Najlepszy sposób na więcej leadów

Formularze kontaktowe odgrywają kluczową rolę w niemal każdym procesie generowania leadów. Dzięki nim możesz łatwo zbierać informacje o osobach odwiedzających twoją stronę internetową i pozyskiwać nowych subskrybentów do swojego newslettera, a także nowych klientów. Są niezwykle wszechstronne i łatwe do wdrożenia. Zobacz, w jaki sposób formularze kontaktowe dostępne w iPresso mogą pomóc ulepszyć twoją strategię lead generation.

Tworzenie formularzy kontaktowych jest jednym z głównych zadań każdego specjalisty lead generation. Umożliwiają one efektywne zbieranie danych od potencjalnych klientów/użytkowników za pośrednictwem witryny internetowej lub landing page, co jest kluczowe dla pozyskiwania informacji od odwiedzających i potencjalnych klientów.

To narzędzie ułatwia też komunikację z użytkownikami, umożliwiając zbieranie odpowiednich danych w celu lepszego zrozumienia potrzeb klientów i dostosowania do nich strategii marketingowej.

Rodzaje formularzy kontaktowych

Możesz korzystać z kilku typów formularzy kontaktowych, które możesz wdrożyć na swojej stronie internetowej, w zależności od profilu swojej firmy i oferowanych przez ciebie usług/produktów. Typowe formularze kontaktowe obejmują:

  • Standardowe formularze w sekcji kontakt
  • Formularze zapisu (np. do newslettera)
  • Formularz z zapytaniami o produkty lub usługi (najczęściej można je znaleźć na landing page lub zakładkach produktowych)

Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie formularze kontaktowe mają jeden główny cel – umożliwić potencjalnym klientom/użytkownikom skontaktowania się z twoją firmą, przede wszystkim, aby wyrazić zainteresowanie twoimi produktami/usługami lub zapytać o szczegóły oferty. Zazwyczaj formularze kontaktowe są umieszczane na końcu strony i są zaprojektowane tak, aby pomóc potencjalnym klientom wykonać następny krok i przejść w dół lejka sprzedażowego.

Możesz wykorzystać formularze, aby:

  • zbudować bazę danych do przyszłych kampanii marketingowych,
  • zbierać opinie od klientów,
  • usprawnić obsługę klienta (formularze dobrze sprawdzają się zarówno w przypadku nowych, jak i aktualnych klientów,
  • generować leady i dystrybuować lead magnet.

Co zrobić, aby formularze były skuteczne?

Jest kilka czynników, które wpływają na skuteczność formularzy kontaktowych. Oto najważniejsze z nich:

Formularz musi być krótki

Zasada jest taka, że ​​formularz kontaktowy powinien być jak najkrótszy. Nie pytaj o szczegóły, których tak naprawdę nie potrzebujesz do celów sprzedażowych. Zazwyczaj imię, adres e-mail, numer telefonu i miejsce na wiadomość od klienta są całkowicie wystarczające.

Dodanie większej liczby pól wydłuży formularz kontaktowy, a tym samym zniechęci do jego wypełniania. Pamiętaj, że formularz kontaktowy to tylko zaproszenie do rozpoczęcia rozmowy, a zebranie wszystkich niezbędnych szczegółów na temat klienta to zadanie na kolejne etapy lejka sprzedażowego.

Dodaj na stronie CTA prowadzące do formularza

Formularz kontaktowy nie jest samotną wyspą na twojej stronie internetowej. Jeśli chcesz, aby był skuteczny, powinny do niego kierować buttony/linki CTA rozsiane po całej witrynie. CTA mogą obejmować wiele elementów, takich jak:

  • zaproszenie do nawiązania kontaktu
  • rezerwacja bezpłatnej konsultacji
  • pobranie bezpłatnego materiału (np. wspomnianego lead magnetu)
  • udostępnienie bezpłatnego okresu próbnego itp.

