Nawet w czasach social mediów e-mail marketing nadal odgrywa istotną rolę w działaniach marketingowych, szczególnie jeśli chodzi o klientów, którzy już są w twojej bazie danych. Obecnie stosunkowo łatwo jest zautomatyzować komunikację poprzez e-mail, zwłaszcza przy użyciu takiego narzędzia jak iPresso. Zobaczmy, jakie korzyści może przynieść twojej firmie automatyzacja e-mail marketingu!
W niedawnym badaniu HubSpot zapytał o kanały marketingowe, które generują najwyższy zwrot z inwestycji (ROI). Co ciekawe, e-mail marketing znalazł się na 2. miejscu ex aequo z płatnymi treściami w mediach społecznościowych i content marketingiem:
Nie powinieneś/aś zatem zaniedbać tego kanału komunikacji z klientami. Email marketing może przydać się szczególnie, gdy mowa o:
- pozostawaniu w kontakcie z obecnymi klientami,
- dystrybuowaniu voucherów i kodów promocyjnych,
- wysyłaniu newsletterów i innych newsów firmowych
- wysyłaniu ważnych informacji technicznych i aktualizacji.
A najlepsze jest to, że wszystkie te cztery zastosowania e-mail marketingu można łatwo zautomatyzować z pomocą iPresso! Z naszą pomocą możesz albo wysyłać konkretne wiadomości (takie jak newsy firmowe) do wszystkich lub wybranych klientów (tak, iPresso umożliwia również segmentację grupy docelowej i wysyłanie wiadomości e-mail do różnych odbiorców w zależności od potrzeb), albo tworzyć customowe scenariusze automatyzacji marketingu, w których wiadomości e-mail są wysyłane automatycznie w odpowiedzi na określone działania podjęte przez twoich klientów.
Oto przykład: Klient wchodzi na twoją stronę internetową i chce pobrać lead magnet/freebie. Aby to zrobić, udostępnia ci swój adres e-mail. W tym miejscu do gry wkracza iPresso; aktywowany jest utworzony wcześniej scenariusz automatyzacji marketingu, ten lead automatycznie trafia do twojego CRM-a i otrzymuje zautomatyzowany e-mail z pobranym materiałem.
Przyjrzyjmy się teraz korzyściom, jakie oferuje automatyzacja e-mail marketingu.
Automatyzacja dużej części działań marketingowych
Marketing może zajmować naprawdę dużo czasu. Marketerzy powinni zrobić wszystko, co w ich mocy, aby zautomatyzować jak największą część pracy. W przypadku e-mail marketingu niemal wszystko można zautomatyzować, w tym sam proces tworzenia wiadomości e-mail. iPresso daje ci dostęp do mnóstwa estetycznie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail, które są gotowe do użycia w różnych celach.
Dzięki iPresso możesz zautomatyzować cały przepływ komunikacji między twoją firmą a jej (potencjalnymi) klientami, w którym e-mail marketing odgrywa kluczową rolę. W ten sposób możesz zautomatyzować dużą część działań marketingowych i sprzedażowych. Daje to większą elastyczność i możliwość skupienia się na bardziej strategicznych aspektach marketingu.
Jest to szczególnie pomocne, gdy masz już pewne funkcje marketingowe wbudowane w swoją stronę internetową i chcesz dodać do tego e-mail marketing.
Pozyskuj więcej klientów
E-mail marketing może pomóc ci zdobyć więcej klientów, zwłaszcza jeśli zbierasz ich adresy w różnych miejscach (np. poprzez stronę internetową, media społecznościowe, sklep internetowy itp.). Im więcej adresów e-mail masz w swojej bazie danych, tym więcej okazji sprzedażowych możesz wykorzystać. Ale aby to zrobić, musisz pozostawać w kontakcie z tymi osobami i przypominać im o swojej marce i ofercie (choć nie bądź przy tym zbyt nachalny/a).
