Chcesz więcej konwersji? Personalizuj SMS marketing!

Czy wiesz, że wiadomości SMS większość odbiorców odbiera w ciągu zaledwie kilku minut? Krótka informacja np. o limitowanej w czasie promocji, potrafi skutecznie zachęcić klientów do skorzystania z oferty, a nawet przyciągnąć nowe zainteresowane osoby. Nic więc dziwnego, że firmy coraz chętniej tworzą kampanie marketingowe, opierające się na tej formie kontaktu. Dobrze skonstruowany i spersonalizowany SMS marketing pomaga w zwiększeniu konwersji i sprzedaży. Zastanawiasz się, jak go wykorzystać w Twojej firmie oraz do czego jest on potrzebny? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Jakie są zalety SMS marketingu

W porównaniu do innych kanałów komunikacji, wiadomości wysyłane na telefony komórkowe mają wiele przewagi, ale tylko od Ciebie zależy, czy to wykorzystasz. Oto największe zalety SMS marketingu:

Bezpośredni, szybki kontakt z klientem

Wielu ludzi nie wyobraża sobie żyć bez telefonu i jest to zawsze pierwsza rzecz, jaką muszą mieć przy sobie. Dlatego też spora część odbiorców odczytuje wiadomość SMS niemal natychmiast. Bardzo często takie kampanie są więc stosowane do ogłoszenia jakichś promocji, które kończą się w ciągu kilku godzin czy dni.

Mniejsze koszty

Reklama w telewizji czy mediach społecznościowych jest dużo droższa niż SMS. Oczywiście wszystko zależy też od ilości i częstotliwości wysyłki takich wiadomości, więc dobrym sposobem jest wyznaczenie konkretnych godzin i częstotliwości np. 4 razy w miesiącu, w czasie największej aktywności odbiorców – przy okazji przyzwyczaisz ich, że o tej porze mogą spodziewać się wiadomości od Ciebie. Warto o tym pamiętać, jeżeli wahasz się, którą formę wybrać oraz jaki budżet przeznaczyć.

Wysoka odczytywalność

SMS trafia bezpośrednio do odbiorcy bez żadnej konieczności logowania się do jakiejś strony. To sprawia, że SMS zawsze otworzy dużo więcej osób, niż np. mail. Dodatkowo treść SMS jest krótka i zwykle bardzo konkretna, co zachęca dodatkowych klientów.

Do kogo wysyłać wiadomości SMS marketingowe, żeby kampania przynosiła efekty

Oczywiście możesz po prostu ustawić wysyłkę do wszystkich kontaktów, ale dużo większą skuteczność zauważysz, gdy dostosujesz reklamy indywidualnie do potrzeb danego klienta. Tylko przy personalizacji masz pewność, że kierujesz kampanię marketingową do osób, które faktycznie mogą być nią zainteresowane. Bez automatyzacji marketingu i segmentacji, która pozwala bardziej dokładnie personalizować treści, Twoja reklama trafi do nieodpowiednich grup. Przykładowo uruchamiając kampanię SMS do wszystkich o specjalnej zniżce 20% na wybrane sukienki damskie, skierujesz ją także do mężczyzny, który kilka lat temu kupił u Ciebie bluzkę, którą podarował w prezencie, a sam jest zainteresowany wyłącznie modą męską. SMS otrzyma również kobieta, która nie nosi sukienek i poszukuje sportowych ubrań, ale dotąd nie otrzymała żadnej informacji o obecnych z tej kategorii promocjach. To z pewnością nie jest udana kampania i nawet jeśli zdobędziesz nowych klientów, to także stracisz wielu stałych i lojalnych. Dużo osób uzna Twoje reklamy za uciążliwe i niedopasowane do ich potrzeb, więc wycofają zgody na otrzymywanie wiadomości oraz odejdą do konkurencji. Co więc zrobić, by zachęcić obecnych klientów i dotrzeć do nowych?

Wykorzystaj personalizację i dopasuj SMS do Twoich odbiorców

Spersonalizowany marketing pomaga w dostosowaniu kampanii do klientów oraz wysyłkę konkretnej wiadomości do wybranych grup. Kluczowa przy personalizacji jest segmentacja, która na podstawie aktywności konkretnej osoby, przyporządkowuje ją do danego segmentu. W ten sposób możesz np. stworzyć kampanię tylko dla stałych klientów, zwiększając tym samym zainteresowanie daną reklamą. Personalizacja pozwala również na wysyłkę wiadomości z miejscami automatycznie wypełniającymi się danymi konkretnego odbiorcy (np. imieniem i nazwiskiem). Dzięki takim działaniom wzrośnie konwersja i sprzedaż na Twojej stronie. Przykładowe spersonalizowane wiadomości, które możesz wysłać:

Powiadomienie o specjalnej zniżce z kodem rabatowym

Wykorzystując segmentację i personalizację, możesz stworzyć wiadomość np. o treści: “[Imię], mamy coś specjalnie dla Ciebie! Z kodem [Kod] zrobisz zakupy [Procent]% taniej!”, a dzięki automatyzacji i pobieraniu danych z bazy program sam dopasuje treść. Co więcej, możesz nawet podzielić odbiorców na grupy i stałym klientom dać kod na 20% zniżki, a pozostałym tylko na 15%.

