które od razu wywołują zabezpieczenia antyspamowe. Chociaż nie mamy pełnej listy takich słów, typowe przykłady obejmują:

  • 100% gwarancja sukcesu
  • 100% satysfakcji
  • Najlepsza oferta
  • Kupuj bez ryzyka
  • Kup teraz itp.

I tak, są to słowa, których wielu marketerów często wykorzystuje w swoich wiadomościach e-mail. Najlepsza rada to po prostu używać ich oszczędnie i jednocześnie zadbać o „zdrowie” swojej domeny (omówimy tę kwestię za chwilę).

Ponadto należy również unikać wszystkiego, co sprawia, że ​​twoja wiadomość e-mail wygląda nieprofesjonalnie. Obejmuje to WIELKIE LITERY, pogrubiony tekst, wiele wykrzykników, różne czcionki, czcionkę w kolorze czerwonym itp.

Ponadto linki takie jak bit.ly lub tinyurl mogą być również postrzegane jako spam. Jeśli to możliwe, dołączaj tylko linki ze swojej domeny.

Nie wysyłaj generycznych wiadomości e-mail do tysięcy osób

Personalizacja może pomóc ci uniknąć filtrów antyspamowych. Jeśli to możliwe, zacznij wiadomość e-mail od spersonalizowanego powitania (np. Hej, Aniu). Nie używaj ogólnych pozdrowień, takich jak Szanowny Kliencie lub Drogi Użytkowniku, ponieważ jest to wyraźny znak dla algorytmów antyspamowych, że nie znasz odbiorcy.

Nie dodawaj zbyt wielu obrazów

E-mail, który jest przepełniony grafikami (lub nawet JEST jedną wielką grafiką) prawdopodobnie uruchomi filtry antyspamowe. Nie sugerujemy tutaj, że nie możesz dodawać żadnych zdjęć do swojego newslettera. Oczywiście, że możesz, ale upewnij się, że jest zachowana równowaga między obrazami a tekstem. Zazwyczaj lepiej mieć więcej tekstu niż obrazów.

Oferuj odpowiedni content

Filtry antyspamowe mogą analizować zawartość twoich wiadomości e-mail. Wprowadzające w błąd tytuły wiadomości i oferty, które nie mają nic wspólnego z tym, na co zapisał się subskrybent, przysporzą ci kłopotów. Bądź profesjonalny w swojej komunikacji i skup się na budowaniu dobrych relacji, zamiast wciskać klientom na siłę swoje produkty lub nawet wprowadzać ich w błąd.

Wykorzystaj odpowiednie formatowanie

Im lżejszy jest twój e-mail (z punktu widzenia formatowania), tym lepiej. Unikaj zbyt wielu stylów czcionek i niepotrzebnego kodu HTML. Zazwyczaj lepiej jest wybrać jeden z naszych gotowych szablonów e-mail marketingowych, ponieważ są one zaprojektowane tak, aby były lekkie i zgodne z politykami wszystkich głównych dostawców poczty e-mail.

Zawsze uwzględniaj link do wypisania się z listy marketingowej

Zawsze należy umożliwić subskrybentom łatwą rezygnację, jeśli nie chcą już otrzymywać od ciebie wiadomości marketingowych. Brak takiego linku unsubscribe wskazuje na spamerski charakter twojej wiadomości. Zazwyczaj najlepszym miejscem na umieszczenie takiego linku jest stopka wiadomości e-mail.

Ostrożnie z załącznikami

Jeśli nie musisz, nie dodawaj żadnych załączników do swoich wiadomości e-mail (zwłaszcza w formacie .zip). Jeśli chcesz udostępnić plik potencjalnemu klientowi, użyj zwykłego linka (najlepiej do swojej domeny, ale usługi w chmurze, takie jak Google Drive, również są w porządku).

Zadbaj o kondycję swojej domeny

Porady, którymi dzielimy się powyżej, to tylko 50% sukcesu. Musisz również zwrócić uwagę na swoją domenę i jej reputację. Jeśli wiele skrzynek pocztowych ma twoją domenę na swoich listach antyspamowych, nawet w 100% wolny od spamu e-mail może trafić do folderu ze spamem.

