Google AI Overview. Pomoże Ci sprzedawać więcej?

Sztuczna inteligencja jest coraz częściej wykorzystywana w naszym życiu. Nic więc dziwnego, że kiedy Google ogłosiło nową eksperymentalną funkcję AI w wyszukiwarce, wywołało spore zainteresowanie. Google AI Overview (nazywane wcześniej Google Search Generative Experience) ma wkrótce pojawić się w Polsce, więc warto wiedzieć, na co się przygotować!

O co tyle hałasu, czyli kilka najważniejszych informacji o Google AI Overview

Aktualnie Google AI Overview jest dostępne dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, w innych krajach pojawi się prawdopodobnie w ciągu kilku miesięcy. Ta dodatkowa funkcja będzie pokazywać wygenerowane podsumowanie odpowiedzi na frazę, którą wpiszemy w wyszukiwarce Google. Co istotne, sztuczna inteligencja będzie dopasowywać treści przez zastosowanie różnych algorytmów, dzięki czemu w kilka chwil porównamy podobne produkty bez przekopywania się przez setki stron internetowych. Oczywiście AI pomoże również w przypadku pytania o jakąś definicję albo nawet prośby o zaproponowanie czegoś (np. stworzenia planu, co moglibyśmy zjeść danego dnia wraz z przepisami). Linki do stron, z których sztuczna inteligencja pobierała dane, będą widoczne i klikalne, co również ułatwi zapoznanie się z całością tematu.

Dlaczego Google AI Overview może zmienić SEO

Odpowiedzi wygenerowane przez Google AI Overview będą widoczne pod wynikami płatnymi i nad organicznymi, co wzbudza wiele kontrowersji związanych z pozycjonowaniem. Nie będzie bowiem potrzeby scrollowania strony i klikania w linki dalej znajdujących się stron, skoro wszystkie potrzebne informacje zostaną wygenerowane przez AI na samej górze wyszukiwarki. Tym samym twórcy treści będą musieli dostosować się do nowych realiów, stosując popularne słowa kluczowe (oczywiście odpowiednie dla danej tematyki) oraz odpowiednio dobierając tekst. Wiedza na temat zasady działania algorytmów Google i zrozumienie, jakie rzeczy sprawią, że AI wyświetli dany produkt jako propozycję, jest w dzisiejszych czasach niezbędna.

Czy z Google AI Overview będziesz sprzedawać więcej?

Jest to możliwe! Oczywiście jeżeli Twoja strona internetowa ma wiele błędów, a klienci wystawiają głównie negatywne recenzje, to nowa funkcja w wyszukiwarce Google niestety magicznie nie poprawi liczby kupujących. Możesz jednak skupić się na paru kwestiach, które pomogą Twojej firmie zaistnieć przy wyszukiwaniu Google AI Overview:

  • Generuj treści, które odpowiadają na pytania – użytkownicy zazwyczaj wyszukują treści, wpisując “Jak…”, “Dlaczego…”, “Co jest w pobliżu…”, więc odpowiednio dostosowując do takich sformułowań teksty na Twojej stronie masz większą szansę na wyświetlenie się przy propozycjach sztucznej inteligencji.
  • Stosuj różnego rodzaju listy i punktory, prezentując treści w krótki i zwięzły sposób – algorytmy nie będą brały pod uwagę stron, gdzie podstawowe informacje są ukryte albo napisane w porozrzucanych miejscach. Warto zadbać o porządek tekstu na stronie, a będziesz mieć większe prawdopodobieństwo wyświetlenia w Google AI Overview.
  • Zadbaj o opisy produktów – algorytm będzie dopasowywać wyniki do preferencji konkretnego użytkownika, więc im bardziej dokładnie zostanie opisany towar na stronie, na której można go kupić, tym lepiej.
  • Bądź obecny w mediach społecznościowych i zwiększ rozpoznawalność – pamiętaj, że Google AI Overview to tylko dodatkowa funkcja, więc jeśli wcześniej Twoja strona nie znajdowała się na górze w wynikach wyszukiwania, to jest bardzo nikła szansa, że sztuczna inteligencja nagle zacznie pokazywać Twoje treści. Popularność możesz zwiększyć poprzez utworzenie profilu w social mediach i regularne zamieszczanie tam postów oraz filmów, przyciągających nowych użytkowników.

Google AI Overview idealne dla Twoich klientów?

Chociaż nowa funkcja wyszukiwarki Google ma sporo zalet, należy pamiętać o możliwych pomyłkach popełnianych przez sztuczną inteligencję. Google AI Overview często łączy popularne teksty i gromadzi je w podsumowanie odpowiedzi, ale nie analizuje, czy podane źródła nie są napisane z ironią i żartem. Przykładowo przy testach użytkowników okazało się, że Google AI Overview pobierał informacje z The Onion – amerykańskiej strony, która publikuje satyryczne artykuły na temat prawdziwych i całkowicie zmyślonych wydarzeń. Tym samym przy zadaniu pytania w wyszukiwarce można było otrzymać rekomendację AI spożywania kamieni w ciągu dnia, ponieważ według humorystycznego artykułu zawierają one dużo witamin i minerałów. 

Podsumowanie

Google AI Overview ma ogromny potencjał i może pomóc znaleźć interesujące nas dane w kilka sekund, ale trzeba zawsze je przeanalizować i upewnić się, z jakich źródeł sztuczna inteligencja czerpała informacje. Mając odpowiednio dobraną treść i słowa kluczowe możesz zwiększyć swoją sprzedaż i wypromować Twoją markę.

Chcesz sprzedawać więcej już dziś i nie martwić się o to, że nowe algorytmy wyszukiwania wpłyną na potencjał Twojej strony? Wykorzystaj automatyzację marketingu i przenieś komunikację z klientem na wyższy poziom! Kliknij tutaj i zobacz wszystkie funkcjonalności iPresso!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.