Idealna promocja konsumencka FMCG, która przyniesie Ci nowe leady

FMCG to wymagający sektor. Jeśli chcesz zdobyć uwagę swoich klientów, warto organizować promocje konsumenckie, które przykuwają uwagę i mają sens biznesowy. W tej kwestii jest kilka kwestii do rozważenia. W tym poście pokażemy ci niektóre elementy, które powinieneś/aś wziąć pod uwagę, aby zorganizować i przeprowadzić idealną promocję konsumencką FMCG.

Firmy FMCG mają wiele opcji, jeśli chodzi o promocje konsumenckie. Możesz tworzyć promocje oparte na kuponach, kodach promocyjnych, limitowanych liniach produktów i nie tylko. Wszystko zależy od twojej kreatywności i rodzaju produktu. Jednak niezależnie od tego, co zdecydujesz się zrobić, powinieneś zadbać o wszystkie podstawy, aby mieć pewność, że twoja promocja odniesie sukces. Zobacz, na co zwrócić uwagę.

Stwórz prostą promocję

Przede wszystkim promocja powinna być łatwa do zrozumienia i wzięcia udziału. Ludzie nie mają czasu, aby rozgryźć, o co chodzi w twojej promocji, więc zadbaj o krótkie i angażujące wezwanie do działania, na przykład:

  • Kup jeden, a drugi odbierz za darmo
  • Zeskanuj i wygraj
  • 50% zniżki przy każdym zakupie
  • Przywitaj lato z nowym smakiem lodów itp.

W ten sposób konsumenci wiedzą, czego się spodziewać i nie muszą się zbyt wiele zastanawiać czy wziąć udział, czy nie. Pamiętaj, że każda chwila wahania zmniejsza twoje szanse na to, że ten klient zainteresuje się promocją.

Weź porę pod uwagę

Czas ma kluczowe znaczenie dla sukcesu każdej promocji konsumenckiej FMCG. Od czasu promocji w dużej mierze zależy, czy konsumenci będą skłonni skorzystać z oferty i podjąć zamierzone działanie. Nie jest tajemnicą, że różne okresy w roku wpływają na zachowania konsumentów i ich działania zakupowe (dla przykładu niewiele osób będzie chciało spróbować nowego smaku lodów w połowie stycznia).

Ważne jest również, aby dostosować promocję konsumencką do konkretnych pór roku lub świąt, ponieważ konsumenci są zazwyczaj bardziej skłonni wydawać pieniądze lub testować nowe rzeczy podczas takich specjalnych okazji. Uczynienie promocji dopasowaną do pory roku może znacznie zwiększyć sprzedaż. Na przykład promocja na czekoladki w Walentynki doskonale wpasowuje się w naturalny wzrost popytu na ten produkt. Innymi słowy, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie promocji, gdy konsumenci są już skłonni kupić produkt podobny do twojego. Promocja, która jest dostosowana do tego, czym klienci są w danym okresie zainteresowani, zwiększa prawdopodobieństwo udziału wielu osób.

Zaoferuj szybką nagrodę

Konsumenci będą bardziej zmotywowani do wzięcia udziału w twojej promocji, jeśli oferuje ona jakąś natychmiastową korzyść, np. nagrodę lub rabat. Promocja, która oferuje szybkie rabaty lub nagrodę bezpośrednio w punkcie zakupu (zarówno online, jak i offline) potrafi bardzo skutecznie zachęcić ludzi do wzięcia udziału!

Na przykład zamiast oferować przyszły rabat po zakupie, możesz pomyśleć o jakimś mechanizmie natychmiastowej wygranej, np. zdrapkach lub kuponach cyfrowych.

