Jak marketing automation pomaga w cross- i upsellingu w branży travel?

Upselling i cross-selling to dwie bardzo skuteczne strategie sprzedażowe. Są szczególnie pomocne w branży turystycznej, gdzie zawsze możesz zaoferować swoim klientom coś jeszcze, aby zwiększyć wartość zamówienia lub rezerwacji. Jeśli prowadzisz hotel, biuro podróży lub platformę rezerwacyjną, możesz zastosować obie strategie, aby znacznie zwiększyć sprzedaż. Zobaczmy, jak możesz to zrobić z pomocą marketing automation od iPresso.

To typowy scenariusz w tej branży: klient rezerwuje lot i hotel. Na tym etapie, w zależności od rodzaju prowadzonej przez ciebie działalności, możesz zaoferować mu kilka dodatkowych lub droższych usług, dzięki którym ich podróż/pobyt będzie przyjemniejszy.

Oto kilka przykładów: jeśli prowadzisz platformę rezerwacyjną, możesz zaoferować wynajem samochodu, ubezpieczenie podróży, a nawet wykupienie dodatkowej wycieczki z przewodnikiem. Jeśli prowadzisz hotel, możesz zaproponować swojemu klientowi zmianę pokoju na lepszy lub dodanie posiłków do wykupionego pakietu. Jeśli prowadzisz firmę transportową lub linię lotniczą, możesz zaoferować klientom lepsze miejsca lub pierwszeństwo wejścia na pokład. Na tym lista się nie kończy. W dzisiejszych czasach podróżowanie może być zarówno ekscytujące, jak i wygodne, a biura podróży i inne firmy turystyczne dysponują wieloma narzędziami, które pozwalają im zachęcić klientów do wydania nieco więcej na wykupione wakacje.

W tym miejscu do gry wkraczają upselling i cross-selling. Obie strategie są bardzo podobne:

  • Cross-selling polega na oferowaniu klientom usług komplementarnych (np. ubezpieczenie podróży wraz z lotem)
  • Upselling z kolei polega na zapewnieniu ulepszonej lub droższej wersji zamówionej usługi (np. miejsc z większą przestrzenią na nogi z przodu samolotu)

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać te techniki, przyda ci się automatyzacja marketingu, która pozwoli Ci czerpać korzyści z upsellingu i cross-sellingu nawet na dużą skalę. Zobacz, jak iPresso może ci w tym pomóc.

Upselling i cross-selling w branży turystycznej z iPresso: 4 narzędzia

Chcemy pokazać ci cztery narzędzia w naszej platformie marketing automation, które pomogą Ci w pełni wykorzystać obie strategie. Wszystkie te narzędzia są stosunkowo łatwe do wdrożenia i nie wymagają zaawansowanej wiedzy technicznej.

FORMULARZE KONTAKTOWE

Często są pierwszym przystankiem na drodze do skorzystania z twojej oferty. Ludzie często mają wiele pytań dotyczących podróży/pobytu, a ułatwienie im kontaktu z twoją firmą daje większe możliwości sfinalizowania transakcji i zwiększenia jej wartości.

Oto przykład: klient pyta o dostępność jednoosobowego pokoju hotelowego w określonym terminie. Możesz odpowiedzieć, że niestety taki pokój hotelowy nie jest dostępny w podanym terminie, ale możesz zaoferować pokój hotelowy dla dwóch osób za tylko nieco wyższą cenę. Wielu klientów, szczególnie tych, którzy muszą być na miejscu w określonym terminie, zdecyduje się na nieco droższą opcję.

Gdybyś nie miał(a) na swojej stronie wygodnego formularza kontaktowego, klient prawdopodobnie zrezygnowałby z próby kontaktu. I w efekcie zamiast droższego pokoju hotelowego, nie sprzedał(a)byś nic.

Za pomocą naszej funkcji formularze możesz tworzyć szybkie i wygodne formularze internetowe, dzięki którym możesz:

  • zbudować bazę danych kontaktów,
  • pozyskiwać opinie klientów,
  • poprawić obsługę klienta i komunikację z nimi,
  • ulepszyć swoje działania w zakresie lead generation.

Jeśli działasz w branży turystycznej, nasze formularze mogą służyć do ułatwienia rezerwacji, gromadzenia informacji o preferencjach klientów i szybkiego kontaktowania się z nimi, jeśli mają pytania lub potrzebują pomocy.