Dzięki automatyzacji e-mail marketingu możesz łatwo zaplanować regularne wysyłanie wiadomości e-mail, takich jak newslettery, aby utrzymać otwartą komunikację z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dobrym pomysłem jest uwzględnienie w newsletterach różnego rodzaju zachęt do zakupów, szczególnie gdy prowadzisz działalność typu B2C.
Zwiększaj sprzedaż
Automatyzacja e-mail marketingu może również pomóc ci zwiększyć sprzedaż. W jaki sposób? Jak już wspomnieliśmy, możesz wykorzystywać wszystkie wiadomości wysyłane do klientów i leadów, aby zachęcać ich do zakupów. Może to obejmować:
- kody promocyjne i kupony,
- oferty ograniczone czasowo
- dodatkowe rabaty
- wczesny dostęp do przedsprzedaży itp.
Celem jest skłonienie klientów do składania większej liczby zamówień w twojej firmie, co przyczyni się do zwiększenia zarówno AOV (średniej wartości zamówienia), jak i liczby zamówień otrzymywanych przez twoją firmę każdego miesiąca.
Oszczędzaj mnóstwo czasu
Czy nadal wysyłasz e-maile ręcznie? Oczywiście, niektóre z nich muszą być wysyłane ręcznie, szczególnie gdy adresatem jest pojedyncza osoba. Ale ręczne wysyłanie masowych wiadomości to po prostu strata czasu. Wysyłanie e-maili na piechotę jeden po drugim nie przyniesie lepszych rezultatów (nowoczesne narzędzia do e-mail marketingu z powodzeniem omijają filtry antyspamowe), więc nie ma sensu tego robić w 2025 roku.
Zamiast tego powinieneś/aś zautomatyzować jak najwięcej e-maili wysyłanych w swojej firmie, aby zaoszczędzić sobie kilku godzin pracy tygodniowo. Wykorzystaj ten czas na zaplanowanie nowych kampanii i optymalizację swojej witryny, a także lejka sprzedażowego. Twoja firma odniesie większe korzyści i będzie się szybciej rozwijać, a ty będziesz mieć wtedy jeszcze jeden powód, aby korzystać z automatyzacji marketingu!
Usprawnij personalizację w swojej firmie
iPresso daje ci dostęp do całego zestawu narzędzi do automatyzacji marketingu. Połącz e-mail marketingu z naszymi rozwiązaniami dotyczącymi personalizacji, a będziesz mógł/mogła wysyłać e-maile dostosowane zarówno do różnych grup docelowych (segmentacja), jak i poszczególnych klientów (personalizacja). Dlaczego to takie ważne?
Po pierwsze, Twoi klienci po prostu oczekują otrzymywania spersonalizowanych e-maili z wiadomościami i ofertami dostosowanymi do ich sytuacji. To standard w 2025 roku. Po drugie, takie e-maile mają większe szanse na osiągnięcie celu, który zwykle polega na pozyskaniu klienta lub zamówienia, sprzedaniu większej liczby produktów lub po prostu sprawieniu, że dany klient pozostanie z twoją marką na dłużej.
Podsumowanie
Połączenie wszystkich tych korzyści pomoże twojej firmie osiągnąć zupełnie nowy poziom wydajności i skuteczności dzięki automatyzacji e-mail marketingu! A my jesteśmy tutaj, aby ci w tym pomóc. W iPresso mamy całą listę narzędzi, które zostały zaprojektowane, aby zaoszczędzić ci dużo czasu, zwiększyć skuteczność twoich działań lub jedno i drugie.
Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz marketing automation w swojej firmie, teraz jest dobry czas, aby zacząć! A z nami możesz przetestować tę strategię zupełnie za darmo (bez konieczności podawania danych karty kredytowej). Wystarczy, że wyślesz nam ten krótki formularz, a nasz zespół udzieli Ci bezpłatnego dostępu próbnego do iPresso, w tym do scenariuszy automatyzacji marketingu i automatyzacji e-mail marketingu!
Odpowiedz