Zautomatyzuj real-time marketing i nadaj komunikacji z klientami nowy wymiar!

Real-time marketing (RTM) umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym, a przez to ma szansę stać się idealnym rozwiązaniem na pozyskanie wielu nowych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że nieumiejętne korzystanie z RTM może spotkać się z krytyką i zniechęcić odbiorców. Bardzo ważny jest czas i uwaga, bowiem to od nich zależy, czy zorientujemy się, co aktualnie dzieje się na rynku i szybko dostosujemy swoją ofertę.

Ciekawa oferta potrzebna od zaraz

Wiele firm nie skupia uwagi na RTM, tracąc w ten sposób klientów. Dostosowana do odbiorcy wiadomość, która zostanie do niego wysłana w konkretnym momencie, może zachęcić go i skłonić do zakupu. Powiadomienia na stronie WWW, aktywowane przez konkretne działania użytkowników strony, zwiększają jakość komunikacji. Reklamy w social mediach docierają do bardzo dużej grupy odbiorców bez wysiłku. Wykorzystanie jakiejś sytuacji (np. awarii, błędu systemowego, ale też ważnego wydarzenia) i nawiązanie do niej w humorystyczny sposób w kampanii marketingowej sprawi, że odbiorcy zapamiętają Twoją firmę i zwiększą swoją ciekawość poznania Twojej oferty.

O czym warto pamiętać przy użyciu real-time marketing

Wiesz już, co to jest RTM oraz jak pozwoli Ci na lepszą komunikację z klientami, więc teraz przejdziemy do naszych wskazówek, które pomogą wykorzystać w pełni potencjał i uniknąć błędów. Pamiętaj jednak, że real-time marketing wymaga szybkiej reakcji i lepiej jest go nie wprowadzać, dopóki nie będziemy mieć odpowiedniej sytuacji. Zastanów się także nad kanałami, które chcesz wykorzystać.

Opóźnienie nie wchodzi w grę

Dajmy przykład: widzisz jakąś zabawną sytuację w Internecie i już planujesz, że połączysz ją z jakąś kampanią, tylko jeszcze nie wiesz którą. W końcu masz wszystko przygotowane, reklamy zaczynają trafiać do odbiorców, ale zamiast tłumu klientów, pojawiają się tylko głosy zażenowania. Wszystko przez to, że ludzie już dawno zapomnieli o “wpadce”, na którą się powołałeś, a do tego jeszcze klika firm odwołało się do niej już dużo wcześniej niż Ty w bardzo podobny sposób. Real-time marketing ma właśnie tę przewagę, że jest w czasie rzeczywistym, więc wykorzystaj to i nie odwołuj się do przestarzałych wydarzeń oraz nie zastanawiaj się kilka tygodni nad publikacją kampanii.

Jak nie reklamować basenów zimą, czyli dopasuj RTM do pogody

Wyobraźmy sobie, że chociaż wypada jeszcze kalendarzowe lato, to od kilku dni jest ochłodzenie i powietrze jest bardziej jesienne. Do tego jeszcze ciągle pada deszcz i nic nie wskazuje na to, by myśleć o wakacjach i odpoczynku na plaży. Wchodzisz na stronę sklepu odzieżowego i widzisz “wyskakujące” okienko z reklamą najnowszej kolekcji mody plażowej, do tego jeszcze z tytułem sugerującym taki strój jako dopasowany do “dzisiejszego upału za oknem”. Większość odbiorców pewnie po prostu zignoruje taką reklamę, ale niektórych może ona urazić, ponieważ prawdopodobnie piękna letnia pogoda już odeszła w niepamięć na wiele kolejnych dni.

W iPresso masz do dyspozycji pierwszy Marketing Automation, reagujący na zmiany otoczenia, np. warunków atmosferycznych. IPresso Satellite pozwala na stworzenie scenariuszy, które zostaną wyzwolone automatycznie np. w zależności od pogody. W ten sposób klienci na pewno nie zostaną zasypani reklamami wełnianych czapek zimowych, kiedy za oknem będzie już prawdziwa wiosna. To nie tylko zwiększy zaufanie do Twojej marki, ale także pozwoli Ci na sprzedaż dokładnie tych produktów, które chcesz zaoferować odbiorcom w zależności od pogody.

Nie wybieraj negatywnych wydarzeń

Ludzie mają różne poczucie humoru, ale reklamy opierające się na tragediach mogą wywołać kontrowersje i wiele głosów krytyki. Najlepiej wybierać neutralne sytuacje, które nie będą obrażały innych i będą potencjalnie śmieszne dla większości odbiorców. Nie warto poruszać także mało znanych, niszowych kwestii, bo reklamy nie zostaną wtedy właściwie odebrane.

Spersonalizuj reklamy, by komunikować się z klientami na najwyższym poziomie

Z iPresso w szybki i łatwy sposób stworzysz ciekawe powiadomienia takie jak m.in. push, pop-upy czy też banery, które zostaną indywidualnie dobrane do danego klienta i dostosowane do sytuacji czy pogody. Nasz intuicyjny kreator pomoże Ci wcielić real-time marketing w kilka chwil, nie ingerując w kod Twojej strony internetowej.

Podsumowanie

Real-time marketing to skuteczny sposób na wzbudzenie zainteresowania nowych klientów i wyróżnienie się na tle konkurencji. Przez dotarcie do dużej liczby odbiorców w możliwie najkrótszym czasie, wiele firm decyduje się na takie reklamy w formie pop-upów czy banerów w social mediach.

Oferujemy bezpłatny 30-dniowy dostęp próbny do naszej platformy, abyś mógł/mogła sam/a przetestować powiadomienia z RTM. Zarejestruj się tutaj już dziś!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.