SCENARIUSZE MARKETING AUTOMATION

Głównym celem tych scenariuszy jest poprowadzenie twoich klientów przez proces zakupowy, od początkowego zainteresowania do rezerwacji/zamówienia (najlepiej z wykorzystaniem upsellingu lub cross-sellingu). Dzięki naszej funkcji scenariuszy MA możesz stworzyć kilka różnych scenariuszy, które będą uwzględniać różne formy komunikacji (np. powiadomienia push, SMS-y, czy e-maile) i reagować na działania podejmowane przez twoich klientów na stronie twojej firmy. Scenariusze MA opierają się na predefiniowanych listach działań wykonywanych przez twoich klientów i reakcjach ze strony internetowej/obsługi klienta tak, aby jak zachęcić jak najwięcej osób do zakupu.

Dla przykładu, jeśli masz potencjalnego klienta, który szuka wycieczki do Egiptu, możesz ustawić scenariusz, który wygeneruje powiadomienie push z najlepszymi ofertami wypoczynku w tym kraju. Scenariusze MA są niezwykle przydatne, ale też elastyczne. Możesz je wykorzystywać do:

  • ratowania porzuconych procesów rezerwacyjnych,
  • przypominania swoim gościom o nadchodzących wizytach/wycieczkach,
  • informowania klientów o nowych ofertach/ofertach,
  • wysyłania spersonalizowanych ofert.

RAMKI REKOMENDACJI

Nasze spersonalizowane ramki rekomendacji mogą znacząco zwiększyć możliwości cross- i upsellingu w branży turystycznej. Umożliwiają one bowiem prezentowanie klientom ofert dostosowanych do ich preferencji i wcześniejszych działań na twojej stronie.

Na przykład, gdy użytkownik rezerwuje lot, system może przeanalizować historię jego poprzednich podróży, ale także jego zainteresowania i historię przeglądania, aby zasugerować opcje premium, dodatkowy bagaż lub pierwszeństwo wejścia na pokład w przypadku klientów, którzy mogą być skłonni na taki dodatkowy zakup. Takie spersonalizowane podejście nie tylko zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na te dodatkowe usługi, ale także poprawia jego doświadczenia zakupowe, ponieważ ramki biorą pod uwagę zainteresowania poszczególnych osób.

Nasze ramki rekomendacji mogą ci pomóc w skutecznym cross-sellingu i upsellingu, ponieważ oferują usługi dodatkowe dopasowane do profilu danego klienta. Na przykład, jeśli użytkownik zarezerwuje wycieczkę do Paryża, system może zasugerować powiązane z nią atrakcje, takie jak zwiedzanie miasta z przewodnikiem lub bilety do muzeów (oczywiście, jeśli coś takiego oferujesz).

SEGMENTACJA KLIENTÓW: ZARZĄDZANIE BAZĄ KONTAKTÓW

Korzystając z naszego narzędzia do zarządzania bazą kontaktów, możesz przypisywać poszczególnym osobom w bazie różne, także niestandardowe atrybuty w celu efektywnego organizowania i analizowania danych klientów. Umożliwia to segmentację klientów na podstawie różnych kryteriów, takich jak częstotliwość podróży, wybrane miejsca docelowe czy wykupiony standard hotelu. Tę funkcję można również wykorzystać do identyfikacji osób w twojej bazie, które potencjalnie są skłonne wydać więcej pieniędzy na wakacje.

Na przykład do osób często podróżujących służbowo można skierować ulepszone oferty upsellingowe obejmujące miejsca premium, pierwszeństwo wejścia na pokład lub ekskluzywny dostęp do saloników VIP na lotnisku. Dzięki dobrze zorganizowanym danym klientów możesz skutecznie identyfikować i kierować komunikaty do konkretnych grup klientów z dopasowanymi ofertami, odpowiadającymi ich potrzebom (przede wszystkim w przypadku grup klientów, które dobrze „rokują” na zakup oferty upsellingowej lub cross-sellingowej). To samo dotyczy sytuacji, gdy masz w bazie klientów, którzy w przeszłości zarezerwowali drogie wycieczki.

Podsumowanie

Jeśli działasz w branży turystycznej, upselling i cross-selling pozwolą ci zwiększyć sprzedaż, i to nawet bez znacznych inwestycji w działania marketingowe. Zapraszamy cię do skorzystania z naszej platformy w celu wsparcia twoich działań sprzedażowych! Jeśli chcesz zobaczyć, jak iPresso sprawdza się w twojej firmie, zapraszamy do skorzystania z bezpłatnego okresu próbnego. Przez 30 dni będziesz mógł/mogła testować różne funkcje naszego systemu (a mamy ich ponad 20!), usprawniając w ten sposób różne aspekty marketingu, analityki i sprzedaży w twojej firmie.

Zacznij za darmo tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.