Na pewno wiesz, że reklamy potrafią przyciągnąć wielu nowych klientów. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na wypromowanie marki jest wykorzystanie Google Ads. Masz tam różne opcje tworzenia reklam, zarówno graficznych, jak i też w formie wideo. Twoje kampanie mogą być jeszcze lepsze i przynosić większe zyski, jeśli połączysz Google Ads z automatyzacją marketingu iPresso.
Co trzeba wiedzieć o integracji z Google Ads
Istnieją dwa rodzaje kont Google Ads: klienta oraz managera. Konto klienckie daje indywidualny dostęp do tworzenia kampanii marketingowych. Dodatkowo można również zarządzać i monitorować kampanie. Prowadząc biznes na pewno masz już utworzone konto klienta i to za jego pomocą Twoje reklamy docierają do odbiorców. Konto managerskie służy do zarządzania reklamami wielu użytkowników z jednego miejsca, więc przy integracji z iPresso takie konto jest obsługiwane przez nas. Nie jest to konto do tworzenia reklam, ale z jego pomocą można kontrolować dostępy i uzyskiwać raporty podpiętych kont klienckich, a także wprowadzać aktualizacje.
Dlaczego warto zintegrować iPresso z Google Ads
Sądzimy, że nie zamierzasz przepalać budżetu na nieefektywne kampanie. Dzięki połączeniu automatyzacji marketingu z reklamami Google w łatwy sposób przeanalizujesz, które elementy trzeba poprawić. Dodatkowo, dzięki segmentacji odbiorców treści będą zawsze odpowiednio dobrane do konkretnego użytkownika. Wysyłając segmenty z iPresso do Google Ads, Twoje reklamy będą trafiać konkretnie do kontaktów z bazy, więc zobaczą je tylko osoby realnie zainteresowane Twoimi produktami. Tym samym kampanie będą dużo bardziej efektywne i to bez wydawania milionów, a Ty oszczędzisz mnóstwo czasu.
W jakich branżach można wykorzystać automatyzację marketingu do optymalizacji Google Ads
Oczywiście Marketing Automation w połączeniu z Google Ads sprawdzi się w wielu różnych sektorach:
- E-commerce – stosując segmentację klientów można precyzyjnie kierować kampanie tylko do określonych grup. Użytkownikom, którzy poszukują luksusowych produktów premium, będą wyświetlać się tylko takie reklamy, które są do nich lepiej dopasowane. Poszukiwaczom najnowszej kolekcji pojawią się zapowiedzi nowości, a Ty nie będziesz już organizować nietrafionych kampanii.
- Finanse – w sektorze finansowym niezwykle ważne jest dopasowanie oferty do konkretnych potrzeb. Dzięki segmentacji zaoferujesz klientom usługi, idealnie dopasowane do każdego z nich.
- Edukacja – przy bardzo zróżnicowanej ofercie np. kursów językowych możesz stworzyć kilka kampanii wyłącznie do tych osób, które wykazywały wcześniej zainteresowanie danym kursem oraz dopasować reklamy w zależności od poziomu znajomości języka.
- Turystyka – uwzględniając zainteresowania i aktywności swoich kontaktów przygotujesz różne reklamy uwzględniając m.in. wcześniejsze preferencje i dotychczasowe wybory konkretnych klientów. Miłośnicy egzotyki otrzymają propozycje wyjazdów w tropikalne rejony, natomiast fanom historii i sztuki wyświetlą się podróże po najbardziej znanych stolicach ze światowej sławy zabytkami.
- Media & Entertainment – w branży rozrywkowej segmentacja odgrywa istotną rolę, ponieważ każdy ma własne preferencje i tylko odpowiednio dobrana reklama sprawi, że klient będzie chciał korzystać z danych usług. Zamiast reklamować wszystkim wyłącznie najdroższą opcję, najlepiej podzielić klientów na segmenty, żeby niektórym wyświetlały się dodatkowe pakiety filmowe, a innym sportowe, czy też dziecięce.
Podsumowanie
Zastosowanie automatyzacji do optymalizacji kampanii Google Ads sprawi, że Twoje reklamy będą bardziej skuteczne i przyciągniesz klientów realnie zainteresowanych Twoimi produktami. Integracja z Google Ads opiera się na segmentacji klientów w iPresso i przekazaniu odpowiednich danych z systemu po to, żeby móc tworzyć kampanie Google wyłącznie dla określonych grup.
Chcesz dowiedzieć się więcej o iPresso? Kliknij tutaj i sprawdź inne nasze funkcjonalności!
Odpowiedz