Informacja o przebiegu transakcji

Osobie, która dokonała zakupów, możesz wysłać krótki SMS z informacją o poprawnym dokonaniu płatności i możliwości śledzenia realizacji zamówienia. W tym celu możemy napisać wiadomość: “Dziękujemy za złożenie zamówienia. [Imię] możesz sprawdzić, na jakim etapie jest Twoje zamówienie, klikając tutaj.”

Przypomnienie dla porzuconego koszyka

SMS są również przydatne, jeśli chcesz dotrzeć do użytkownika, który z jakiegoś powodu przerwał proces na Twojej stronie. Wiadomość o treści “ [Imię] dokończ zakupy już teraz i otrzymaj rabat 5% na kolejne zamówienie” na pewno zachęci niektórych do powrotu.

Wiadomość o towarze dopasowanym do czynników zewnętrznych

SMS dociera do odbiorców bardzo szybko. Połączenie z funkcjonalnością iPresso Satellite pozwala na dopasowanie kampanii do niezależnych od nas wydarzeń, takich jak warunki pogodowe czy zmiana kursu walut. Możesz więc wysłać do klientów, którzy mieszkają na terenach, na których dziś pada deszcz, taką wiadomość: “[Imię] pogoda dziś jest kapryśna? Kup nasze kurtki przeciwdeszczowe 10% taniej z kodem [Kod], a żadne opady Cię nie zaskoczą!”.

Nie popełniaj tych błędów

Wiesz już jak tworzyć wiadomości dla odbiorców, ale mamy dla Ciebie jeszcze kilka wskazówek. SMS marketing nie jest wcale skomplikowany, ale zwłaszcza przy pierwszych kampaniach można zapomnieć o ważnych zasadach:

Nie twórz zbyt długich wiadomości, które zostaną podzielone na wiele SMS

Pamiętaj, że SMS mają ograniczoną liczbę znaków. Nie chcesz przecież, by najważniejsza treść została przesłana dopiero za drugim czy trzecim razem. Podzielona na części informacja będzie mniej czytelna dla odbiorcy, a dodatkowo może on przez to nie zauważyć najbardziej kluczowego dla niego linka czy kodu promocyjnego. Najlepiej jest przygotować kilka prostych zdań, można też dodać jeden konkretny link.

Nie wysyłaj SMS zbyt często

Wyobraź sobie, że ustawiasz kampanię, odliczającą godziny do zakończenia akcji specjalnej i do klientów będzie docierał taki SMS dokładnie co 60 minut przez cały dzień. Z początku może to zaciekawić i przyciągnąć, ale po kilku takich wiadomościach większość zacznie blokować informacje od Ciebie i uzna Twoją firmę za nachalną. Do tego jeszcze niepotrzebnie narazisz się na poniesienie ogromnych kosztów, zamiast zrobić bardziej przemyślaną i konkretną kampanię.

Nie pisz skomplikowanych zdań, niezrozumiałych dla odbiorcy

To, że będziesz się stosował do ograniczeń znaków w jednej wiadomości, to jedna kluczowa zasada, ale dodatkowo nie możesz tworzyć maksymalnie długich wyrażeń. Pamiętaj, że większość odbiorców będzie odczytywać wiadomość SMS na szybko, więc zawieraj tylko najważniejsze informacje dla Twoich klientów.

Podsumowanie

Personalizacja SMS marketingu pozwala na przesłanie odpowiedniej dla danej osoby wiadomości. Oprócz standardowych informacji o przebiegu transakcji czy podziękowaniach za wyrażenie zgody o otrzymywaniu materiałów promocyjnych można przesłać wybrany dla konkretnej grupy kod rabatowy, a nawet przypomnienie dla osoby, która przerwała zakup. W ten sposób budowana jest więź z użytkownikiem, a także wzrasta zaangażowanie i zainteresowanie firmą potencjalnego klienta. Skierowane do konkretnej grupy osób wiadomości powodują wzrost konwersji i sprzedaży. Mamy nadzieję, że teraz Ty też będziesz wykorzystywał segmentację i personalizację treści w Twoich kampaniach SMS.

Jeżeli chcesz poznać różne narzędzia do automatyzacji marketingu, pozwalające m.in. na personalizację wiadomości w szybki i prosty sposób, zachęcamy Cię do skorzystania z 30-dniowego dostępu próbnego do platformy iPresso.

Zacznij tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.