Zintegruj promocję z linią produkcyjną

Często promocje FMCG opierają się na limitowanych produktach lub indywidualnych kodach produktowych nadrukowanych na pudełku lub opakowaniu. Jeśli tak jest w twoim przypadku, powinieneś/aś dążyć do zintegrowania swojej promocji z linią produkcyjną, aby móc stworzyć limitowaną linię produktów z kodami wydrukowanymi na wybranych produktach. To właśnie umożliwia nasza funkcja narzędzi lojalnościowych.

Weź pod uwagę warunki zewnętrzne

Czy twoja promocja obejmuje jakieś aktywności na świeżym powietrzu? W niektórych regionach pogoda może się szybko zmieniać. Warto wziąć te elementy pod uwagę. Dzięki naszej funkcji iPresso Satellite możesz tworzyć spersonalizowane scenariusze oparte na zmianach zewnętrznych, np. sytuacji pogodowej. Nasz system może uruchomić inny scenariusz dla odpowiednich segmentów klientów, gdy pada deszcz, inny, gdy jest gorąco, a jeszcze inny, gdy jest zimno i pada śnieg. W rezultacie możesz w pełni dostosować swoją promocję do tego, co dzieje się na zewnątrz, dzięki czemu stanie się ona bardziej interesująca i angażująca dla twojej grupy docelowej!

Warto również wspomnieć, że iPresso Satellite może uwzględniać różne okoliczności z życia codziennego, nie tylko pogodę. Na przykład możesz śledzić sytuację gospodarczą (np. stopę inflacji) lub inne istotne zdarzenia zewnętrzne, które mogą mieć wpływ na skuteczność twojej promocji.

Zbieraj dane klientów

Każda promocja przyciąga wielu nowych klientów. Zaprzepaszczasz ogromną szansę, jeśli pozwalasz tym klientom odejść bez zebrania ich danych kontaktowych do przyszłych celów marketingowych. Dlatego wiele firm FMCG organizuje loterie lub inne specjalne wydarzenia, w których klienci muszą się zarejestrować (zwykle używając swojego imienia, adresu e-mail i ewentualnie numeru telefonu), aby wziąć udział w wydarzeniu. Jesteśmy tego w pełni świadomi i ułatwiamy firmom FMCG zbieranie danych klientów. Ponadto nasza funkcja zarządzania bazą kontaktów umożliwia śledzenie aktywności klientów, np. gdy używają określonego kodu promocyjnego:

Zadbaj o multichannel swojej promocji

Firmy FMCG działają w wielu różnych kanałach, zarówno online, jak i offline. Obejmuje to media społecznościowe, aplikacje mobilne, sklepy stacjonarne, centra handlowe, wiadomości tekstowe, email marketing i szereg innych kanałów. Upewnij się, że każdy kanał, którego używasz do swoich standardowych działań, komunikuje również twoje specjalne wydarzenia i promocje. W ten sposób możesz zwiększyć zasięg swojej kampanii i dotrzeć do konsumentów za pomocą różnych kanałów i urządzeń.

Weź lokalizację pod uwagę

Kampanie wielokanałowe lub promocje specjalne powinny być dostosowane do lokalizacji danego konsumenta, a być może także pobliskich sklepów. Dzięki iPresso możesz dostosować komunikację do danego klienta lub grup klientów na podstawie jego/ich lokalizacji, korzystając z zaawansowanych mechanizmów kontekstowych. W rezultacie twoja kampania może być bardziej angażująca, ponieważ konsumenci będą otrzymywać wiadomości i oferty dostosowane do ich lokalizacji i specyfiki ich obszaru.

Podsumowanie

FMCG to niełatwa branża, ale przy odpowiedniej ilości planowania i dobrej strategii możesz wykorzystać promocje konsumenckie, aby pozyskać więcej klientów i zwiększyć lojalność klientów względem swojej marki. W iPresso oferujemy specjalną wersję naszej platformy automatyzacji marketingu przeznaczoną dla firm FMCG. Jeśli chcesz zobaczyć, jak ona działa, po prostu przejdź na podlinkowaną stronę i umów się na bezpłatną prezentację z naszym zespołem!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.