W ten sposób wysyłasz bardzo jasny komunikat do swoich potencjalnych klientów – jeśli chcesz otrzymać dany plik lub zarezerwować rozmowę z nami, skorzystaj z naszego formularza kontaktowego. I dokładnie tak to wygląda na naszej stronie internetowej:

To konkretne wezwanie do działania (CTA) znajduje się w naszym menu i jest to dobre miejsce na taki przycisk. Możesz takie buttony również umieścić na każdym landing page, którego używasz do celów marketingowych. Jeśli jest to długi LP, możesz nawet umieścić dwa lub trzy przyciski CTA na takich stronach, aby klienci nie musieli przewijać w górę/w dół, aby znaleźć link do formularza kontaktowego.

Uwzględnij reCaptcha

reCAPTCHA, lub po prostu captcha, to małe pole weryfikacyjne, które pozwala sprawdzić, czy konkretne zapytanie pochodzi od prawdziwej osoby czy bota. Nie musisz go mieć na swojej stronie internetowej, ale jeśli otrzymujesz spamerskie zgłoszenia, rozważ wdrożenie captacha, aby zmniejszyć liczbę takich zgłoszeń. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają umieścić captcha na swojej stronie internetowej, a zdecydowana większość z nich jest dostępna bezpłatnie.

W iPresso korzystamy z rozwiązania klasy enterprise dostarczanego przez Google.

Zachęć klientów do wysłania formularza

Innym ciekawym pomysłem jest uwzględnienie pewnych korzyści związanych z wysyłką formularza. Chodzi o to, aby zachęcić ludzi do korzystania z formularza kontaktowego. Może to być niewielka korzyść, np. dostęp do promocji lub gratis, który jest udostępniany tylko osobom, które wyślą formularz kontaktowy.

To tutaj do gry wkracza automatyzacja marketingu, ponieważ możesz ustawić taki scenariusz, w którym zautomatyzowany e-mail z załącznikiem jest automatycznie udostępniany wszystkim, którzy wysłali formularz kontaktowy.

Jak korzystać z formularzy iPresso?

Nasze formularze kontaktowe są bardzo łatwe w użyciu i możesz je tworzyć bez konieczności kodowania. Możesz utworzyć formularz kontaktowy od podstaw lub użyć jednego z wielu szablonów, które można również dostosować do marki twojej witryny – w tym kolorów i czcionek. Możesz również decydować o liczbie, kolejności i zawartości poszczególnych pól w swoich formularzach kontaktowych.

Formularze kontaktowe są jedną z głównych funkcji naszej platformy marketing automation i są częścią wielu innych funkcji na naszej platformie, w tym przede wszystkim scenariuszy automatyzacji marketingu.

Po utworzeniu formularza kontaktowego możesz go „dołączyć” do innych funkcji automatyzacji, których używasz w swojej firmie. Naszym celem jest maksymalne ułatwienie korzystania z formularzy kontaktowych, abyś mógł/mogła korzystać z tego narzędzia bez poświęcania zbyt wiele czasu na ich optymalizację.

Wykorzystaj iPresso do generowania leadów

iPresso to prawdziwe centrum napędowe automatyzacji marketingu. Oferujemy ponad 30 różnych usług i funkcji, dzięki którym możesz zarabiać więcej pieniędzy, oszczędzać czas i optymalizować swoje działania. Formularze internetowe są częścią znacznie większego ekosystemu, który jest dostępny dla każdego, kto chce przetestować to rozwiązanie.

A skoro mowa o testowaniu, jeśli jeszcze nie korzystasz z automatyzacji marketingu, mamy dla ciebie propozycję. Oferujemy bezpłatny dostęp próbny do naszej platformy iPresso Basic, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak formularze internetowe i wiele innych narzędzi działają w praktyce.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, po prostu wyślij nam ten krótki formularz kontaktowy, a my zajmiemy się resztą!

Zacznij tutaj

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.