Pozyskiwanie leadów jest istotne dla każdej firmy. Formularze kontaktowe jako skuteczne narzędzie marketing automation pozwalają efektywnie generować leady, a także budować lojalność i zaangażowanie. Pokażemy Ci, w jaki sposób wykorzystać nasze formularze kontaktowe w Twojej firmie, a także podpowiemy czego nie robić, by nie zniechęcić potencjalnego klienta.
Czym są formularze kontaktowe i dlaczego potrzebujesz ich w Twojej firmie
Formularze kontaktowe pozwalają na zebranie podstawowych danych o użytkownikach, ale także ich opinii czy sugestii. Odpowiedź danej osoby pomoże w personalizacji oferty i poznaniu indywidualnych potrzeb. Formularzy używa się też, by skutecznie podzielić klientów na segmenty i trafiać np. z daną reklamą do konkretnych grup odbiorców. Odpowiednio zaprojektowane formularze mogą znacząco zwiększyć konwersję, co będzie prowadzić do wzrostu leadów i sprzedaży. Klienci również chętnie komunikują się przez formularze w ramach m.in. zapytań czy wyrażenia zainteresowania daną ofertą.
Jak wykorzystać formularze w pozyskiwaniu leadów
Dzięki danym zebranym przez formularze kontaktowe, firmy mogą budować bazę danych potencjalnych klientów, a także przekonać użytkowników np. do zapisania się na newsletter. Dużo firm decyduje się też zachęcać odbiorców do wypełnienia formularza, proponując jakąś specjalną ofertę, taką jak pobranie e-booka czy uzyskanie specjalnej zniżki na pierwsze zakupy. Podamy kilka przykładów formularzy, które są szczególnie pomocne przy chęci pozyskania nowych leadów:
- Subskrybowanie newslettera
- Pobieranie zasobów (wykorzystanie lead magnetów, czyli “nagród”, które otrzymamy po wypełnieniu formularza)
- Rejestracja na webinar i inne wydarzenia
- Formularze z podaniem podstawowych danych osobowych i kontaktowych (np. przy chęci zapoznania się z ofertą)
- Formularze zbierające sugestie, ankiety
Nie popełniaj tych błędów
Formularze kontaktowe dają ogromne możliwości, ale niewłaściwie zaprojektowane mogą nie przynosić oczekiwanych korzyści. Wyjaśnimy teraz na przykładach formularze, które trzeba poprawić:
Nie konstruuj skomplikowanych formularzy z nieskończoną ilością pytań
Nikt nie chce zrażać do siebie potencjalnego klienta już od pierwszego kontaktu. Jeżeli zasypiesz go wieloma dokładnymi pytaniami na samym początku, to zniechęcisz go tylko i prawdopodobnie nie wypełni formularza lub przerwie jego wypełnianie. Pamiętaj, że nie chcesz wiedzieć o danej osobie absolutnie wszystkiego, nie piszesz o niej biografii. Tworząc prosty formularz zbierający tylko podstawowe dane o kliencie (a ważne z punktu widzenia Twojej firmy), zbudujesz większe zaufanie.
Nie pomijaj zgód od klientów, bo Twoja baza powinna mieć jakąś wartość
Załóżmy, że masz w bazie nawet kilka milionów kontaktów. Co z tego, jeżeli żaden z nich nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych? Nie chcąc złamać prawa z taką bazą ciężko będzie cokolwiek zrobić, a przecież po to masz dane o klientach, by móc to potem wykorzystać np. personalizując reklamy i kierując konkretne treści tylko do określonych grup. Tworząc formularz kontaktowy nie zapomnij więc dodać potrzebnych zgód, a dane Twoich klientów będą bezpiecznie przechowywane w bazie.
Nie twórz tej samej treści dla każdego odbiorcy
W zależności od grupy odbiorców powinieneś spersonalizować treść, czy też pola dające wybór. Zakładając od razu, że każdy musi interesować się danym tematem możesz urazić klienta i skierować do niego całkiem inną ofertę niż ta, która faktycznie go ciekawi. Nasze formularze pozwalają na dodanie m.in. pól z rozwijaną listą i możliwością wyboru, przez co unikniesz takich błędów.
Formularze i marketing automation, czyli najważniejsze informacje o formularzach iPresso
Z iPresso każdy może stworzyć formularz w kilka minut. Z naszym edytorem możesz intuicyjnie dodać najważniejsze elementy. Prosty interfejs pozwala na wstawianie różnych pól i wizualne dopasowanie formularza do Twojej strony w szybki sposób, a także tworzenie spersonalizowanych treści. Do tego jeszcze marketing automation pozwala skonfigurować np. automatyczne wysyłanie maili z potwierdzeniem dla wszystkich tych, którzy wypełnili dany formularz.
Formularze iPresso możesz zastosować m.in. w branży e-commerce, edukacji i turystyce.
Podsumowanie
Formularze kontaktowe odgrywają istotną rolę w pozyskiwaniu leadów. Dobrze skonstruowane pozwalają zebrać niezwykle ważne dane o potencjalnych klientach, a także skutecznie segmentować kontakty i personalizować treści w zależności od odbiorcy. Pozwalają na komunikację już od pierwszego kontaktu z użytkownikiem i zwiększają zaangażowanie oraz lojalność.
Jeżeli chcesz przetestować nasze narzędzia, zrób to już dziś! Oferujemy bezpłatny 30-dniowy dostęp próbny do naszej platformy. Wystarczy założyć darmowe konto TRIAL iPresso (nie wymagamy karty kredytowej).
Odpowiedz