Aby tego uniknąć (lub przynajmniej zminimalizować takie ryzyko), musisz dodać tzw. domain authentication records zwane także rekordami TXT. Takie rekordy należy dodać do swojej domeny lub CMS (jeśli go używasz).

Rekordy domeny

Istnieją trzy takie rekordy, które powinieneś/aś skonfigurować w swojej domenie:

  1. SPF (Sender Policy Framework): Pomaga zapobiegać podszywaniu się pod twoje e-maile, określając, które serwery e-mail mogą wysyłać wiadomości w imieniu twojej domeny.
  2. DKIM (DomainKeys Identified Mail): Dodaje dodatkową warstwę zabezpieczeń, cyfrowo podpisując twoje e-maile określonym kluczem kryptograficznym.
  3. DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance): Ostatni rekord „łączy SPF i DKIM” w jedną całość, instruując serwery e-mail odbiorcy, jak postępować z wiadomościami, które nie przejdą uwierzytelnienia.

Jeśli chcesz poprawić dostarczalność swoich e-maili, musisz skonfigurować wszystkie trzy rekordy w swojej domenie. Proces ten różni się w zależności od używanego dostawcy poczty e-mail. Zazwyczaj najlepiej skontaktować się z dostawcą hostingu i zapytać go o te rekordy i sposób ich skonfigurowania dla twojej domeny.

W większości przypadków musisz wykonać następujące kroki:

  • Zalogować się do swojego rejestratora domeny/dostawcy hostingu (innymi słowy panelu, w którym zarządzasz swoją domeną)
  • Znaleźć sekcję DNS
  • Poszukać opcji dodania rekordów TXT do swojej domeny

Chociaż typowe formaty tych rekordów można znaleźć w Internecie, zazwyczaj najlepiej jest uzyskać je bezpośrednio od dostawcy domeny/hostingu, ponieważ mogą występować pewne drobne różnice, które mogą mieć wpływ na wdrożenie i działanie takiego rekordu.

Po zakończeniu wdrażania tych rekordów możesz użyć strony https://mxtoolbox.com, aby sprawdzić, czy rekordy TXT zostały prawidłowo dodane do twojej domeny (zwykle dobrze jest odczekać kilka godzin przed przeprowadzeniem takiego testu). W tej samej usłudze możesz również sprawdzić, czy Twoja domena jest na czarnych listach w najpopularniejszych skrzynkach pocztowych.

Sprawdź kondycję swojej domeny

Możesz użyć jeszcze jednego narzędzia, które powie ci wiele o wskaźnikach dostarczalności twoich wiadomości email. Skorzystaj z bezpłatnej usługi testowania dostarczalności wiadomości e-mail udostępnianej przez Warmy.io

Test jest bardzo prosty: musisz wysłać pustą wiadomość e-mail (bez treści, bez tematu) na adresy e-mail wymienione w narzędziu testowym. Po wykonaniu tej czynności kliknij „Check email deliverability” i odczekaj 3–5 minut, aby uzyskać wyniki.

Źródło grafiki: https://www.warmy.io/free-tools/email-deliverability-test

Warmy pokaże ci, jakie są wskaźniki dostarczalności do skrzynki odbiorczej i do spamu. Jeśli wskaźnik dostarczalności do spamu jest wysoki, musisz popracować nad reputacją swojej domeny i jakością wiadomości e-mail. Może minąć trochę czasu, zanim zobaczysz poprawę, ale to jedyny sposób na zbudowanie dobrej reputacji swojej domeny.

Oczywiście musisz również upewnić się, że na twojej stronie internetowej lub w skrzynce pocztowej nie ma złośliwego oprogramowania, które mogłoby wpływać negatywnie na dostarczalność i reputację twojej skrzynki e-mail.

Podsumowanie

Trzymaj się tych wytycznych, a będziesz w stanie poprawić dostarczalność swoich wiadomości e-mail! Możesz również skorzystać z naszej platformy automatyzacji marketingu. Dzięki iPresso możesz używać naszych wysokiej jakości serwerów do wysyłania wiadomości marketingowych, więc ryzyko, że twoje wiadomości e-mail trafią do spamu, jest minimalne!

Skontaktuj się z naszym zespołem, aby dowiedzieć się więcej.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.